Ai un startup, un produs în dezvoltare sau o idee și vrei să o prezinți investitorilor? Nu trebuie să mai stai la coadă. Poți ajunge pe scenă la 200 Seconds of Fame, evenimentul pentru tineri antreprenori organizat de ICEEfest și start-up.ro. Am discutat cu Marius Ghenea și Florin Grosu (Traderion) despre ce înseamnă să te prezinți în fața investitorilor.

start2

200 Seconds of Fame e un eveniment de pitching din cadrul ICEEfest unde vor ajunge pe scenă 10 startup-uri care au măcar un MVP pentru a prezenta în fața investitorilor. Trebuie să faci un singur lucru: trimite-ne un mail cu startup-ul tău, componența echipei și o scurtă descriere pe adresa 200@start-up.ro. Noi și juriul vom selecta startup-urile care vor fi prezente pe scenă.

Printre jurați va fi Marius Ghenea de la 3TS Partners, Odysseas Ntotsikas, fondator și managing director la Think Digital Group, Steffen Ehrhardt (Google), Niall Harbison (Lovin Dublin), Apostolos Apostolakis (Venture Friends), Oldrich Bajer (Zoot) și Jesus del Valle, care conduce acceleratorul Grant4Apps al Bayer.

Urmăriți emisiunea prin Facebook Live mai jos.

Marius Ghenea: „Fiți conciși și exersați cât mai mult“

Pentru a afla mai multe detalii despre acest eveniment am făcut un Facebook Live. Am fost moderați de Cosmin Stan, iar invitații principali au fost investitorul Marius Ghenea de la fondul 3TS și Florin Grosu, fondatorul startup-ului Traderion. Acesta din urmă a reușit să primească investiții în Statele Unite și Marea Britanie pentru o unealtă de training pentru angajații marilor bănci ale lumii.

Le-aș recomanda participanților să își facă o prezentare cât mai concisă, care să fie exersată foarte bine în prealabil. Trebuie să fie siguri că au condensat toată informația

Marius Ghenea a vorbit despre ce înseamnă să stai pe scenă 200 de secunde. „E o provocare foarte mare pentru antreprenori. 200 de secunde înseamnă puțin mai mult de trei minute, deci ei vor trebui să susțină prezentări de tip ”elevator pitch”. Vorbim de maxim șase slide-uri care vor trebuie să fie prezentate la o cadență de unul la treizeci de secunde. Aici e provocarea cea mai importantă. Le-aș recomanda participanților să își facă o prezentare cât mai concisă, care să fie exersată foarte bine în prealabil. Trebuie să fie siguri că au condensat toată informația“, a spus Ghenea.

Vorbind despre piața din România, Marius Ghenea a spus că „se află într-o dezvoltare extrem de rapidă și foarte, foarte interesantă. La începuturile mele în calitate de VC, m-am lovit de câteva probleme, în sensul că nu găseam suficiente proiecte în care puteam și merita să investesc. Acum am ajuns la un număr de zece startup-uri de tehnologie în care investim în prezent. Portofoliul nostru (n.r. - 3TS Capital Partners) este cel mai mare din România și din regiune, iar asta ne arată că suntem pe drumul cel bun. Avem companii care au potențialul de a concura la nivel global, precum este Vector Watch“.

Un pitch ideal

Cum te prezinți în fața investitorilor? Trebuie să apari în primul rând pe scenă cât mai des pentru a a-ți exersa această capacitate. Dacă vrei să te apuci de un startup, trebuie să fii pregătit să prezinți mereu ideile tale investitorilor, oriunde și în fața unei audiențe cât mai mari.

La 200 Seconds of Fame din cadrul ICEEfest lucrul acesta va fi cu atât mai important cu cât publicul va avea o contribuție importantă - va vota cele mai bune startup-uri, pe lângă cei din juriu.

„Un pitch ideal e susținut de mai multe persoane. Însă e foarte greu de realizat așa ceva într-un interval atât de scurt. E greu de văzut un pitch în care un CTO și un CEO să se completeze reciproc, însă atunci când se întâmplă e foarte impresionant. Asta înseamnă că acolo există o echipă, nu e doar un one-man show“, a spus Ghenea.

Ca să poți să fii băgat în seamă de investitori serioși, trebuie să ai mai mult decât un MVP la momentul respectiv. Nu se va uita nimeni la tine dacă tu vii doar cu o idee

„Ca să poți să fii băgat în seamă de investitori serioși, trebuie să ai mai mult decât un MVP la momentul respectiv. Nu se va uita nimeni la tine dacă tu vii doar cu o idee. Trebuie măcar să ai un ”proof of concept” pentru a atrage banii. Trebuie să atragi toate resursele pe care le poți atraage. Din fericire, în România mai ai și alternativa fondurilor europene pe care le poți accesa“, a explicat și Florin Grosu, fondatorul Traderion.

Ce să faci la început ca să atragi

Florin Grosu a trecut prin experiența startup-urilor care vor veni la 200 Seconds of Fame. Traderion a început acum mai bine de doi ani, au fost acceptați la un accelerator în Statele Unite, apoi la Seedcamp, un program de preseed din Londra care e considerat printre cele mai bune și dure din lume.

La început, ca startup, nu ai nevoie numai de bani. Este foarte important mentorship-ul

„În primii ani de activitate ne-a fost foarte greu. Noi activăm pe piața Fintech. chiar dacă e un trend global în această direcție, în România ne aflăm foarte la început în acest domeniu. La început, ca startup, nu ai nevoie numai de bani. Este foarte important mentorship-ul. Noi ne-am orientat spre programe de accelerare specializate din Statele Unite, și am apelat la cel care avea în spate Bank of America. Ei au contribuit și cu bani și cu mentori“, a spus Grosu.

„Un sfat foarte bun pentru cei care se află la început este că, dacă ai un startup care se află pe o piață nișată, e bine să apelezi la cei mai buni specialiști de pe nișa respectivă. Este nevoie de foarte mult mentorat la început“, a mai explicat fondatorul Traderion.