Creșterea vânzărilor în showroom a fost determinată de o serie de măsuri adoptate de evoMAG și este cu atât mai importantă cu cât, în contextul actual, consumatorii români au tendința să limiteze drumurile în magazine.

Una dintre cele mai importante măsuri care a generat acest rezultat a fost investiția în sistemul de management al depozitului, care a adus și o mai bună segmentare a categoriilor de produse aflate pe stoc. Iar acest lucru a permis și o optimizare a stocurilor la nivel general, dar și o vizibilitate mai bună asupra mixului de produse. A urmat apoi reorganizarea activității din depozit, de recepție a mărfurilor și de procesare a coletelor, organizând mai multe locații de recepție și mai multe locații de procesare a coletelor, concomitent cu creșterea numărului de angajați.

„Anul trecut, s-au alăturat echipei noastre 15 colegi noi, inclusiv în depozit, la recepția mărfurilor și la procesarea coletelor și în showroom, iar împreună cu măsurile luate anterior, am reușit eficientizarea procesului de predare a comenzilor în showroom, reducând timpul cu peste 50%, termenul mediu în care un client își primește comanda în showroom este acum de 5 minute”, spune Mihai Pătrașcu, CEO evoMAG, menționând că, zilnic, în showroom, sunt procesate sute de comenzi.

Creșterea numărului de comenzi ridicate din showroom a fost generată și de măsurile de siguranță adoptate care presupun că:

- angajații și clienții au obligația de a purta mască în interior;

- incinta este aerisită la un interval de cel mult 2 ore;

- bancurile de probă, mânerele ușilor, echipamentele prezentate în showroom sunt dezinfectate la fiecare 3 ore;

- accesul în showroom este limitat la 6 clienți simultan;

- la intrarea în showroom sunt amplasate mesaje informative care anunță prezența substanțelor dezinfectante în showroom: gel dezinfectant, spirt, șervetele umede etc.

Anul trecut, a crescut și numărul de comenzi plasate direct din showroom, ajungând, în medie, la 50 de comenzi noi plasate zilnic. Rolul consultanților evoMAG este important în acest caz, aceștia sprijinind clienții să identifice mai simplu și să comande produsele dorite, și chiar să facă alegerea potrivită din mai multe opțiuni. În ultimul an, angajații evoMAG au parcurs mai multe training-uri specifice poziției ocupate, astfel că specialiștii în vânzări din showroom își pot aduce inputul inclusiv în zona specificațiilor tehnice, a garanțiilor, a prețului produselor etc.

La ridicarea produselor din showroom, fiecare client primește un cadou, numărul cadourilor oferite clienților anul trecut depășind 35.000. Acestor beneficii li se adaugă posibilitatea accesării plății în rate, fără dobândă, direct în magazin, acces gratuit la suficiente locuri de parcare (astfel încât să acopere nevoile tuturor clienților în orice moment al zilei) la locația evoMAG și Wi-Fi gratuit. Clienții care vin în showroom-ul evoMAG pot testa cele mai noi gadget-uri, laptopuri, tablete, smartphone-uri etc., precum și cele mai noi jocuri în gaming corner-ul dedicat.

Pentru a se asigura că produsele funcționează în acord cu specificațiile din fabrică, clienții pot face proba tuturor echipamentelor achiziționate imediat după ridicarea acestora.

Cât privește produsele pentru care se optează ridicarea din showroom, acestea corespund celor mai vândute produse, la nivel general: electronice, electrocasnice mici, produse pentru casă și grădină și pentru sport & fitness, un loc aparte având aici trotinetele electrice.

Această categorie de produse a înregistrat anul trecut o creștere de 20%, iar evoMAG a investit în înființarea unui service de trotinete electrice, fiind primul magazin online din România care oferă acest serviciu.

De la înființare, în iulie anul trecut, și până în prezent, în service-ul evoMAG au fost reparate aproximativ 1.000 de trotinete, cele mai frecvente defecțiuni ale trotinetelor electrice fiind generate de folosirea necorespunzătoare a acestora, mai ales, pe fondul lipsei de cunoștințe a utilizatorilor în utilizarea acestor tipuri de produse.