Această listare la bursa s-a vehiculat de mai mult timp, însă acum ar putea fi o perioadă bună după ce veniturile eMAG au crescut în fiecare an, iar în 2019 compania a raportat venituri de peste 1 miliard de euro. Retailerul online a încheiat 2019 pe profit, după ce în ultimii cinci ani rezultatul net al companiei a fost negativ.
Iulian Stanciu, CEO eMAG, nu a dat detalii despre când această listare ar putea avea loc, conform businesslive.co.za
"Nu este vorba despre o atragere de fonduri, ci despre o recunoaştere a valorii. (...) O companie nu poate deveni unicorn fără o valoare dată de piaţă”, a declarat Iulian Stanciu. UiPath a devenit primul unicorn oficial din țară după ce în martie 2018 a fost evaluată la 1,1 miliarde de dolari.
Naspers a achiziționat în 2012 70% din eMAG cu 82 de milioane dolari, atunci când veniturile retailerului erau de 140 de milioane de euro. În 2018, potrivit datelor Ministerului de Finanțe, Dante Internațional, firma care administrează eMAG, a avut o cifră de afaceri netă de peste 888 de milioane de euro. În prezent, compania are peste 5000 de angajați și planuri de extindere în Europa de Est pe piețe precum Croația, Slovenia, Slovacia sau Republica Cehă.
O listare a celui mai mare retailer online din România ar ajuta Bursa de valori de la Bucureşti, care se confruntă cu probleme de lichiditate, în contextul în care doar ce a fost avansată la statutul de piaţă emergentă de FTSE Russell în 2019 şi vrea să primească o recunoaştere similară de la MSCI.
„Bursa de la Bucuresti nu este mare, dar unul dintre motive ar fi ca noi, companiile mari din tech și retail, nu suntem acolo încă”, a spus Stanciu. El nu a specificat care ar fi a doua bursă unde eMAG s-ar lista.