Procesio, produs al Ringhel, este o platformă (PaaS) care are la bază tehnologia No-Code, ce permite companiilor orchestrarea și automatizarea proceselor de business.

Procesio permite integrări ample, cu funcții care oferă mai multă flexibilitate pentru automatizarea proceselor de business și accelerarea transformării digitale. La sfârșitul lunii martie 2021, Procesio s-a lansat pe piața internațională, în cadru privat, urmând a fi lansat comercial pe 1 iulie.

Ringhel ridică o rundă de finanțare de Late Seed de minim €500.000, într-o campanie mixtă, la care fondatorii contribuie cu €50.000.

Finanțarea urmează a fi folosită pentru a accelera creșterea Procesio la nivel global, prin mărirea eforturilor de vânzări și marketing, construirea unei rețele de parteneri, formarea echipei de Customer Success, întărirea echipelor de Development & Product și externalizarea zonei de Custom Actions, fapt ce va permite scalarea mult mai rapidă.

În 2020, compania a derulat prin SeedBlink o primă rundă de finanțare de tip seed, suprasubscrisă, cu o valoare totală de 556.000 de euro, pentru dezvoltarea platformei Procesio. Recent, compania a lansat versiunea privată a platformei Procesio, la nivel internațional, conform obiectivelor stabilite la precedenta rundă de finanțare, urmând ca lansarea publică să aibă loc în iulie 2021.

Cum a luat naștere Procesio în cadrul Ringhel?

Ringhel e altă companie despre care am mai scris, pentru că dezvoltă produse de management pentru companii din energie. Așa că Procesio e un produs creat practic pe o nevoie venită din interiorul unei companii deja existente.

„În 2018 am intrat pe piața din Serbia cu platforma de management pentru companii din energie și am realizat nevoia de a avea o tehnologie în care să configurezi în loc să dezvolți software de la zero”, declară pentru start-up.ro Marian Voicu, CEO al Procesio.

Astfel, ei au creat o tehnologie internă care avea ca scop creșterea vitezei de ajustare la piețe noi și scăderea costurilor cu acest proces de ajustare.

„După ce am obținut rezultate foarte bune, de 10 ori mai repede decât anterior și 45 de ori mai ieftin decât dacă s-ar fi dezvoltat de la zero am decis să migrăm toate softurile noastre în noua tehnologie internă low-code”, explică Marian.

Și-au dat seama că pentru a face acest lucru, chiar și intern, ar avea nevoie de finanțare. Au încercat să atragă granturi și lucrând la cererea de finanțare și-au dat seama că platforma dezvoltată de ei e necesară oricărei companii, mai ales în perioada aceasta, când tendința de digitaliare e la un nivel înalt. Așa că au decis să dezvolte tehnologia no-code pentru toate companiile și s-a născut Procesio.

În momentul de față Procesio e în faza de dezvoltare, platforma a fost pornită pe 31 martie, iar scopul fondatorilor e să ducă firma la nivel global. În primă fază rolul lansării private din 31 martie a fost acela de a lua feedback, iar primii utilizatori au avut o reacție bună și deja Procesio a început implementarea sfaturilor.

Am vrut să discut cu Marian și despre dezvoltarea unui produs în cadrul unei alte companii. Astfel, Procesio e un startup în interiorul companiei Ringhel și are o echipă dedicată care se ocupă doar de acesta. „Cele două divizii au structuri proprii complet independente, atât din punct de vedere managerial, cât și operațional. Există zone de cooperare la vânzări, marketing, infrastructură, securitate și automatizare.

Ce înseamnă tehnologia No-Code?

Auzim des în ultima vreme despre No-Code, o tehnologie care le-ar permite companiilor să se automatizeze și să crească mai ușor, fără echipe tehnice uriașe.

Am discutat cu Marian Voicu și despre acest aspect. El spune că „tehnologia No-Code reprezintă o modalitate prin care se poate dezvolta software pe înțelesul și la îndemâna atât oamenilor tehnici, cât și a celor mai puțini tehnici. E un limbaj de programare vizual, ceea ce îl face ușor de înțeles de către toate persoanele implicate în dezvoltarea unui produs software”.

Astfel, o soluție No-Code precum Procesio se potrivește oricărui proiect, indiferent de complexitate, tehnologie sau industrie. Marian menționează că se reduce semnificativ timpul cu dezvoltarea, întreținerea și scalarea soluțiilor.

„Imaginați-vă că o companie poate acum implementa un nou proces în operațiunile sale în doar câteva zile, ceea ce poate anterior lua și câteva luni de programare”, spune Voicu.

Iar unele companii se pot întreba de ce să folosească No-Code și nu altă tehnologie. Marian Voicu spune că „altă tehnologie nu acoperă problema globală la discrepanța dintre nevoia de software și resursele specializate ce pot dezvolta software. Practic, doar 0,35% dintre oameni pot crea în prezent software și doar o parte dintre aceștia o pot face și bine”.

Automatizările din Procesio sunt făcute în Cloud, iar integrările cu alte soluții sunt făcute prin API-uri. Marian Voicu menționează că o soluție RPA tradțională acoperă automatizări prin „agenți/roboți” pe un dispozitiv precum un desktop PC.

„Peste Procesio poți construi un software, dar poți să și integrezi mai multe aplicații sau sisteme. Putem funcționa ca un backend pentru orice tehnologie”, spune Marian Voicu.

Marian Voicu menționează că tehnologia Procesio a fost creată cu un focus pe autonomia companiilor și utilizatorilor. „Vrem să evităm conceptul de vendor lock. Am dezvoltat conceptul de Custom Actions, prin care o persoană tehnică din cadrul unei companii poate să dezvolte și să încarce acțiuni ce ulterior pot fi folosite de către oamenii de business în a crea procese și automatizări”, explică Marian Voicu.

Încotro se duce investiția de pe Seedblink?

Procesio va folosi investiția de pe Seedblink pentru vânzări, marketing, comunicare și dezvoltarea de parteneriate, dar și pentru crearea unei echipe de customer success. De asemenea, își va întări echipa de analiză, dezvoltare și produs și va crea o echipă dedicată pentru susținerea partenerilor de implementare.

Conform lui Marian Voicu, investitorii sunt atrași de potențialul de a depăși o evaluare de un miliard de dolari până în 2027, datorită adresării unei probleme globale.

Procesio planifică să ajungă la 1,8 milioane de euro venituri recurente până anul viitor, dar nu planifică să angajeze un număr anume de oameni, ci va angaja proactiv pe zonele pe care trebuie să le întărească.

„Vom investi mult în UX, Customer & Partner Success și în vânzări și marketing”, spune Voicu. Procesio e o tehnologie agnostică de industrie și va ținti inițial Europa, printr-o poziționare numită „Workflow Technology & iPaas (Integration Platform as a Service)”. Pe măsură ce vor crește se vor duce și către Statele Unite și Asia, unde se vor poziționa ca „App Builders”, pentru a rezolva probleme și nevoi mai vaste.

În momentul de față pe piața internațională sunt nume mari, dar concurența e încă fragmentată. Printre competitori se numără OutSystems, Appian, Medix, Microsoft, Salesforce, Google sau Amazon.

Cu toate acestea, Voicu spune că Procesio are ca diferențiatori capabilitatea de a crea acțiuni specifice și personalizate, astfel încât utilizatorii să nu mai fie constrânși să aștepte actualizări de software de la producători, testarea vizuală și debugging-ul vizual.

„Credem cu tărie că No-Code este viitorul dezvoltării software, iar acest lucru se poate observa din mutările strategice pe care giganții tech le fac, dar și prin adopția rapidă a soluțiilor No-Code și Low-Code în mediul enterprise”, încheie Marian Voicu.