Nu-mi doresc să te descurajez, însă scriam chiar pe la mijlocul lunii februarie despre șansele tale de a strânge bani pe Kickstarter, chiar pe baza datelor puse la dispoziție de platformă.

Astfel, în cei 10 ani de activitate, pe Kickstarter au fost listate 433.000 de proiecte din domenii precum film (16%), muzică (13%), cărți (11%), jocuri (10%), tehnologie (9%), modă (6%), design (8%), artă (8%).

Însă, dintre toate aceste proiecte găzduite de platformă, circa 36,6% au ajuns să-ți atingă ținta de finanțare, restul de 63% eșuând în încercarea lor de a găsi bani printre early-adopters din toată lumea.

Așa că, dacă nu își dorești ca și campania ta de crowdfunding să nu fie ignorată și să nu reușești să-ți strângi banii de care ai nevoie, fii atent la elementele pe care trebuie să le eviți pentru a avea succes.

10 motive pentru care o campanie de crowdfunding ar putea fi ignorată

Video/fotografii/text neglijent

Tot din exemplul Kickstarter reținem faptul că o campanie de succes reușește să strângă mai puțin de 10.000 de dolari. Iar dacă vei cere această sumă, sau chiar și una mai mare, de la niște străini ar fi cazul să:

  • să ai fotografii de calitate, la o rezoluție foarte bună
  • ai un text corect din punct de vedere gramatical
  • să ai un video scurt în care să explici proiectul și ținta ta

Așa că, ar fi bine să petreci cel puțin 10 ore lucrând la fotografiile, materialul video, textul campaniei înainte de a demara o campanie de crowdfunding.

Tehnologie sau magie?

Cu cât vei aduce un produs mai avansat din punct de vedere tehnologic, cu atât șansele tale de a atrage susținători s-ar putea să scadă. Motivul? Le lipsește încrederea în ceea ce spui că vei realiza și nici nu înțeleg foarte bine.

Recompense slabe

În momentul în care tu spui că vei livra un produs în următorul an, ar fi cazul să oferi un pachet de recompense extrem de generos ca să convingi lumea să te susțină. Este extrem de important ca lumea să fie entuziasmată de recompense pentru a fi dispusă să-și ofere banii și încrederea unui business aflat la început de drum și care încă nu a oferit nimic concret.

Produse suprasaturate

E greu să ”reinventezi apa caldă”, așa cum spunem noi. Iar pe platformele de crowdfunding vei vedea la ceva timp campanii similare.

Este destul de greu, în acest caz, să creezi atenție în jurul tău și să atragi susținătorii. Totuși, trebuie să faci diferența dintre decizia de a intra pe o piață fierbinte, sesizând oprtunitățile, și dorința de a fi și tu acolo.

Magnet pentru probleme legale

Sunt francize precum Star Wars, Game of Thrones populare? Evident! Se vinde cam orice are legătură cu aceste branduri ca pâinea caldă? Normal!

Dar poți vinde și tu acele produse? Ei bine, pentru asta ar fi indicat ca mai întâi să vorbești cu un avocat. Dacă nu știi unul, te invit să intri pe BizTool.ro, platforma care leagă experții cu antreprenorii de la noi, și să cauți un avocat în categoria Legal.

În esență, dacă îți dorești să vinzi produse asociate acestor branduri ai nevoie de acordul expres al lor.

Revânzarea unui produs deja existent

Platforme de ecommerce precum Alibaba ușurează extraordinar de mult importurile din China. Nu-ți face iluzii, însă, că vei ajunge să ceri bani într-o campanie de crowdfunding pentru ceva ce-ai luat pe 50 de cenți.

Asta merge pe Amazon sau eBay, însă pe platformele de crowdfunding sunt susținute produse nou create.

Platforma greșită

Sunt diverse platorme prin intermediul cărora să cauți finanțare. În funcție de ceea ce realizezi, clienții pe care îi vizezi și beneficiile pe care le vânezi, alege-ți platforma potrivită. Află care sunt acestea citind acest material.

Valoare scăzută

Nu tot ceea ce este ieftin este prost, și nu tot ceea ce este prost costă puțin. Este foarte posibil ca lucrul sau serviciul pentru care ai făcut o campanie de crowdfunding să nu coste o avere. Ai grijă, însă! Lumea are tendința de a asocia prețurile scăzute cu produse de calitate îndoielnică.

Îți poți crește șansele vânzând un pachet de prosuse.

Prețuri mult prea mari

Dacă le ceri susținătorilor tăi să-și facă un credit pentru a te finanța, îmi pare rău să-ți spun că șansele tale de reușită sunt aproape nule.

Cum lansezi o campanie de crowdfunding de succes

Ai, pur și simplu, o idee neinspirată

Câteodată, deși faci toate lucrurile bine într-o campanie, lumea nu este interesată de proiectul tău.

Nu uita că, pe lângă bani, o campanie pe platformele de crowdfunding este menită și să-ți valideze proiectul. Iar dacă lumea nu se arată interesată ar fi înțelept să înțelegi că ai, pur și simplu, o idee neinspirată.

Nu te descuraja, însă, poți să tragi niște învățăminte din acest eșec și să încerci iar.