În același timp, veniturile companiei din România, alături de Ungaria și Bulgaria au ajuns la 2,4 miliarde de lei (aproximativ 527 de milioane de euro), iar încasările totale la nivel de grup – includem aici și Fashion Days sau PC Garage – au trecut de 3,1 miliarde de lei (circa 686 milioane de euro).

”Trebuie să recunoaștem că anul trecut ne-a ajutat și ritmul de creștere al pieței. Acesta a fost de circa 20%. Pentru acest an suntem puțin mai rezervați. Observăm că piața crește cu aproximativ 10%, iar noi ne-am propus un ritm de creștere de 20% al business-ului”, ne-a precizat Iulian Stanciu.

Șeful eMAG a afirmat și că în acest an nivelul investițiilor se va menține în jurul valorii de 50 de milioane de euro, de data aceasta o mare parte din sumă fiind îndreptată spre zona de logistică, care anul trecut a luat doar 1 milion de euro din fonduri (în ultimii doi ani, de exemplu, compania a investit sume mari în tehnologie – 24 de milioane de euro în 2016). ”Vom mai deschide showroom-uri, dar și depozite. Vedem care sunt oportunitățile”, a mai spus Stanciu.

Investiții eMAG 2016

Anul trecut, valoarea investițiilor a trecut de 50 de milioane de euro în dezvoltarea companiei - 23 de milioane extinderea internațională, sau 2 milioane de euro în dezvoltarea angajaților prin participări la conferințe și training-uri internaționale și programe speciale de formare, precum Talent Internship sau Future 25.

Pentru acest an suntem puțin mai rezervați. Observăm că piața crește cu aproximativ 10%, iar noi ne-am propus un ritm de creștere de 20% al business-ului

eMAG a atras anul trecut o jumătate de milion de noi clienți pe platformă. Oferta eMAG cuprindea la finalul anului trecut peste 1,3 milioane de produse, urmând ca până la finalul acestui an să ajungă la 2 milioane. Potrivit lui Stanciu, categoriile care au atras cei mai mulți clienți, în afara electrocasnicelor și gadgeturilor, au fost fashion – cea care are cel mai mare potențial de creștere, corelat și cu tendințele din piața mondială de ecommerce -, jucării, mobilier, haine copii – produsele din această categorie s-au comandat cel mai mult de pe dispozitivele mobile -, și produsele destinate casei (detergenți, produse de curățare).

Trafic eMAG

În același timp, în 2016, traficul total eMAG a crescut față de anul precedent și a ajuns la 270 de milioane de vizite, cu două luni, septembrie și decembrie, în care mobile-ul a adus peste 60% dintre acestea. Smartphone-ul a revoluționat comerțul online și a devenit un instrument firesc pentru informare și cumpărături. Pentru 2017, estimarea eMAG este că traficul din dispozitivele mobile va depăși pragul de 70% dintr-un total de aproximativ 379 de milioane de vizite estimate pe site.

”Numărul de pagini vizualizate de pe mobil este de 2,5 ori mai mare decât de pe desktop”, afirmă Stanciu.

Referitor la dispozitivele mobile, Stanciu a precizat faptul că vânzările realizate efectiv de pe acestea au ajuns la 50% din total pe categoria de fashion (atât pentru Fashion Days, cât și în cazul categoriei de pe site-ul eMAG), în timp ce per total, ponderea este de 40%, fiind în creștere.

Numărul de pagini vizualizate de pe mobil este de 2,5 ori mai mare decât de pe desktop

Totodată, plățile realizate cu cardul au ajuns la 50% în showroom-urile companiei, online, între 20-30% dintre achiziții fiind făcute prin plata cu cardul.

AI și machine learning

După cum declara în luna februarie a acestui an, pe viitor, eMAG se va concentra pe integrarea noilor tehnologii (pe care le urmărește în acest moment întreaga industrie tech). Vorbim aici despre inteligența artificială și machine learning. ”Înțelegem preferințele fiecărui client, iar algorimul învață pe măsură ce clienții folosesc motorul de căutare din magazinul online”.

”Cred în continuare că ecommerce-ul este încă la început în țara noastră”, a mai spus reprezentantul eMAG. Astfel, dacă în țări dezvoltate, precum Germania, SUA sau Marea Britanie, penetrarea ecommerce-ului este la 7,9%, 9,2% sau 13,4%, în România, ponderea este de doar 2,8%. ”Nu este rău, pentru că avem loc de creștere. De ajutor este și creșterea venitului pecap de locuitor, în ultimii ani”, a declarat Iulian Stanciu.

Planuri eMAG 2017

În ceea ce privește planurile pentru acest an, eMAG va ajunge la 600 de puncte de livrare în parteneriat cu Poșta Română (de la aproape 300 în acest moment).

Totodată, din vara acestui an, compania va lansa – în primă fază, doar pentru București – un serviciu ce la va permite clienților să aleagă intervalul de livrare. Opțiunea va costa între 18 și 22 de lei, iar livările se vor face și în weekend. ”Momentan va fi disponibil doar pentru produsele pe care le vindem noi, iar într-un an, credem noi, va fi extins pentru întreg marketplace-ul”, a spus Stanciu.

Tot din a doua parte a anului, va fi disponibil și un card de credit eMAG, iar compania va adăuga noi categorii de produse: va vinde polițe CASCO și pachete turistice. ”Vom agrega ofertele agențiilor mari de turism”, a explicat șeful eMAG.

În ceea ce privește numărul de comercianți de pe marketplace, compania estimează că acesta va ajunge la 7.000 până la finalul acestui an, de la peste 2.200 în 2016. În același timp, pe platforma Deschide România sunt peste 134 de afaceri mici românești în acest moment, ținta fiind de 400 până la finalul anului în curs.