UPDATE: Redăm mai jos, integral, explicația oficială a Revolut:

„Utilizatorii trebuie să își dovedească și să își verifice identitatea pentru a putea utiliza un cont Revolut. Această politică este în concordanță cu o reglementare bancară cunoscută drept “Know Your Customer” (KYC - “cunoașterea clientelei”) și face parte din procesul prin care o companie verifică identitatea clienților săi. Este o simplă măsură anti-corupție și anti-fraudă. Conform reglementărilor drastice din domeniu, KYC este o procedură obligatorie și crucială pentru instituțiile financiare. Abia după ce au trecut de acest pas, utilizatorii au acces la serviciu. Ca orice instituție financiară, trebuie să fim mereu atenți și să ne cunoaștem utilizatorii pe măsură ce ne dezvoltăm, ceea ce poate presupune noi verificări de tip KYC în etape ulterioare.
Indiferent de afilierea politică, persoanele expuse politic trebuie să treacă prin verificări suplimentare, atât în cadrul Revolut, cât și în cazul în care au conturi la bănci tradiționale. Întrebările adresate sunt pentru a confirma afilierea politică identificată automat în procesul de cunoaștere a clienților."

----

Informația a fost dată ”ca atare”, fără niciun fel de explicație, pe blogul lui Costin Cocioabă și articolul a devenit viral. Materialul, numit ”Revolut vrea sa stie daca ai fost / esti membru PSD, al guvernului, ori consilier de Teleorman” conține doar screenshot-ul de mai jos și explicația că el provine de la ”o prietenă care a încercat să-și facă un cont”.

start-up.ro menționează că nu toți utilizatorii noi vor întâlni un astfel de mesaj. După cum explică și Dragoș Stanca, Expert Media, Revolut este obligată să afișeze astfel de întrebări în anumite situații.

”Nu Revolut vrea să știe. E un sistem automat de detecție a tentativelor de spălare de bani. folosit obligatoriu de instituțiile financiare și nu numai. Dacă apari in baza de date AML - Anti Money Laundering - cu nume similar cu al cuiva din baza aia, anchetat în vreun dosar, se pun întrebări în plus, să se lămurească dacă e sau nu e aceeași persoană. Procedură standard. Din câte știu eu (și, de obicei, știu)”, a scris Stanca, într-un comentariu la postarea de Facebook originală.

Pe scurt, o persoană cu nume similar cu cineva implicat într-o anchetă în desfășurare a încercat să-și facă un cont Revolut iar compania, pentru a urma legislația și protocoalele Anti Money Laundering.

start-up.ro a contactat Revolut pentru un răspuns, iar oficialii companiei au confirmat explicația oferită de Dragoș Stanca, urmând să trimită și un răspuns oficial din partea companiei. Vom actualiza acest articol când vom primi declarațiile Revolut.