eMAG, unul dintre cei mai mari retaileri online din sud-estul Europei, vizează atingerea pragului de un miliard de euro până la finalul acestui an, pe toate piețele în care platforma este prezentă.
În ceea ce privește afacerile locale ale retailerului, CEO-ul eMAG, Iulian Stanciu, a declarat recent faptul că se așteaptă ca business-ul companiei să crească cu 20% în acest an, după ce la nivelul lui 2016, veniturile platformei au urcat cu 40%.
În vara anului trecut, Stanciu anunța că eMAG a înregistrat o cifră de afaceri totală de 1,95 miliarde de lei (aproximativ o jumătate de miliard de euro), cu 56% mai mare față de anul precedent. În România, retailerul raporta vânzări de 1,39 miliarde de lei (circa 309 milioane de euro) la nivelul lui 2015.
”Anul 2016 a venit cu un context favorabil pentru noi. A fost liniște”, ne-a declarat Stanciu.
800 de puncte de livrare la nivel național
Dacă începutul acestui an a adus o scădere a vânzărilor, șeful eMAG se așteaptă ca din luna februarie consumul să își reia trendul ascendent. ”Ianuarie a fost o lună slabă. A scăzut dorința de cumpărare, a fost frig, zăpadă, costurile de întreținere au fost mai mari, iar banii clienților s-au dus în alte părți”, explică CEO-ul retailerului.
Anul 2016 a venit cu un context favorabil pentru noi. A fost liniște
Compania a investit anul trecut 50 de milioane de euro în dezvoltarea business-ului, iar în acest an banii se vor duce spre zona de operațiuni.
Pentru îmbunătățirea timpului de livrare, eMAG a deschis 200 de puncte de livrare în București și în țară, peste 100 fiind în parteneriat cu Poșta Română. ”Vom încheia acest an cu 800 de astfel de puncte de livrare la nivel național”, spune Stanciu.
15% dintre comenzi, ridicate de la Poștă
Potrivit acestuia, în acest moment circa 15% dintre comenzile plasate pe site sunt ridicate de la Poștă, procentul fiind în creștere. ”Este o alternativă foarte bună. Înainte de a începe acest proiect alături de Poșta Română ne-am uitat la comportamentul clienților și la preferințele lor. Așa că am lansat punctele de livrare în ghișee cu trafic mai mare. În plus, posibilitatea plății cu cardul atrage foarte mult”, afirmă Iulian Stanciu.
Este o alternativă foarte bună. În plus, posibilitatea plății cu cardul atrage foarte mult
La nivelul lui 2016, traficul total al eMAG a crescut cu 63% comparativ cu 2015 și a ajuns la 270 de milioane de vizite, anunță reprezentanții retailerului. Potrivit acestora, în lunile septembrie și decembrie, segmentul mobile a adus peste 60% dintre vizitele clienților, dublu față de estimările inițiale ale companiei.
Mai mult de jumătate din clienți accesează eMAG de pe mobil
Astfel, în 2016, peste 151 de milioane de vizite înregistrate pe site-ul eMAG (55% în medie din traficul total) au venit de pe smartphone și tabletă, în creștere de 2,2 ori față de anul precedent.
În ultimii doi ani, vizitele de pe dispozitivele mobile au crescut de cinci ori, depășind atât ca ritm de creștere, cât și ca valoare absolută evoluția traficului de pe desktop. Comparativ, desktop-ul a adus aproximativ 120 de milioane de vizite în 2016, cu 23% mai mult față de anul precedent.
În topul celor mai cumpărate categorii de produse se numără cele pentru copii (cu o pondere de 4,7%), home&deco (3,7%) și produsele de beauty (3,3%), urmate de electrocasnicele mici, electrocasnicele mari, accesoriile pentru telefoane și telefoanele mobile.
Polonia este o piață foarte fragmentată
Pe plus și în regiune
În ceea ce privește țările în care eMAG este prezent, șeful companiei spune că business-ul din Bulgari a crescut anul trecut cu circa 32%, în Ungaria fiind lideri în ceea ce privește comenzie online. eMAG a trecut printr-un proces de rebranding în Polonia, intrând, din nou, pe creștere. ”Polonia este o piață foarte fragmentată. Nu suntem primii, dar business-ul merge destul de bine. De exemplu, Allegro deține cam 60% din comenzi (marketplace-ul online Allegro a făcut parte până în toamna anului trecut din portofoliul Naspers, proprietarul eMAG – n.red.)”, a precizat Stanciu.
În ceea ce privește PC Garage, magazinul specializat în produse IT și electrocanice, care a intrat în portofoliul eMAG în luna aprilie a anului trecut, Stanciu spune că veniturile au crescut în 2016 cu 30%, brandul continând să opereze independent. ”Îi ajutăm doar cu infrastructura de care dispune eMAG”, a mai spus Iulian Stanciu.
Recent, retailerul online a lansat programul Deschide România, în urma unei investiții de un milion de lei în infrastructura online. Platforma este destinată micilor producători locali care pot accesa canalul de vânzări al retailerului prin listarea produselor pe eMAG Marketplace.