Platforma Edesia, o investiție a antreprenorilor Ioana Burcea și Andrei Sota, este în faza de testare în mai multe restaurante din București și se estimează că va avea peste 200 de conturi active în primul an de funcționare, investitorii mizând pe nevoia eficientizării activității companiilor după luni de pierderi.

Studii realizate anul trecut arată că pandemia a aruncat industria HoReca în cea mai grea criză din ultimii 100 de ani, cu o scădere medie de 83% a cifrei de afaceri față de 2019. Redresarea acesteia, susținută din fonduri publice, este așteptată în următorul an, însă antreprenorii din domeniu au nevoie și de alte resurse pentru eficientizarea activității lor, consideră cei doi investitori. Ideea aplicației a apărut din practică, într-o perioadă în care cei doi administrau un restaurant.

„Edesia este primul marketplace B2B din domeniul HoReCa. Platforma iți permite să plasezi comenzi pentru materie primă, făcând astfel trecerea de la pix și hârtie la un mediu digital optimizat. Edesia centralizează toate ofertele din piață într-o manieră transparentă și ușor de accesat. Este ‘the big picture” al unui business, care îți dă claritate și te susține să iei cele mai bune decizii ca să crești afacerea într-un mod sănătos”, declară Ioana Burcea, investitor în marketplace-ul Edesia.

În cazul furnizorilor, marketplace-ul Edesia simplifică procesul de ofertare, ajutându-i să ajungă la un număr cât mai mare de clienți, eliminând costurile generate de echipele de vânzări în teren. Aplicația le dă posibilitatea să interacționeze cu clienți noi și să lucreze la capacitate maximă de la distanță.

De cealaltă parte, antreprenorii din HoReCa au la dispoziție o multitudine de furnizori, atent selectați, de la care pot face achiziții directe, rapide, la prețuri dinamice actualizate, alegând timpul și modalitatea de livrare. Platforma arhivează comenzile și monitorizează cash-flow-ul afacerii. Le furnizează chiar și o funcție de rețetar pentru diversificarea meniurilor.

“Ca antreprenor în HoReCa ai o mulțime de priorități, de la a gestiona bucătăria la a mulțumi clienții și a avea grijă de personal, în timp ce nu trebuie să scapi din ochi partea de contabilitate și profit. De la comenzi la facturi, toate informațiile sunt stocate în aplicație și îți evidențiază situațiile când sunt necesare reduceri de costuri, fără a diminua calitatea produselor sau experiența clientului”, declară Andrei Sota

Aflată în testare în câteva restaurante din București, care funcționează în sistem delivery și take away în prezent, aplicația (https://www.edesia-app.com) le-a permis administratorilor să comande produse furnizorilor corelat cu vânzările, să aibă structura costului unui produs din meniu și să ajusteze marjele de profit ca să mențină profitabilitatea afacerii.

Ioana Burcea și Andrei Sota au investit 30.000 de euro în platformă și și-au propus să atragă fonduri pentru dezvoltarea ei în cursul acestui an.

Ioana Burcea este absolventă a facultății Cass Business School London (BSc), specializarea Administrarea Afacerilor obținută cu bursă de merit, și deține un masterat în Științele Marketingului de la Imperial College London (MSc). Andrei Sota a absolvit Universitatea Media, specializarea Regie și Producție de Film, urmând studii superioare la New York Film Academy din New York.