Biblioteca are o nouă echipă de management – Alexandra Stroe și Iulia Ghiță (foto) preluând funcțiile de co-CEO, în timp ce Bogdan Georgescu rămâne în Boardul Director.

”Alexandra și Iulia au fost implicate în dezvoltarea bibliotecii publice Bookster încă de la început. Amândouă au făcut de toate și au învățat cum sunt organizate toate activitățile noastre, de la recrutare la achiziții de carte și până la sistemul logistic. Promovarea lor în poziția de co-CEO a venit natural și mă bucur că au acceptat această provocare”, afirmă Bogdan Georgescu.

Alexandra Stroe a împlinit de curând 30 ani și se numără printre tinerii care investesc în dezvoltarea României prin educație. După ce a revenit în țară de la un master în International Business & Management în Suedia și Olanda, Alexandra s-a îndrăgostit de ideea de bibliotecă modernă prezentată în incubatorul de afaceri Novel Ventures. Astfel, în 2012, a început să dezvolte planul de business și să construiască brandul Bookster împreună cu Bogdan Georgescu.

Bogdan Georgescu, Bookster: pornește de la client și nu de la produs

Iulia este absolventă de Drept și înainte de Bookster a fost avocat cu specializarea în proprietate intelectuală la firma NNDKP, liderul pieței de avocatură din România. Despre Bookster a aflat când era doar o idee frumoasă și a fost atrasă în primul rând de mediul orientat către învățare. În 2013, a renunțat la avocatură și li s-a alăturat Alexandrei Stroe și lui Bogdan Georgescu pentru a construi prima biblioteca publică modernă din România.

“E încurajator să ai ca partener pe cineva pe care te poți baza și cu care te poți consulta. Avem aceleași obiective și totuși o perspectivă diferită, ceea ce ajută la imaginea de ansamblu. Alexandra e acolo să îmi pună întrebări provocatoare când nu este de acord cu ideile mele, dar și să mă susțină când am de făcut alegeri dificile”, declară Iulia Ghiță, co-CEO Bookster.

Împărțirea responsabilităților de conducere a unei companii nu este nouă, având mai multe exemple atât la nivel internațional, cât și în România. Sunt curios să vedem cum va funcționa acest experiment la Bookster, un proiect aflat încă în plină dezvoltare”, afirmă Bogdan Georgescu.

Bookster – un proiect social de succes

Bookster, prima bibliotecă publică modernă din România, a ajuns la 65.000 de abonaţi şi 2,5 milioane de cărți citite în cei 6 ani de la înființare.

Bookster a pornit de la dorința de a încuraja oamenii să citească mai mult și mai ales cărți de mai bună calitate. Biblioteca își propune să îi inspire pe abonați să își descopere visele și să le atingă.

Biblioteca Bookster: planuri pentru următorii 4 ani

Avem deja 65.000 de abonaţi și comunitatea noastră crește cam cu 15.000 de cititori pe an. Majoritatea abonaților noi din ultima perioadă lucrează în IMM-uri (întreprinderi mici şi mijlocii) pentru care biblioteca publică Bookster a lansat un serviciu special de livrări în 2018“, afirmă Alexandra Stroe, co-CEO Bookster.

Planuri de viitor pentru Bookster

Cei 65.000 de cititori din cele 700 de companii care folosesc serviciile bibliotecii publice Bookster au acces nelimitat la 80.000 de cărţi, articole, studii de caz şi materiale video din domenii diferite, de la dezvoltare personală şi profesională la hobby-uri şi beletristică.

“Ne-am propus să creștem comunitatea cititorilor din România și să ajungem la 100.000 abonați până în 2022. Un alt obiectiv este să inspirăm cât mai mulți oameni să adopte conceptul de educație continuă (lifelong learning) prin lectură”, spune Iulia Ghiță, co-CEO Bookster.

”Dezvoltarea bibliotecii se datorează în primul rând faptului că am reușit să atragem oameni foarte buni în echipa Bookster. Pentru a menține ritmul de creștere și în viitor va trebui să rămânem un angajator de top în România și să ne îmbunătățim constant procesul de selecție. Recrutarea și menținerea unei echipe faine și motivate este una dintre prioritățile mele în calitate de co-CEO”, declară Alexandra Stroe.