Aceasta este noua soluție a companiei cu sediul în Franța pentru a monitoriza distanțarea socială și pentru a-i ghida pe pasageri atunci când este aglomerat. Soluția ajută la prevenirea aglomerării prin reducerea timpilor de așteptare și, prin urmare, crește siguranța generală a pasagerilor, confortul acestora și experiența de călătorie.

Această nouă soluție digitală, care permite gestionarea eficientă a mulțimilor în stații și la bordul trenurilor, înglobează expertiza Thales în analiză de date video, Inteligență Artificială și securitate cibernetică în domeniul feroviar.

Nimănui nu-i plac trenurile și stațiile aglomerate. Pentru pasageri, aglomerația este una dintre principalele nemulțumiri. Pentru operatori, aglomerația este o preocupare, deoarece poate provoca întârzieri și poate afecta siguranța.

Această provocare este amplificată de numărul tot mai mare de pasageri. Înainte de criza Covid-19, peste 62 de miliarde de oameni foloseau anual metroul la nivel global - în creștere cu 40% în doar șapte ani – cu o rată de creștere de peste 5% pe an.

Pandemia Covid-19 a inversat această tendință, cel puțin temporar. În același timp, a adus în atenția tuturor pericolul aglomerărilor. A fost nevoie de distanțare socială și de măsuri care să împiedice formarea de mulțimi.

Dar, gestionarea aglomerărilor este o misiune dificială. Sistemul de metrou este unul complex, cu sute de locuri care trebuie monitorizate, inclusiv trenurile. Iar dacă operatorii de transport constată ca există locuri aglomerate, aceștia au nevoie de o soluție pentru a-i ghida pe pasageri către zonele mai puțin aglomerate ale platformelor și ale trenurilor.

Soluția DIVA dezvoltată de Thales folosește sistemul de camere CCTV existent - pe peroane și în trenuri - pentru a calcula densitatea mulțimii. Nu sunt necesari senzori suplimentari. Densitatea pasagerilor este măsurată în timp real folosind analize de date video, iar ghidarea pasagerilor se poate face prin intermediul panourilor de afișaj de pe peroane. Acestea arată care vagoane ale unui tren care se apropie sunt ocupate și care nu – folosind 3 niveluri de densitate indicate de culorile roșu, galben și verde.

Între timp, așa-numitele hărți de căldură - bazate pe informații transmise de senzorii din stații și din trenuri - pot fi utilizate în Centrul de Control al Operațiunilor pentru a monitoriza mișcările pasagerilor în întregul sistem de metrou.

Analiza de date video poate fi folosită în domeniul transporturilor și în alte cazuri, cum ar fi detectarea bagajelor nesupravegheate, traversarea neautorizată a peroanelor sau dacă într-un tren ajuns la capăt de linie încă se mai află pasageri la bord.

"Operatorii de transport se confruntă cu noi provocări în ceea ce privește siguranța pasagerilor. Pasagerii trebuie să poată circula liber în stații și pe peroane, să se îmbarce și să coboare din trenuri în siguranță și rapid. Acestea sunt cerințe fundamentale pentru o bună funcționare a unei rețele de transport. Aglomerările fac ca totul să fie mai dificil. Sunt foarte încântat să vă prezint noua noastră soluție pentru monitorizarea densității pasagerilor și ghidarea acestora. Această soluție oferă operatorilor instrumente pentru a gestiona aglomerarea în stații și la bordul trenurilor și pentru a elimina cauzele care produc aglomerări." - Benoît Couture, Vicepreședinte, Director General al Diviziei Integrated Communication and Supervision Systems,Thales

Acest nou sistem a fost deja implementat ca soluție pilot în Singapore, cu SBS Transit, în 2020.