Am abordat în materialele anterioare modul în care un fondator pregătește ridicarea unei investiții de tip seed, cum ajunge să închidă runda și cum abordează comunicarea ulterioară cu investitorii.
De data aceasta vom discuta despre elementele care te pot ajuta să ai acces la investiții ulterioare, de ce platformele de investiții online pot fi o resursă utilă și demnă de luat în seamă ca opțiune de finanțare.
SeedBlink este o platformă specializată exclusiv în startup-uri europene din domeniul tehnologiei, de la etapa de pre-seed până la seria B. Până în prezent, a atras 11.000 de investitori din 60 de țări.
Platforma a fost lansată la începutul anului 2020 ca o soluție de equity crowd investing, iar în prezent reunește investițiile private și strângerea de capital prin utilizarea tehnologiei, a expertizei și prin crearea unor comunități puternice.
Caută mereu un co-investitor
”SeedBlink joacă rolul de co-investitor pentru rundele tale. Asta înseamnă că ai nevoie de un Lead VC sau business angel, pe lângă SeedBlink. Cu toate acestea, SeedBlink te poate ajuta să găsești acest lead VC. Colaborăm cu peste 100 de fonduri de investiții de renume din Europa Centrală și de Est și putem să îți facem introduceri și să facilităm găsirea unui Lead VC pentru runda ta”, ne spun reprezentanții SeedBlink.
Odată ce decizi să demarezi o rundă de investiții pe SeedBlink, iar echipa lor votează startup-ul tău ca fiind eligibil, SeedBlink te susține în creșterea business-ului tău printr-o comunitate de experți, o rețea de investitori specializați și o echipă cu experiență în scalare internațională.
”Diferența majoră este că nu vei primi doar bani, ci o comunitate de experți care știu despre ce vorbesc și te pot ajuta să îți crești business-ul mai departe”, adaugă oficialii SeedBlink.
Cum obții investiție și marketing în același timp
Totodată, o runda publică pe SeedBlink aduce și alte avantaje pe lângă găsirea investitorilor sau interesul acordat de fondurile de investiții.
”Vine la pachet și cu marketing, presa și ”buzz” în jurul său. Acest lucru este foarte valoros pentru business tău, mai ales dacă planul tău este să te extinzi în Europa Centrală și de Est și ai nevoie de brand awareness în Romania, dar și în afara ei”, mai menționează echipa platformei de co-investiții.
Cum te ajută, concret, listarea pe SeedBlink în dezvoltarea startup-ului și a business-ului tău?
Cel mai evident răspuns este că primești vot de încredere și capital din partea unei comunități mari, ce devine ambasadorul și susținătorul business-ului tău, succesul startup-ului fiind în stransă legatură cu succesul investiției.
”Nu te îndatorezi (debt), și te motivezi mult mai tare să atingi toate obiectivele propuse în business plan. SeedBlink setează framework-ul atât pentru procesul de investiție cât și pentru acțiunile pe care trebuie să le iei post-investiție. În felul acesta tu te poți concentra pe creșterea business-ului”, mai spun reprezentanții platformei.
Iar în ceea ce privește avantajele folosirii platformelor de investiții alături de alți investitori privați sau instituționali în reducerea riscului asociat unei investiții în startup-uri, echipa SeedBlink aduce în discuție ajutorul pe care un fondator îl primește într-o listare și pentru închiderea rundei de investiții în ceea ce privește chestiunile contractuale.
E important ca fondator să nu fii singur
În esență, demararea unei runde pe o platformă de co-investiții îți asigură faptul că nu vei fi singur, ca fondator, în fața investitorilor, ci vei avea o echipă de specialiști alături de tine pentru a te ajuta să deslușești hățișul legal și să beneficiezi de condiții avantajoase și pentru startup-ul tău.
”O echipă profesionistă verifică legal și financiar documentele prezentate de startup și va detecta mult mai rapid neconcordanțe. Acest aspect necesită timp și cunoștințe de specialitate, lucruri pe care e mai greu sa le verifici de unul singur”.
În plus, așa cum menționează reprezentanții SeedBlink, sindicalizarea mai multor persoane care doresc să investească într-un startup ajută la diminuarea tichetului minim, care altfel ar fi exclusivist și accesibil doar unei categorii de investitori care are acces la resurse financiare foarte mari.
”Iar puterea unor profesioniști laolaltă în a susține un startup este de asemenea valoroasă”, concluzionează oficialii SeedBlink.
De la lansarea SeedBlink, peste 2.000 de startup-uri au fost evaluate, iar peste 60 dintre acestea, din 10 țări, au derulat runde de finanțare prin intermediul platformei.