Distribuție pe Gustate este o companie de distribuție și producție de preparate din carne care activează în zona Olteniei și a Munteniei. Compania, lansată în 2011, a avut afaceri de 11,1 milioane de euro anul trecut. Inițial a activat doar pe segmentul de distribuție, dar începând cu anul 2019 s-a extins și pe zona de producție a preparatelor din carne prin dezvoltarea propriului brand: Mezeluri din Bănie.

Plasamentul privat va permite companiei să-şi continue creşterea într-un ritm accelerat pe cele trei linii de business principale: distribuție de produse alimentare, extinderea propriei rețele de magazine și producția de preparate din carne sub brandul “Mezeluri din Bănie”.

Plasamentul privat al acțiunilor nou emise de către Distribuție pe Gustate pentru atragerea de capital este intermediat de compania de brokeraj Goldring. De asemenea, consultantul financiar al companiei Distribuție pe Gustate este Valentin Nedelcu, fondator al Știința Banilor.

Achiziție a unei fabrici de carne în Dolj

“Prin aceste fonduri vom crește viteza procesului investițional în două direcții: achiziția anul acesta a unei unități de producție pentru preparate din carne în județul Dolj și îmbunătățirea costurilor de producție și pentru achiziția de materii prime, ceea ce va crește marja și profitul companiei. De asemenea, o parte din sumă va fi folosită pentru digitalizarea firmei și

investiții în marketing pentru creșterea brandului Mezeluri din Bănie. În viitorul apropiat avem în vedere și extinderea propriei rețele de magazine în principalele orașe din sudul României. În planurile noastre de investiții există și alte proiecte și suntem bucuroși că prin listarea companiei pe BVB, cu sprijinul partenerilor noștri - Goldring și Știința Banilor - vom reuși să ducem compania la nivelul viziunii noastre”, afirmă Bogdan Asan-Mic, acționar și administrator al Distribuție pe Gustate.

Tranzacția pentru achiziția fabricii din județul Dolj urmează să fie finalizată în T2 anul acesta.

Target 2021: afaceri de 60 mil. lei și creșterea profitabilității

Compania a avut anul trecut o cifră de afaceri de 54 milioane de lei (11,1 mil. euro), în creștere cu 50% față de 2019 ca urmare a încheierii de contracte noi. De asemenea, compania a încheiat anul 2020 cu un profit net de 1,9 milioane de lei și estimează un rezultat net de 4,4 mil. lei pentru anul 2021. În present, Distribuție pe Gustate are 128 angajați și estimează să ajungă la 250, la finalul anului 2022.

“Pentru anul acesta ne-am bugetat o cifră de afaceri de peste 60 de milioane de lei și o îmbunătățire a profitabilității. Creșterea profitului va fi determinată de faptul că o parte

importantă din fondurile atrase prin acest plasament privat vor fi îndreptate către achiziția de bunuri și materii prime la prețuri semnificativ mai competitive decât în prezent”, adaugă Bogdan Asan-Mic.

Planuri pentru propria rețea de magazine

Compania are o rețea de 14 magazine în orașele Pitești, Costești, Ploiești, Drăgășani, Balș, Craiova, Corabia, Târgu Jiu, Strehaia, București. În planul de investiții pe termen de 3-5 ani, managementul companiei planifică să deschidă magazine și depozite cash&carry în principalele orașe din sudul României, acolo unde compania activează și cu distribuția proprie.

De asemenea, conducerea companiei este în discuții cu distribuitori, retaileri și platforme de livrare astfel încât produsele Mezeluri din Bănie să fie distribuite la nivel național.

Distribuție pe Gustate are peste 1.500 clienți business-to-business în județe precum Argeș, Olt, Dolj, Gorj, Mehedinți, Hunedoara, Teleorman, Prahova, Dâmbovița, Ilfov.

În primul trimestru al anului 2021 brandul ”Mezeluri din Bănie” a trecut printr-un rebranding care a avut ca obiectiv schimbarea etichetelor, dar și repoziționarea brandului de preparate din carne. Printre inițiativele companiei în zona de marketing se numără și sponsorizarea echipei de fotbal CS Universitatea Craiova.