Tehnologiile actuale ne permit să lucrăm de la distanță, dar acest lucru s-ar putea să nu fie cel mai bun lucru pentru o companie. Potrivit unui studiu realizat de MIT, cel mai bun mod de a-ți face angajații să colaboreze mai eficient este să-i ții aproape unul de celălalt.

Pe scurt, proximitatea ar fi cheia succesului pentru o echipă unită. Pentru a ajunge la această concluzie, cercetătorii de la MIT au analizat atent munca depusă pentru 40.358 de lucrări și 2.350 de patente dezvoltate la universitate între anii 2004 și 2014 și au descoperit că interacțiunea față-în-față și împărțirea aceluiași spațiu de muncă a dus la o colaborare mai bună.

"Dacă lucrezi îndeaproape cu cineva, sunt șanse mai mare să ai conversații cu substanță mai des. Ai șanse mai mare să cunoști pe cineva, să te conectezi cu persoana respectivă și să lucrezi mai ușor cu ea dacă sunteți apropiați din punct de vedere spațial", explică autorul studiului Matthew Claudel, de la Departamentul de Studii Urbane și Planificare din cadrul MIT.

Claudel a descoperit că cercetătorii care împărțeau același spațiu de lucru aveau de trei ori mai multe șanse să colaboreze la lucrări științifice comparativ cu cei care lucrau la 400 de metri distanță unul de celălalt. Odată ce crește distanța, scad șansele unei colaborări eficiente.

Așadar, un spațiu în care angajații tăi pot discuta între ei constant și în care pot ajunge să colaboreze este un spațiu care ar putea da naștere unor inovații benefice companiei tale.