Două startup-uri din România au intrat în etapa finală a competiției, care va avea loc în perioada 20-21 noiembrie la Helsinki. Este vorba despre Jobful și Xmera Bike, românii alăturându-se altor 9 startup-uri pentru finala Slush.

Jobful este un startup care a dezvoltat prima platformă de recrutare prin gamification din Romania. Lansată în mai 2018, platforma Jobful este dedicată atât tinerilor profesioniști care doresc să își dezvolte cariera, cât și companiilor care vor să eficientizeze procesul de recrutare printr-o primă testare a candidaților, dar și a interesului acestora.

Prin intermediul unor teste psihometrice, utilizatorii își pot dovedi competențele, iar companiile au posibilitatea unei căutari foarte filtrate, pentru o compatibilitate maximă. Astfel, partea de sourcing și screening a procesului de recrutare este optimizată, timpul pe care îl petrece un recruiter pe platformă pentru a găsi un candidat potrivit fiind cu 85% mai mic: de la câteva ore, la cateva clickuri.

Din august 2018 până în martie 2019, Jobful a participat la prima serie a acceleratorului KPMG Grow Pad. În decembrie 2018 a obținut locul al treilea în cadrul Startarium, iar în luna aprilie 2019 a fost acceptat în acceleratorul SAP.io, la Berlin.

Totodată, la începutul lunii iunie 2019, Jobful a primit 100.000 de euro de la 3 investitori de tip angel.

Xmera Bike este un proiect al românilor de la Pegas, fiind o combinație între un moped, o bicicletă și un dispozitiv de monitorizare. Proiectul Xmera a fost prezentat prima oară în cadrul târgului de tehnologie CES 2019.

Ce face Xmera? E o bicicletă bionică, spun cei de la Pegas, care folosește senzori pentru a monitoriza pulsul și sănătatea generală. E o combinație de bicicletă, moped și dispozitiv de antrenament. Viteza maximă a Xmera este de 32 de kilometri pe oră, dar la 250W prinde 25 de kilometri pe oră. Autonomia e între 60 și 200 de kilometri, iar Xmera vine și cu o baterie de rezervă.

La începutul lunii iulie, românii lansaseră o campanie de crowdfunding pe Indiegogo și au strâns peste 102.000 de dolari.

Pentru a putea urmari acest video te rugam sa accepti plasarea de cookie-uri de marketing. Accepta toate cookie-urile.