În 2023, compania va pune accentul pe identificarea de noi canale de vânzare, inclusiv în afara României, introducerea de noi produse și servicii în portofoliu și creșterea nivelului de documentare a produselor, astfel încât informațiile oferite să corespundă cât mai bine așteptărilor clienților.
”Ne vom concentra anul acesta pe îmbunătățirea experienței de cumpărare a clienților, punând accent pe calitate, printr-o mai bună documentare a produselor și prin oferirea accesului la un portofoliu mai mare de produse și servicii. Vom fi mai aproape de clienții noștri, prin extinderea prezenței în mai multe canale de vânzări, chiar și în afara țării, și vom îmbunătăți procesul de livrare a comenzilor prin implementarea de automatizări la nivelul recepției produselor”, spune Mihai Pătrașcu, CEO evoMAG.
evoMAG a înregistrat în 2022 afaceri de 36 de milioane de euro și estimează, pentru anul acesta, o creștere de 5% - 10%, într-un context de piață mai dificil, cu un mediu concurențial crescut și multiple provocări la nivel macroeconomic și politic.
Portofoliul de produse al companiei a ajuns, anul trecut, la 150.000 de repere, ținta pentru 2023 fiind o creștere de 20%.
evoMAG va miza, cu precădere, pe listarea de produse noi în categoriile consacrate, cum sunt componentele PC, laptopuri, accesorii, dar și pe produse noi din categorii care au înregistrat o dezvoltare accelerată în ultimii 2 ani, cum sunt cele pentru casă și grădină, aici intrând și sistemele fotovoltaice, sport & fitness, vehicule electrice și smart home.
Ca parte a strategiei de dezvoltare de anul acesta, ce vizează creșterea gamei de produse și servicii, continuarea procesului de automatizare, eficientizarea activității logistice, extinderea către noi canale de vânzări, este și creșterea numărului de salariați. evoMAG estimează o creștere cu 10% a numărului de angajați în 2023.
Evoluția pieței de eCommerce din România în 2023
evoMAG anticipează, pentru anul în curs, consolidarea pieței locale de eCommerce, într-un context economic mai dificil. La nivelul industriei va crește gradul de utilizare a tehnologiei, pentru a oferi o experiență de cumpărare personalizată și mai bună pentru consumatori.
Acest lucru ar putea include utilizarea inteligenței artificiale pentru a oferi recomandări personalizate de produse, chatbot-uri pentru a răspunde la întrebările consumatorilor sau realitate augmentată pentru a permite consumatorilor să experimenteze produsele înainte de a le cumpăra.
Alte tendințe importante care se vor manifesta anul acesta pe piața eCommerce din România țin de creșterea importanței serviciilor suplimentare, cum ar fi livrarea rapidă, garanție extinsă la produsele achiziționate sau accesarea de diferite opțiuni de plată, creșterea vânzărilor prin intermediul telefoanelor mobile, creșterea importanței marketingului personalizat și a experienței utilizatorului și a securității și protecției datelor personale.