Noul Vito este acum și mai atractiv. Principalele caracteristici sunt reprezentate de noua generație diesel cu patru cilindri din familia motoarelor OM 654, mai eficientă și mai puternică, îmbunătățirea sistemelor de infotainment și asistență, precum și îmbunătățiri la nivel de design. Noul Mercedes-Benz Vito poate fi comandat începând cu 16 martie.
Caracteristicile cheie ale noului Vito 2020
- Noua generație de motoare OM 654
- Suspensia AIRMATIC
- Mai multă siguranță datorită sistemelor DISTRONIC și Active Brake Assist
- Cameră video pentru marșarier îmbunătățită
- Oglindă retrovizoare digitală
- Un nou sistem de infotainment
- Interior îmbunătățit
- Grilă radiator cu aspect nou
De la lansare, Mercedes-Benz Vito, produs în Vitoria, Spania, a fost emblema autovehiculelor comerciale ușoare de dimensiuni medii. Aproximativ 530.000 de unități din a treia generație a modelului au fost vândute de la lansarea din toamna anului 2014. Datorită versatilității sale, Vito este un partener consacrat pentru IMM-uri, în special pentru cele cu până la cinci autovehicule. Peste 70% din toate autovehiculele Mercedes-Benz Vito sunt utilizate în astfel de afaceri.
Motoare noi mai puternice și mai eficiente
Facelift-ul coincide cu disponibilitatea motorului diesel OM 654, cu patru cilindri și o capacitate de 2.0 litri, pentru toate variantele Mercedes-Benz Vito cu tracțiune pe puntea din spate. Această variantă este familiară pentru portofoliul de motoare Mercedes-Benz Cars și a fost optimizată din punct de vedere eficiență și emisii. Noua generație de motoare a fost disponibilă anterior doar pentru Vito Tourer. În cazul Vito Furgon, clienții de autovehicule comerciale ușoare pot alege dintre următoarele patru categorii:
- Vito 110 CDI cu 75 kW (102 CP) și cuplu de 270 Nm (consum combinat de 6,5-6,4 l / 100 km, emisii combinate cu CO2 172-169 g / km);
- Vito 114 CDI cu 100 kW (136 CP) și cuplu de 330 Nm (consum combinat de 6,6-5,8 l / 100 km, emisii combinate CO2 173-154 g / km);
- Vito 116 CDI cu 120 kW (163 CP) și cuplu de 380 Nm (consum combinat de 6,4-5,8 l / 100 km, emisii combinate CO2 169-156 g / km);
- Vito 119 CDI cu 140 kW (190 CP) și cuplu de 440 Nm (consum combinat de 6,4-5,8 l / 100 km, emisii combinate CO2 169-154 g / km).
Generația de motoare OM 654 este mai eficientă și cu mai puține emisii decât OM 651 și oferă în plus caracteristici îmbunătățite la nivel de zgomot și vibrații. Este o liniște plăcută în interiorul autovehiculului, vibrațiile deranjante fiind reduse.
Noile îmbunătățiri pot fi observate la nivelul economiei de combustibil de aproximativ 13%, cu care noul Vito 119 CDI se poate mândri în comparație cu modelul anterior. De asemenea, capacitatea rezervorului SCR este de 24 de litri, pentru toate modelele.
Transmisia automată 9G-TRONIC
Pentru prima dată, transmisia automată 9G-TRONIC este acum disponibilă fără restricții pentru toate variantele Vito cu tracțiune pe puntea din spate. Transmisia automată confortabilă și eficientă cu convertor de cuplu înlocuiește acum 7G-TRONIC, care era disponibil doar pentru Vito Tourer. Comutatorul DYNAMIC SELECT poate fi utilizat pentru a selecta programele de conducere „Comfort” și „Sport” și astfel comportamentul de deplasare poate fi adaptat la cerințele de conducere. Ca alternativă, pot schimba manual în modul „M”, folosind padelele schimbătorului de viteză DIRECT SELECT.
În combinație cu noua familie de motoare OM 654, Mercedes-Benz Vito este dotat standard cu tracțiune pe puntea din spate și are opțiunea de tracțiune integrală permanentă 4x4. Acest lucru îi permite să parcurgă o gamă largă de suprafețe cu ușurință. Înălțimea autovehiculului rămâne sub marcajul de doi metri chiar și atunci când este echipat cu tracțiune integrală. Astfel, Vito nu își pierde funcționalitatea zilnică și încape fără probleme în garaje obișnuite, precum și în parcări cu mai multe etaje și subterane sau spălătorii auto.
Diversitate pentru succes
Vito demonstrează, de asemenea, diversitatea sa și în alte domenii. De exemplu, este singurul model din clasa sa disponibil în trei variante de lungime, două ampatamente și trei sisteme de conducere. Cu un volum de încărcare de până la 1369 kg, este și cel mai spațios model din clasa sa. Diversitatea variantelor în care este disponibil fac ca noul Vito să fie un partener pentru o gamă largă de segmente: în varianta furgon îndeplinește toate cerințele pentru transportul de bunuri. O altă utilizare frecventă este ca autovehicul mobil de componente și service. Pe de altă parte, Mercedes-Benz Vito Tourer este utilizat predominant pentru transportul de persoane și bunuri. Vito Mixto este alternativa la variantele furgon și Tourer, fiind potrivit pentru transportul echipelor de angajați. Clienții pot alege dintr-o gamă variată de pachete de echipare. De exemplu, Vito Tourer este disponibil în liniile BASE, PRO sau SELECT.
Având în vedere utilizarea sa ca autovehicul comercial, echipamentul opțional al Vito este deosebit de divers. Există numeroase variante de uși și geamuri sau de șine de acoperiș cu bare de transport. Compartimentul de încărcare poate fi configurat în podeaua din lemn, ca sistem de șină pentru ancorarea încărcăturii, șine de ancorare pe lateral și panouri interioare, aceste opțiuni oferind un maxim de funcționalitate. În varianta furgon, este disponibilă opțional o podea nouă, ușoară și rezistentă, realizată din plastic, ce asigură o mai mare rezistență comparativ cu podeaua standard din metal și un volum de încărcare cu până la 12 - 15 kilograme, comparativ cu podeaua din lemn. Accesoriile pentru acoperiș, sistemele de transport și compartimentele de încărcare sunt disponibile din fabrică sau ca accesorii.
În mod sport sau confort cu AIRMATIC
Cu noul AIRMATIC, Vito își extinde din nou spectrul deja variat de aplicații. Fie că este vorba despre un drum rural accidentat sau de o autostradă perfect plană: disponibil pentru prima dată la Vito, Clasa V și EQV (consum în regim combinat: 26,4-26,3 kWh/100 km; emisiile de CO2 combinate: 0 g/km) din octombrie 2020, sistemul AIRMATIC ajustează suspensia la condițiile necesare. Datorită gardei înalte la sol, confortul călătoriei este asigurat chiar și pe teren accidentat. Amortizarea este reglată automat pentru fiecare roată individual pentru a se potrivi modului de conducere și condițiilor de drum. Acest lucru se realizează rapid și precis, folosind două supape separate pentru amortizare și compresie. Astfel, AIRMATIC oferă cel mai înalt grad de confort de conducere pentru orice situație.
AIRMATIC este disponibil pentru toate variantele noului Vito împreună cu motorul OM 654.
Sisteme suplimentare de siguranță și asistență
Active Brake Assist, DISTRONIC și oglinda retrovizoare digitală din interior extind gama de sisteme de asistență din dotarea noului Vito, de la 10 - 13 sisteme disponibile pentru generația anterioară. Astfel, Vito continuă tradiția redefinirii standardelor de siguranță în segmentul său. Vito Furgon a fost primul autovehicul comercial ușor echipat standard cu airbag-uri și centuri de siguranță cu avertizare sonoră, atât pentru șofer, cât și pentru copilot. Cu Crosswind Assist și ATTENTION ASSIST ca echipări standard, în urmă cu cinci ani, Vito deja redefinea standardele de siguranță din segmentul său.
Noul Active Brake Assist poate detecta riscul unei coliziuni cu un autovehicul care rulează în față, inițiind mai întâi o avertizare vizuală și acustică. Dacă șoferul răspunde, Active Brake Assist crește presiunea de frână corespunzătoare situației. Dacă nu există nicio reacție, sistemul oferă suport pentru manevra de frânare. În traficul urban, Active Brake Assist reacționează, de asemenea, la obstacole staționare sau la treceri de pietoni.
DISTRONIC este disponibil pentru Vito pentru prima dată. Active Distance Assist poate menține distanța față de autovehiculul din față în funcție de setarea stabilită de șofer și îl ajută pe acesta, de exemplu, atunci când conduce pe autostradă sau în ambuteiaje. Sistemul determină accelerarea automată a autovehiculului și frânarea cu maximum jumătate din puterea de frânare pentru a menține o distanță sigură. Dacă sistemul identifică că este necesară o frânare mai puternică, șoferii sunt avertizați vizual și acustic, astfel încât aceștia, dacă este necesar, să poată încetini autovehiculul. În pachetul DISTRONIC, Vito include întotdeauna funcția HOLD.
Oglinda retrovizoare interioară digitală este un punct de reper special. Aceasta transmite imaginea de la camera HDR din lunetă pe display-ul oglinzii, care poate fi utilizat la fel ca o oglindă retrovizoare convențională, chiar și atunci când portbagajul este plin până sus. Avantajul acestei oglinzi este că vizibilitatea pentru spatele vehiculului nu este restricționată de tetiere, pasageri sau alte impedimente.
Conectare completă, cu un aspect nou
Varianta facelift extinde și gama de funcții ale sistemului de infotainment. Noul Vito folosește recepția radio digitală (DAB+) pentru toate opțiunile radio. Radioul, preinstalat cu două difuzoare frontale, este configurat pentru DAB, la fel ca și radioul de bază Audio 10, care poate susține deja posturi de radio digitale. Aceasta înseamnă că recepția radio este posibilă chiar și pe distanțe lungi, la o calitate bună. Audio 10 are, de asemenea, o interfață Bluetooth® cu funcționalitate hands-free sau pentru streaming de muzică. De asemenea, smartphone-ul poate fi încărcat prin interfața USB.
Asistență rapidă în cazul unui accident sau a unei defecțiuni
Vito este echipat optim pentru a face față situațiilor de urgență, datorită sistemului de apeluri de urgență Mercedes-Benz și a funcției pentru managementul defecțiunilor disponibilă de la primirea autovehiculului. Sistemul de apeluri de urgență este standard. Prin intermediul senzorilor de avarie, accidentele pot fi înregistrate imediat și serviciile de salvare pot fi alarmate automat dacă pasagerii nu reacționează printr-un apel vocal stabilit imediat. În mod alternativ, apelul de urgență poate fi inițiat și manual folosind butonul SOS din panoul de control de deasupra capului. Sistemul stabilește un apel vocal cu centrul de apeluri de urgență Mercedes-Benz. Locația exactă este apoi transmisă împreună cu informațiile suplimentare necesare pentru operațiunea de salvare și recuperare.
Un aspect nou pentru grila radiatorului și îmbunătățiri în interiorul autovehiculului
Mercedes-Benz Vito are un nou design distinctiv și dinamic. De exemplu, noul Vito poate fi identificat prin grila restilizată a radiatorului, care este cuplată cu elementele speciale DISTRONIC, Active Brake Assist sau cu barele de protecție vopsite în culoarea autovehiculului. Steaua Mercedes-Benz este poziționată central pe grila radiatorului și este înconjurată de trei ornamente. De asemenea, pentru toate modelele Vito, este disponibilă opțional și o grilă cromată.