Trei echipe care fac parte din programul BRD First Tech Challenge, implementat la noi în țară de Asociația ”Nație Prin Educație”, au câștigat mai multe premii în cadrul Campionatului de Robotică din Coreea de Sud, medalia de aur și Winning Alliance Award fiind cele mai importante.
Meritul deosebit îi aparține echipei de robotică AutoVortex, care, odată ajunsă în finală, a decis să facă alianță cu o altă echipă românească prezentă la concurs, Quantum Robotics. Împreună, tinerii au câștigat astfel încă o finală a unei competiții internaționale.
Pe lângă această performanță, echipa AutoVortex a mai câștigat și premiile Captain of Alliance și Connect Award. Qube, cea de-a treia echipă românească prezentă la concursul din Coreea de Sud a fost răsplătită cu premiul pentru design.
”Elevii au petrecut acolo patru zile. Deplasarea în sine e destul de complicată, pentru că roboții lor trec prin controale riguroase în aeroport, care durează mult. Sunt foarte mândră de ceea ce au realizat acolo”, a declarat Dana Războiu, fondatoarea Asociației ”Nație Prin Educație”.
BRD First Tech Challenge este mai mult decât o competiție, iar elevii au ocazia să își dea frâu liber creativității, să își împărtășească ideile, să colaboreze cu colegii din echipă, să își facă prieteni, să își ajute colegii și să rezolve probleme neprevăzute de tehnologie și strategie, aproape toate abilitățile de care vor avea nevoie indiferent de meseria pe care o vor urma. Elevii decid să-și pună pasiunea în aplicare în timpul lor liber. Între lecții teoretice, construirea roboților înseamnă aplicarea practică a unor lucruri pe care le învață acasă.
Cea mai bună echipă din România la lupte robotice e AutoVortex, care s-a calificat anul trecut în semifinalele Campionatului Mondial de Robotică, desfășurat la Houston. Aceasta este formată din elevi de la mai multe licee.
Clubul este condus de Ionuț Panea, profesor de Finanțe în cadrul ASE București. A descoperit domeniul acesta accidental, cu ajutorul unui director de liceu din Voluntari. De atunci, îi ajută pe copii să-și îndeplinească potențialul și îi învață să construiască roboți.