Începând cu 1 iulie, primele autobuze alimentate cu biogaz vor circula pe rute internaționale între Amsterdam și Bruxelles și între Stockholm și Oslo.

Autobuzul care va opera ruta dintre Olanda și Belgia, livrat de Iveco, va fi alimentat de gaz natural comprimat (Bio-CNG ), în timp ce autobuzul care circulă între Suedia și Norvegia va fi alimentat biogaz lichefiat(LBG) și este un model Scania.

Pentru a se asigura că aceste autobuze sunt alimentate doar cel mai ecologic biogaz, FlixBus colaborează cu furnizorii de gaze OG (OrangeGas) și Gasum.

“După un an și jumătate dificil, tot mai mulți oameni au început să călătorească din nou și călătoriile cu autocarul sunt în creștere. Aspectul green-tech se află în centrul business-ului nostru și este un factor cheie –astfel, ne asigurăm că revenirea călătoriile va fi una sustenabilă, iar biogazul este cu siguranță una dintre cele mai importante tehnologii pentru a obține aceste rezultate astăzi,“ a declarat André Schwämmlein, cofondator și CEO FlixMobility.

Biogazul, o soluție pe termen scurt pentru a reduce emisiile de CO2

Deși autocarele FlixBus obișnuite sunt deja cel mai ecologic mijloc de transport în multe țări, biogazul regenerabil oferă posibilitatea de a reduce amprenta de CO2 pentru transportul de persoane. Este de așteptat ca disponibilitatea biogazului să crească în Europa, mai ales după ce Uniunea Europeană a decis ca punctele de alimentare să fie disponibile în rețeaua de drumuri europeană (TEN-T).

Pentru a introduce cele două autocare în flota FlixBus, compania a ales rute unde biogazul regenerabil era deja disponibil și a colaborat cu Iveco și Scania pentru a remodela două modele de autocar alimentate cu biogaz pentru a oferi un confort ridicat celor care călătoresc pe distanțe lungi.

atmosfair, ONG-ul partener FlixMobility pentru strategia climatică, este implicat în verificarea originii biogazului și se asigură ca furnizorul de servicii de mobilitate să primească cel mai verde gaz posibil. Calculele lor preliminare indică o reducere a emisiilor de CO2 de aproximativ 75% comparativ cu autocarele alimentate cu motorină pe rutele Amsterdam-Bruxelles Stockholm-Oslo.

Călătoria cu autocarul reprezintă una dintre cele mai sustenabile alternative de călătorie pe distanțe lungi. De exemplu, amprenta de carbon pentru o călătorie cu autocarul din București în Sofia este de până la opt ori mai redusă în comparație cu o călătorie cu avionul.

Potrivit calculelor atmosfair, un pasager care călătorește cu autocarul pe această rută va avea o amprentă de 10.9 kg/CO2 în momentul în care optează pentru autocar. În comparație, impactul asupra mediului crește la 27 kg/CO2 în cazul călătoriei cu trenul, la 57.7 kg/CO2 pentru călătoriile cu autoturismul și la 88.6 kg/CO2 dacă aleg călătoriile cu avionul.

FlixBus, miza pe un viitor al carburanților alternativi

Autocarele alimentate cu biogaz sunt cea mai recentă adiție la flota sustenabilă FlixBus. În 2018, FlixBus a inițiat primul pilot din lume al unui autocar electric pe distanțe lungi în Germania, Franța și Statele Unite ale Americii.

În 2019, compania a anunțat o colaborare cu Freudenberg și planul de a realiza primul autocar alimentat cu hidrogen care va circula pe distanțe lungi. Un autocar echipat cu panouri solare circulă pe ruta Londra – Dortmund și asigură o reducere de 7% a combustibilului pe această distanță. Toate trenurile FlixTrain sunt alimentate în proporție de 100% cu energie verde.