Lofty Pets este un business de pet grooming din București, format dintr-un salon de coafor canin și din singura Academie din Capitală ce pregătește stiliști canini autorizați.

  • Investiția inițială a fost de 3.000 de euro, buget pentru echipamente și aparatură
  • Cifra de afaceri a salonului a ajuns la 200.000 de euro în 2021
  • Marja de profit a afacerii este în jur de 25%
  • Academia de Grooming a format 340 de specialiști în domeniu

Înainte de a porni la drum cu propria afacere de profil, cofondatoarele Lofty Pets, Andreea Darbouli și Elena Negrilă, s-au format și au lucrat într-un alt salon de coafor canin.

”După câțiva ani petrecuți acolo, ne-am dat seama că îndrăgim foarte mult această meserie și am decis să înființăm propriul salon, unde să le oferim patrupezilor mai mult decât serviciile clasice de frizerie”, ne-au povestit ele.

”Ne doream să oferim o experiență plăcută tuturor clienților noștri încă de la prima vizită, să tratăm câinii cu blândețe și respect – nu doar să-i tundem și atât – să oferim servicii care să țină cont de trăsăturile și nevoile fiecărei rase, să aducem chiar puțin răsfăț în experiența de la salon”, completează fondatoarele Lofty Pets.

Pet grooming-ul, o idee de business din străinătate cu potențial și în România

În viziunea Andreei și a Elenei, decizia de a deschide Lofty Pets a venit foarte natural. Pentru că își câștigaseră experiență lucrând în domeniu, aveau deja o bază solidă de clienți cu care au pornit la drum și care le cunoșteau.

În plus, observaseră că în străinătate îngrijirea canină se dezvolta accelerat și și-au dat seama că este mult de construit și la noi în această direcție.

”După cum constatăm astăzi, am spune că nu ne-am înșelat. În 2014, am văzut un loc încă neocupat pe o piață care la momentul respectiv era la început”, menționează Elena și Andreea.

Investiția inițială în lansarea Lofty Pets a fost de 3.000 de euro, buget direcționat în principal către achiziția de aparatură și echipamente profesionale necesare și către amenajarea salonului. ”Ne-am dorit un spațiu cochet, în care clienții noștri să se simtă cât mai confortabil, iar câinii să se simtă cât mai în siguranță”, mai spun cofondatoarele salonului.

Elena și Andreea adaugă faptul că businessul de pet grooming presupune investiții continue în echipamente, educație și training, comunicare, reamenajări, produse profesionale. Și deși în aceștia ani nu au apelat la surse externe pentru toate investițiile pe care le-au mai făcut pentru dezvoltarea Lofty Pets, au reinvestit constant profitul generat.

”Estimăm că este vorba despre sute de mii de euro pe care i-am reinvestit”, afirmă cofondatoarele Lofty Pets.

O afacere profitabilă

În 2021, cifra de afaceri a Lofty Pets a ajuns la aproximativ 200.000 de euro, în creștere cu 35% față de anul anterior, în contextul pandemiei, care a favorizat creșterea cererii de servicii profesionale de îngrijire pentru patrupezi.

Din punctul de vedere al fondatoarelor Lofty Pets, posesorii de animale au devenit mai conștienți de faptul că petrec mult timp în casă alături de animalele lor de companie și și-au dorit mai mult ca oricând să fie curate, sănătoase și să aibă un aspect estetic plăcut.

La nivelul lui 2022, Andreea și Elena estimau o creștere a cifrei de afaceri cu circa 30% comparativ cu anul anterior, în condiții de profitabilitate. De altfel, cele două antreprenoare precizează faptul că marja de profit în tot ceea ce înseamnă business-ul Lofty Pets este undeva la 25%.

”Fiind vorba și de o investiție inițială relativ scăzută, am recuperat-o încă din prima lună de activitate. În prezent, avem afaceri lunare de 6 ori mai mari versus investiția inițială”, declară Elena și Andreea.

Formare pentru viitorii pet groomeri

În acest moment, Lofty Pets înseamnă două direcții de business. Pe deoparte, salonul de grooming, cel mai mare din București, iar pe o altă parte, Academia de formare de pet groomeri profesioniști, singura din Capitală la acest moment, după cum precizează antreprenoarele, unde au format peste 340 de specialiști în acest domeniu.

”În ceea ce privește salonul, am căutat o locație relativ centrală, convenabilă pentru clienții noștri deja existenți, cu tot necesarul de spațiu pentru planul nostru: de la salon la recepție și zonă de așteptare. În 2016, am decis să mutăm Academia într-un spațiu dedicat, chiar în proximitatea salonului. Pentru această linie de business, am avut nevoie de aprobări de la Autoritatea Națională pentru Calificări. Cursurile noastre sunt certificate de Ministerul Muncii și Ministerul Educației”, explică Andreea și Elena.

Totodată, la nivel de echipă, aceasta este formată din 9 persoane, însă găsirea persoanelor potrivite alături de care să crească Lofty Pets a fost o provocare pentru cele două tinere.

”Au avut loc destul de multe schimbări în componența echipei de-a lungul timpului, însă astăzi simțim că am ajuns la o formulă potrivită. Suntem oameni cu aceleași valori, ne ajutăm reciproc și funcționăm ca un întreg. E o reală plăcere pentru noi să lucrăm cu oamenii pe care îi avem alături. Ne-a ajutat și ceea ce făceam în paralel la Academie: acolo am întâlnit mulți oameni pasionați, talentați, dornici să crească, motivați să facă pasul spre pet grooming – mulți cursanți sunt într-o etapă de reconversie profesională. O parte dintre ei sunt astăzi în echipa noastră de la salon”, menționează ele.

În ceea ce privește dezvoltarea Academiei, semnalele din partea pieței a au fost și continuă să fie pozitive și într-un trend ascendent.

Reconversie profesională și o industrie în creștere

În 2022, Elena și Andreea au luat decizia suplimentării tipologiei de cursuri și cu alte tipuri de formări.

Astfel, pe lângă cursurile clasice de inițiere, dedicate pet groomerilor la început de drum, au introdus și o serie de module de specializare, dedicate celor care vor să aprofundeze anumite abilități sau tehnici, one to one, cu trainerii Academiei.

Totodată, au lansat și un curs de calificare, pentru cei care nu doar vor să devină stiliști canini, ci vor să-și deschidă și propriile saloane în această industrie.

”Există foarte multe persoane decise să devină antreprenori în domeniu, ceea ce nu poate decât să ne bucure. De asemenea, interesul este crescut și pentru workshop-urile și seminariile noastre speciale, unde aducem pet groomeri și specialiști internaționali, de la care cursanții noștri pot învăța în mod direct. Facem accesibil un know-how internațional extrem de bine pus la punct și bine dezvoltat, pentru a crește standardele și aici”, spun ele, precizând faptul că tot mai multe persoane se îndreaptă către pet grooming ca alternativă profesională, dat fiind că își pot urma pasiunea și iubirea pentru animale, dar și pentru că este un domeniu care aduce satisfacții emoționale și financiare într-un mod echilibrat, făcând posibilă schimbarea într-un timp relativ scurt.

În ceea ce privește planurile pentru 2023, fondatoarele Lofty Pets menționează faptul că, în ceea ce privește salonul, vor continua să aducă inovații în ce privește îngrijirea canină, cum ar fi tratamentele SPA pentru patrupezi (de la masaj la băi aromatice, de la serviciile de spălat pe dinți până la vopsit).

Planurile din acest an pentru dezvoltarea Academiei vizează o contribuție continuă la profesionalizarea și educarea pieței, prin cursuri, workshop-uri și seminarii dedicate, în funcție de nevoile de specializare pe care le observă în rândul cursanților.

”Cu siguranță vedem tot ceea ce se întâmplă sub umbrela Lofty Pets Academy & Salon ca fiind în creștere și în următorii ani”, concluzionează cofondatoarele Lofty Pets, Andreea Darbouli și Elena Negrilă.