Anul acesta, startup-ul a obținut o rundă de finanțare de 6 milioane de dolari pentru a se extinde pe piața din SUA și a dezvolta mai departe propria tehnologie AI.

Veridion utilizează tehnologia de inteligență artificială (AI) pentru a analiza miliarde de pagini web pe săptămână, cu scopul de a construi și menține o bază de date cu adevărat precisă, la scară globală, de date despre companii.

Veridion se îndreaptă spre a deveni un lider pe piața datelor firmografice, cu o bază de date cu peste 60 de puncte de date despre peste 80 de milioane de companii, actualizată săptămânal.

Echipa fondatoare: Sorina Vlăsceanu, Florin Tufan (CEO) și Mihai Vinaga (CTO).

Echipa Veridion ne povestește cum a fost anul 2023 pentru startup-ul lor de big data.

1. Câți oameni aveți în echipă acum și cum e structurat startup-ul?

Am atins în prezent 44 de oameni ca membri permanenți ai echipei, plus un număr mai mic de colaboratori externi. Am crescut anul acesta cu aproape 50% din forța de muncă și ne bucurăm că acest lucru se vede, adică se reflectă cu succes și în noile programe și inițiative pe care le dezvoltăm. Avem și planuri de extindere a echipei în continuare.

2. Care e misiunea actuală a startup-ului? Ați pivotat de la lansare până acum?

Am pivotat cel puțin o dată într-un mod major, ceea ce a dus și la schimbarea de nume și branding, de la Soleadify la Veridion. Practic, dacă înainte calibram datele noastre pentru a permite descoperirea de lead-uri relevante pentru diverse categorii profesionale (marketing și sales), acum ne antrenăm algoritmii pentru a reconstitui profile detaliate de companii, nu de persoane din acele companii. Asta e util nu pentru oamenii de marketing și sales, ci în special pentru cei care lucrează cu baze mari de date de companii, precum oameni / companii din achiziții, asigurări, market intelligence și așa mai departe.

Dincolo de această pivotare majoră, am zice că am mai avut mici ajustări de traseu pe parcurs, pe măsură ce ne dăm seama din feedback-ul clienților și sau al potențialilor clienți care este nișa care are nevoie cel mai mult de datele noastre sau ce noi funcționalități ar fi bine să adăugăm în API. Un produs bun este întotdeauna o colaborare între creatori și utilizatori.

Dincolo de pivot, însă, misiunea noastră este și a rămas aceeași dintotdeauna: să construim cea mai mare și mai precisă bază de date despre companii din lume, adică să devenim sursa principala de adevăr despre business-uri la nivel global.

3. Care a fost cel mai important moment al anului 2023 pentru startup-ul vostru? (un client mare, un coleg nou, o investiție mare, un patent, o nouă piață, etc)

E greu de ales un singur moment. Ne-am extins echipa cu multe nume valoroase și pe multe geografii, avem acum oameni de vânzări în Canada, US și UK. Am adăugat clienți și parteneri de renume ecosistemului Veridion, și ne-am îmbunătățit și mai mult algoritmii care generează date.

4. Câți clienți numărați în 2023? Aveți niște nume de renume?

În 2023 ne-am mărit baza de clienți considerabil, puțin peste 2x, și am reușit să avem upsell-uri mai mari către clienții existenți, menținând rata de 0% churn de care ne mândrim. Deși nu putem dezvălui numele clienților din motive care țin de confidentialitatea contractuală, printre aceștia se numără 3 dintre așa-numiții Big Four, inclusiv cea mai mare consultanță de management din lume.

Un milestone pentru anul acesta este faptul că am semnat cu doi dintre cei mai mari clienți pe care îi avem, care au adus cu ei o creștere de 3 ori pentru ACV (Annual Contract Value).

5. Ați luat investiție anul acesta? Dacă da, cum ați folosit banii, dacă nu, care vă sunt soluțiile de finanțare?

Noi am închis o rundă la începutul anului și suntem stabili financiar, mai ales cu veniturile de la clienți. Cel mai probabil vom face o rundă în anul care urmează, dar nu ne grăbim cu asta. Totul trebuie făcut în concordanță cu un plan concret de accelerare și extindere, nu de dragul finanțării.

6. Ați trecut printr-un program de accelerare anul acesta? Dacă da care, și cum v-a ajutat?

Nu am făcut parte dintr-un program de accelerare anul acesta. Suntem, însă, parte din câteva programe de accelerare internă a unor enterprise-uri, a căror scop este să promoveze intraprenoriatul. De obicei participăm acolo, alături de client, cu proiectele lor interne.

7. Ați intrat pe piețe noi în afara României?

De la început, noi ne-am poziționat global, așa că mereu clienții noștri au fost din sfera internațională. Avem multe piețe pe care suntem prezenți, atât prin parteneri cât și prin clienți. Suntem activi în mod deosebit pe piețele din SUA, UK, Canada și Europa de Vest.

8. La ce evenimente dedicate ecosistemului ați participat și care simțiți că v-au ajutat în dezvoltarea companiei?

Evenimentele sunt o componentă foarte importantă a ciclului nostru de marketing și sales, așa că tindem să participăm la destul de multe. Prin evenimente ne conectăm cu partenerii existenți, colaboratori, și noi clienți.

Menționăm aici doar câteva care ne-au ajutat concret: ITC Europe (mulți dintre clienții noștri se numără printre numele mari din asigurări), DPW Conference, sau ProcureCon (la fel, mulți dintre clienții noștri sunt în spațiul de procurement). Pe plan local, How to Web este probabil unul dintre evenimentele cele mai interesante și “alive” ale ecosistemului de business, este întotdeauna o plăcere să participăm la o nouă ediție.

De asemenea, noi organizăm periodic și evenimente de tip hackaton, Hacking Big Numbers. Ne ajută să rămânem conectați la potențiale noi talente și ne place să încurajăm excelența și pe plan local. Avem o comunitate IT foarte frumoasă în România și este plăcerea noastră să contribuim la ecosistem prin hackatoane, precum Hack it All alături de LSAC și SmartHack alături de ASMI.

9. MRR și ARR - cum au arătat acestea în 2023?

Momentan, chiar dacă nu avem cifre pe care să putem să le facem publice acum, putem spune cǎ ne-am triplat ARR-ul (venitul anual) pe parcusul anului.

10. Un obicei prost de care vreți să scăpați voi în 2024. Un obicei prost la care ar putea renunța reprezentanții din ecosistemul de startup-uri

Avem mult entuziasm în echipă și multe inițiative, și suntem recunoscători pentru energia asta cu care vin oamenii noi, ne confirmă că suntem cu toții în locul potrivit. Însă uneori asta se transformă într-un obicei prost de a începe diverse lucruri (mici proiectele secundare) și a nu le mai duce la bun sfârșit. Încă trebuie să calibrăm asta.

11. Un New Year Resolution pentru 2024.

Ne propunem să continuăm să creștem în același ritm, și ne dorim să îi păstrăm pe clienții existenți la fel de mulțumiți de datele și serviciile noastre.

Faptul că avem un churn rate de 0% este un mare motiv de mândrie pentru noi, și considerăm că orice creștere trebuie să vină doar menținând același nivel de calitate pentru produsele de date existente.

12. Un mesaj pentru fondatorii la început de drum.

Pentru antreprenorii care vor să targeteze și ei enterprise-uri: primii clienți sunt cei mai importanți, dar jocul de expectation management și suport trebuie gândit strategic foarte bine. Vedem multe companii promițătoare care se lasă împotmolite de requesturile celor mai mari clienți, și înțelegem de ce e greu să nu cedezi presiunii.

Uneori acest joc necesită strategii sau tactici de negociere bine gândite care pot ocupa mult timp, însă noi considerăm că atenția la detalii aici este foarte importantă pe termen lung.