După câteva zile petrecute săptămâna trecută cu Dacia Jogger Extreme+ Hybrid 140 prin București, pot spune că acest model ne oferă o mostră din beneficiile pe care Sandero sau Logan le-ar putea aduce aerului din București odată ce vor primi motorizarea cu propulsie parțial electrică.
Emisii mai puține, consumuri mult mai mici în oraș și liniște deplină, nu prea are ce să nu îți placă la un hibrid. Mai ales dacă lucrează bine și nu smucește, cum este în cazul lui Jogger. În trecut am avut contact și cu o Toyota Corolla Hybrid și pot spune că sistemul dezvoltat de Renault este foarte similar, ceea ce e bine, fiindcă Toyota sunt recunoscuți pentru fiabilitatea și optimizarea motoarelor din prezent.
Revenind la Jogger, este o mașină cu un design plăcut din punctul meu de vedere, mare la interior și lungă. Deci în oraș s-ar putea să nu fie alegerea perfectă, dar pentru drumuri lungi sau concedii, sigur vei aprecia spațiul generos din portbagaj și comoditatea pe care suspensia o oferă. Iar pasagerilor le vor plăcea măsuțele pliabile, pe care își pot pune mâncarea sau tableta la drum lung.
Motorul electric e suficient pentru deplasări în coloană sau în oraș și oferă un boost de energie până intră cel termic de 1,6 litri pe benzină de puțin sub 100 de cai putere. Nu e o mașină gândită pentru viteză, dar la nevoie, cei 140 de cai ai sistemului fac din Jogger o Dacie sprintenă. Dacă ești blând cu accelerația, vei scoate lejer consumuri sub 4,5 la suta de kilometri cu ea, cât timp nu exagerezi cu climatizarea, dar chiar și așa, nu prea vei sări de 5 la sută.
Senzorii și camerele te ajută la parcare, dar și în trafic și sunt bine calibrate, deci reacționează bine la obstacolele din jur.
Motorizarea hibrid o să te coste cel puțin 24.000 de euro, dar eu zic că merită pachetul per total, dacă vrei un monovolum ieftin de întreținut care să îți ofere o parte dintre beneficiile unui vehicul electric.