Digital Kitchen este o companie specializată în zona de implementare, migrare și operațiuni end-to-end pentru business-urile de comerț electronic. Astfel, Digital Kitchen oferă servicii de project management specifice pieței de eCommerce, pornind de la implementarea de la zero a unui business până la optimizarea operațiunilor existente.

Compania coordonează toate operațiunile necesare, printre care: migrare de platformă, definire fluxuri operaționale și logistice, implementare de servicii de la furnizori (design, PR, social media, SEO, curierat), strategie și execuție marketing, coordonare, recrutarea și reorganizarea echipelor cu experiență în domeniul digital și management operațional până când business-ul devine autonom.

Businessul a fost lansat în 2018 de către Alina Cazacu, manager cu peste 15 ani de experiență în domeniul digital. De-a lungul anilor, a coordonat lansarea și managementul operațiunilor a peste zece platforme în companii precum Telekom Romania, Deutsche Telekom, Pro TV sau Elefant.ro. Alături de Ramona Ungureanu, partener în Digital Kitchen, și de o rețea de colaboratori și firme partenere, Alina Cazacu coordonează implementarea și migrarea de proiecte cu focus pe zona de eCommerce.

Managementul de proiect externalizat - domeniu nou în Romania

“De multe ori companiile amână foarte mult un proiect sau renunță la el din cauza resurselor disponibile. Fie este vorba de foarte multe proiecte în dezvoltare fie le lipsesc expertiza necesară și resursele dedicate pentru proiectele din sfera digitală. Când vorbim de eCommerce, activități online, vorbim de viteză, de adaptabilitate și de schimbare continuă pentru a rămâne relevant. Aceste blocaje pot fi ușor prevenite printr-un outsourcing complet și coerent. Ajutăm clientul să își înțeleagă mai bine business-ul, oportunitățile, dar mai ales îl ajutăm să implementeze și să lanseze proiecte online, fără a bloca resursele operaționale/ recruta resurse adiționale pentru astfel de proiecte. Tranziția de la proiect la business operațional o facem împreună astfel încât echipele operaționale să fie independente și autonome în momentul în care proiectul este livrat în totalitate”, afirmă Alina Cazacu, fondator al Digital Kitchen și unul dintre cei mai experimentați manageri de online din România.

Primul proiect de colaborare între VTEX și Digital Kitchen a fost lansarea în noiembrie anul trecut a Distinctive.ro, magazin prin care Peeraj Group, cel mai important grup de francize de modă de pe piața locală și distribuitor al unor branduri precum Skechers, Armani, Swarovski, Geox, a intrat în domeniul vânzărilor online.

Parteneriatul dintre cele două companii vine într-un moment în care VTEX are planuri mari de investiții în Romania și în regiune. Biroul de la București coordonează dezvoltarea companiei în Europa Centrală și de Est, în țări precum Polonia, Cehia, Slovacia, Bulgaria, Grecia și Austria.

Magazinele online pot deveni mai competitive

“Parteneriatul cu Digital Kitchen, companie care oferă servicii 360 de grade în zona de eCommerce, ne ajută să implementăm cea mai buna soluție în funcție de nevoile clientului. Serviciile de project management oferite de Digital Kitcken sunt noi pentru piața românească de comerț electronic, însă extrem de utile clienților și întâlnite în piețele mult mai mature. Este vorba de un segment nou, dar care se va extinde rapid în România și ne bucurăm să-l dezvoltăm alături de Digital Kitchen. Ajutând clienții să-și migreze business-urile pe platforma VTEX într-un mod agregat și optimizat, aceștia pot deveni mai competitivi, își pot îmbunătăți fluxul de operațiuni, își pot crește autoritatea în eCommerce și, nu în ultimul rând, își pot crește rata de conversie și reduce cheltuielile operaționale”, afirmă Cristi Movilă, Growth Leader, Eastern Europe VTEX România.

Digital Kitchen are în portofoliu zece clienți, în special retaileri de modă și IT&C, iar pentru 2021 țintește dublarea numărului de clienți și educarea pieței prin consolidarea conceptului de project management as a service pentru piața de eCommerce.

VTEX este prima soluţie complet integrată de comerţ, marketplace şi Order Management System (OMS) din lume. Compania are operațiuni în 28 de țări, iar din 2017 este prezentă și în România. Biroul de la București coordonează activitatea în Europa Centrala și de Est, în țări precum Polonia, Cehia, Slovacia, Bulgaria, Grecia și Austria.

Recent scriam despre faptul căpentru anul în curs, VTEX are în plan investiții de peste 3 milioane de euro, în timp ce, în 2020, bugetul de investiții a fost de 1,5 milioane de dolari.

VTEX acoperă deja toate industriile din România, având clienți cu business-uri solide în Food, Fashion, IT&C și HORECA, Pet și Home & Deco, ce au în plan extindere constantă și flexibilitatea de a evolua pe orice verticale, inclusiv marketplace-uri sau să iasă pe piața internațională.

Anul trecut am vorbit despre provocările comerțului online, trecerea de la offline la online, modalități de a ajunge la clienți, aspecte juridice sau bune practici din străinătate, printr-o serie de webinarii, podcast-uri și videoclipuri realizate alături de VTEX în cadrul proiectului Commerce School of the Future.