Pluria este startup-ul care completează noua ordine globală a felului în care vor munci oamenii.

Soluția este concepută pentru a aduce echipele împreună, oferindu-le acces la o rețea de spații de lucru atent selectate, cum ar fi hub-uri de coworking, lounge-uri de hoteluri și cafenele, în care angajații pot lucra împreună într-un mediu de lucru care încurajează productivitatea.

Startup-ul a primit anul acesta o rundă de investiție de 2 milioane de dolari, bani pe care îi va folosi pentru a ajuta mai multe afaceri să rezolve dilema muncii hibride.

Echipa fondatoare: Andrei Crețu (CEO) și Gabriela Drăghia (CRO).

Echipa Pluria ne povestește cum a fost anul 2023 pentru startup-ul lor de AI.

1. Câți oameni aveți în echipă acum și cum e structurat startup-ul?

Pluria are o echipă formată din 25 de membri distribuiți în mai multe țări și pe trei continente. Începând cu anul 2021, am început să ne extindem prezența în America Latină, iar astăzi aceasta reprezintă piața noastră principală, unde avem acum cei mai mulți colegi.

Suntem o echipă fully remote, fără un sediu central, așa că e firesc să folosim propriul produs pentru a ne întâlni și a colabora în spațiile din rețeaua Pluria.

2. Care e misiunea actuală a startup-ului? Ați pivotat de la lansare până acum?

În acest an, am înțeles din ce în ce mai bine că problema pe care o rezolvăm este foarte importantă pentru companiile care lucrează cu echipe hibride sau remote. Organizațiile se confruntă cu o scădere a angajamentului și a colaborării într-un mediu remote, unde interacțiunile față în față sunt rare, iar oamenii evită întoarcerea la birou din cauza timpului pierdut în trafic.

Angajații își doresc flexibilitate, să lucreze cât mai aproape de casă în spații care să îi inspire și care să aducă o schimbare la monotonia decorului de acasă. Își doresc să se întâlnească cu colegii în offline, dar să beneficieze în același timp de flexibilitate din partea angajatorului.

Aici intră în scenă Pluria - soluția noastră e dezvoltată pentru a rezolva problema colaborării în echipe, oferind acces la o rețea națională și internațională de spații flexibile (coworking-uri și cafenele). Angajații pot lucra în orice spațiu își doresc, se pot întâlni cu echipa, pot lua masa în cafenelele din rețea (meniul Pluria e inclus în abonamentul acoperit de angajator) și primesc suport din partea Pluria pentru a colabora mai eficient - de la un serviciu tip concierge pentru organizarea de evenimente corporate, până la caracteristici noi în aplicația mobilă.

De exemplu, suntem pe cale să lansăm un nou feature în aplicația Pluria prin care utilizatorii noștri pot invita colegi sau alte persoane (clienți, prieteni) într-un spațiu din rețeaua noastră, pentru a se întâlni într-un mediu relaxat, pentru a lua masa în timp ce discută un proiect sau pur și simplu pentru a petrece timp împreună la o cafea.

Pluria se concentrează acum pe colaborarea echipelor și am evoluat semnificativ de la momentul lansării, când ne doream să venim în ajutorul angajatorilor cu o rețea de spații flexibile. Spațiile noastre nu sunt doar un mijloc pentru a rezolva această problemă de reconectare a echipelor remote; misiunea noastră este să facilităm colaborarea și engagement-ul angajaților, indiferent cât de distribuite sunt echipele.

3. Care a fost cel mai important moment al anului 2023 pentru startup-ul vostru? (un client mare, un coleg nou, o investiție mare, un patent, o nouă piață, etc)

În 2023 am anunțat o investiție de 2 milioane dolari din partea unui grup de investitori condus de Eleven Ventures, una dintre cele mai importante firme de capital de risc din Europa de Sud-Est, alături de Phoenix Venture Fund (SUA), Croton Capital (Germania) și WIT Angels Club (România), care au contribuit de asemenea la rundă.

A fost un pas important pentru noi care ne dă încredere pentru următoarea rundă de finanțare, obiectivul fiind să creștem pe piața din America Latină și să ne consolidăm prezența noastră in zona.

4. Câți clienți numărați în 2023? Aveți niște nume de renume?

Avem clienți din industria IT, servicii profesionale, pharma, companii cu echipe distribuite și diverse modele de lucru, fie complet remote sau cu un model de lucru hibrid: Danone, BAT, SD Worx, Bristol Meyers, Zenitech, Gympass, Addeco sunt doar câteva dintre angajatorii care le oferă angajaților Pluria.

5. Ați intrat pe piețe noi în afara României?

În 2023 am consolidat prezența noastră în America Latină, astfel că acum avem o rețea în toate țările importante din America de Sud, plus alte câteva țări noi din LatAm, clienții noștri fiind distribuiți în toate aceste țări.

Rețeaua Pluria poate fi accesată în Columbia, Brazilia, Argentina, Chile, Uruguay, Bolivia, Ecuador, Peru, Mexic, Costa Rica, dar avem și o prezență bună în Europa: România este piața în care ne-am dezvoltat cel mai mult și avem mulți clienți importanți aici, avem spații în Bulgaria pe care le poate accesa și orice client din România, și avem o rețea dezvoltată în peninsula Iberică, în Spania și în Portugalia.

6. La ce evenimente dedicate ecosistemului ați participat și care simțiți că v-au ajutat în dezvoltarea companiei?

Pentru noi e important să fim prezenți la unele evenimente relevante din industrie și să putem participa în persoană: interacțiunea față în față contează nu doar când vine vorba de colaborarea echipelor, ci și pentru a întâlniri fizic oameni din alte companii și a înțelege cu ce probleme se confruntă angajatorii în momentul de față.

7. MRR și ARR - cum au arătat acestea în 2023?

Am crescut MRR și ARR de trei ori anul acesta, dar avem planuri și mai ambițioase pentru anul care vine.

8. Un obicei prost de care vreți să scăpați voi în 2024. Un obicei prost la care ar putea renunța reprezentanții din ecosistemul de startup-uri

Pluria are o echipă distribuită pe două continente, ne-am lansat în America Latină fără să îi vedem față în față pe colegii de acolo, în prima etapă de creștere. A durat ceva timp până când noi, co-fondatorii, am ajuns pe rând în Columbia să ne cunoaștem mai bine echipa din LatAm.

Distanța și un fus orar diferit sunt elemente pe care am învățat să le gestionăm bine, dar obiectivul nostru e să avem creșterea prevăzută în 2024 și să ne putem întâlni cu toții față în față pentru prima dată de când am lansat Pluria.

În 2024 ne vom atinge obiectivele stabilite și vom putea organiza primul nostru teambuilding „latino” în Mexic.

9. Un New Year Resolution pentru 2024.

2023 a fost anul în care ne-am clarificat misiunea, acum concentrându-ne să pivotăm noua strategie de business pe mai multe planuri, de la roadmap-ul de produs, procesele de sales, strategia de afiliere a spațiilor și serviciul de customer și employee experience pentru clienții noștri.

2024 va fi un an în care avem foarte multe de făcut, dar beneficiem de mai multă claritate și o confirmare din partea pieței și a investitorilor că suntem pe drumul cel bun.

10. Un mesaj pentru fondatorii la început de drum.

Să îndrăznească să aibă planuri mari și să învețe cât mai multe din experiența lor.