Faptul că nu există un departament de HR de sine stătător într-un start-up nu constituie o problemă, întrucât atribuțiile de ordin administrativ în principal pot fi fie externalizate, fie gestionate la nivel minimal de o resursa existentă. Ce este însă recomandat este să te întrebi de la început cum vei gestiona anumite aspecte fundamentale care țin de managementul personalului, după cum vei afla în cele ce urmează.

Cum arată organigrama companiei?

Cine răspunde cui și cine de ce anume este responsabil. Acest lucru te va ajuta în a clarifica multe situații negative care pot fi generate de lipsa de claritate.

Cum recrutez și cum primesc oamenii noi în companie?

Dacă se plănuiește o scalare a business-ului, e bine să ai în vedere o strategie pentru a atrage oamenii potriviți în afacerea ta și să te gândești care este cel mai eficient mod în care se pot familiariza aceștia cu obiectivele, misiunea, organizația și așteptările tale. Cum arată procedurile de lucru pentru ei - sunt scrise, le sunt transmise verbal, care este nivelul de detaliu în care se intră și cine se ocupă de acest aspect. Această etapă poartă numele de onboarding.

Cine se ocupă de elementele de protecția muncii?

Departamentul de resurse umane trebuie să ia în considerare de regulile în privința protecției muncii și a sănătății ocupaționale. Mai mult, ei trebuie să definească și reguli vis-a-vis de comportamentul admis și măsurile luate în cazul încălcării acestora. Colaborezi cu un terț sau specificul activității tale cere să ai acest rol in-house?

Care sunt beneficiile pe care le oferi salariaților tăi și de unde știi dacă nivelul salarial stabilit este suficient de competitiv pentru afacerea ta?

Cele mai multe beneficii includ pensie private, alocație pentru transport, asigurare medicală privată, bonuri de masă sau prime de sărbători sau de performanță. Un specialist te poate sprijini în a alcătui pentru specificul business-ului tău un pachet care să fie în concordanță cu bugetul tău și care să țină cont de tendințele și standardele pieței muncii, astfel încât să poți obține cel mai bun ROI.

Cum îți formezi angajații?

Când un start-up e la început, această nevoie este poate mai puțin presantă. Cu cât se mărește echipa, însă, și cu cât oamenii capătă vechime în afacere, partea de training și formare profesională devine indispensabilă pentru progresul oamenilor și implicit a afacerii tale

Planifică un Audit de HR

Auditul de Resurse Umane este o examinare obiectivă, al cărei scop principal este de a exprima o opinie responsabilă în raport cu un anumit standard. Un audit pentru HR presupune o metodologie complexă, prin care se analizează, evaluează și sintetizează procedurile actuale, documentația și sistemele din cadrul organizației pe teme ce țin de oameni și personal. Pe scurt, se realizează o analiză a principalelor funcții din companie, pentru a stabili măsura în care acțiunile întreprinse de către departamentul de resurse umane sau strategia ce privește componenta de resurse umane sunt pe aceeași undă cu strategia și direcția companiei.

Cât de des trebuie efectuat un Audit de HR?

Pentru început ar fi ideal să programezi un astfel de check de îndată ce consideri că lucrurile pot fi optimizate. Apoi, cel puțin o dată pe an, pentru a susține și ghida o dezvoltare în tandem cu operațiunile companiei tale.

Mai multe informații despre Audit în Resurse Umane sau idei despre cum te poate ajuta consultanța în HR pentru a-ți accelera afacerea, găsești pe blogul nostru, la Green Umbrella HR.