Asociația a crescut cu 25% în șase luni, a urmărit peste 230 de companii, a întâlnit în pitch-uri 64 și și-a lărgit portofoliul cu 14 companii aflate la început de drum, până la un total de 189 (portofoliu în monitorizare în ultimii 2 ani).

Alte 48 de startup-uri se află pe lista potențialelor investiții, acestea fiind într-un proces de monitorizare din partea grupului de investitori, pentru o nouă etapă de dezvoltare.

”Ecosistemul nostru continuă să crească. Se creează noi oportunități, apar startup-uri mai mult ca niciodată. Cererea de digitalizare a aproape tuturor industriilor a ajutat la crearea de noi inițiative intraprenoriale și antreprenoriale, la înțelegerea mai bună a procesului de creație de produs și la competențe pe care nu le aveam în vânzări și marketing. Corporațiile încep să-și dorească să se apropie mai mult de ecosistemul de startup-uri, implicându-se și ele în mentorate, finanțări, integrare de produse noi. Ne așteptăm să vedem în curând noi fonduri de investiții care vor continua poveștile începute de startup-uri și ajutate de business angels. Business angels susțin acum nu numai acceleratoare sau evenimente, dar și facultăți de antreprenoriat, asociații de startups sau intră în parteneriate cu fonduri de tip corporate. În plus, TechAngels are o relație foarte bună cu grupurile de angels din regiune și din Europa”, spune Mălin Iulian Ștefănescu, Președintele TechAngels.

În primul semestru al anului 2021 au fost dominante soluțiile de business, 24% din startup-urile selectate pentru pitch au prezentat soluții destinate creșterii eficienței companiilor, platforme care integrează automatizări ale proceselor de business, analiza datelor complexe din organizații.

Multe dintre soluțiile alese pentru pitch combină roboți, machine learning și se orientează spre simplificarea operațiunilor pentru companii din industrii diverse.

O altă tendință înregistrată este cea privind soluțiile no-code și low code, care permit companiilor să își personalizeze programele cu mai multă ușurință.

Industria star a perioadei care a urcat rapid în topul propunerilor (aprox. 10% din total) a fost cea de auto și transporturi, în mod special soluțiile de management pentru transportul urban incluzând ride sharing, managementul vehiculelor personale, service, locuri de parcare, mijloace de transport disponibile și altele. Pe același loc, cu 11% ca pondere, s-au aflat zona de health tech și soluțiile propuse pentru administrarea preferințelor individuale de petrecere a timpului – audio books, sport, managementul task-urilor personale, parteneri de activități de timp liber, styling etc.

“Pentru a doua jumătate a anului estimările noastre sunt că va crește volumul de investiții, media anuală va fi probabil mai mare decât anul trecut. Pentru un startup e foarte ușor să ajungă la un pitch la TechAngels (e suficient să completeze un formular disponibil prin site și noi vedem toate startup-urile de tehnologie românești, în ordinea aplicării) și, ca urmare, observăm o mai mare înscriere în pitch-uri. În general, pe finele de an investitorii își evaluează portofoliul personal și iau decizii de investiție mai rapid. Am văzut această „sezonalitate” și în anii anteriori”, apreciază Mălin Ștefănescu.

În cadrul TechAngels investitorii acționează individual, dar constituie și alianțe de investiții atunci când proiectele prezentate conving mai mulți angel investors.

Sumele investite în urma deciziilor individuale de către membrii TechAngels vin la pachet cu experiența de business a investitorilor care își doresc să-și mărească șansele de succes ajutând atunci când pot și este nevoie.

De cele mai multe ori, când sunt mai mulți investitori, ei sunt reprezentați de către un lead investor care simplifică modul de comunicare dintre fondatorii startup-ului și investitori.

“În special pentru startup-urile aflate în stadiile inițiale, capitalul de risc investit de membrii asociației, la pachet cu experiența de business, va atinge o valoare totală importantă pentru a face diferența între succes sau insucces. Această combinație permite startup-ului să își pună în practică idea și să găsească primii clienți. Cele mai multe astfel de asocieri dintre fondatori și membri TechAngels reușesc să aibă tracțiune și să atragă în fazele următoare fonduri și mai mari pentru accelerare, atât din partea altor investitori de tip angel-investor, cât și a fondurilor de investiții mai mari, cu capital privat,” consideră Mihai Guran, vicepreședinte al asociației.

TechAngels va continua sesiunile de pitch de grup până în luna august și le va relua în septembrie 2021. Preocuparea organizației va continua să fie orientată pe trei direcții: susținerea startup-urilor care au nevoie de sfaturi și resurse, a investitorilor care doresc să facă pasul spre angel investing și extinderea rețelelor de colaborare în cadrul ecosistemului la nivel regional.