Avansul anticipat se reflectă în numărul în creștere al retailerilor care își dezvoltă și își consolidează ofertele, își dimensionează echipele dedicate și alocă bugete de investiții în scalarea veniturilor.

Footprints AI dezvoltă o soluție ce permite targetarea dinamică pe baza comportamentului de consum al clienților din retail, oferind o îmbunătățire constantă a experienței de cumpărare pentru consumatori și o eficiență de monetizare a investițiilor în advertising de cel puțin 3 ori mai mare pentru branduri față de alte platforme, inclusiv Google și Meta, și media clasice (radio, TV).

Anul trecut, costurile brandurilor de retail cu Search Media și cu Social Media, pentru aceleași rezultate (trafic sau conversii), au crescut cu circa 34% - 36%, față de anul 2022. În următorii 5 ani, retail media va atinge o cotă de aproximativ 25% din bugetele de digital advertising față de Social Media și Search Media.

Footprints AI lucrează, în prezent, cu 15 retaileri în procesele lor de Retail Data Monetization, și a încheiat anul trecut cu venituri de 3 ori mai mari față de 2022. Compania își propune, anul acesta, extinderea portofoliului, în special, cu retaileri medii din sectoare diverse, inclusiv alimentație, auto, servicii financiare etc. Regiunile în focus pentru extindere sunt SUA, Europa de Vest, țările nordice, țările baltice și MENA.

Planurile de dezvoltare Footprints AI în 2024 vor fi susținute de investiții bugetate în valoare de 500.000 de euro, ce vor fi direcționate în marketing și operațiuni de vânzări care susțin parteneriatele companiei cu UST, Microsoft și alții.

„Ne vom concentra, anul acesta, pe lansarea platformei în geografii și industrii noi prin parteneri și împreună cu partenerii. În această direcție, am încheiat un parteneriat global cu UST, al doilea cel mai mare integrator de soluții și servicii de digital marketing din SUA, care marchează un pas important în strategia noastră de Go to Market și ne deschide oportunități multiple de extindere. Acest tip de colaborare le va oferi retailerilor posibilitatea de a implementa și scala mai rapid și eficient proiectele lor de Data Monetization”, spune Dan MARC, fondator și CEO, Footprints AI. Cu ajutorul soluției Footprints AI, retailerii își pot lansa propriile rețele de retail media în numai 3 luni.

În 2023, Footprints AI a lansat, în 3 luni, în parteneriat cu Profi și alături de integratorul Retail Media Hub (RMH), cea mai amplă rețea de retail media din România. Brandurile care plasează advertising în această rețea pot lua în calcul o eficiență de monetizare de 3-5 ori mai mare față de colaborările cu alte rețele publicitare, inclusiv platformele media noi – Google sau Meta – și media clasice – radio sau TV.

Soluția Footprints AI este perfect adaptată pentru orice domeniu și geografie în care retailerii își doresc să poată folosi, în timp real, datele pentru a-și cunoaște și targeta publicul în funcție de comportament.

Tehnologia Footprints AI poate fi accesată, acum, la scară largă, de toate IMM-urile din România, datorită parteneriatului între companie și furnizorul de case de marcat Danubius. Împreună, Footprints AI și Danubius au lansat, anul trecut, rețeaua de retail media cu cea mai mare acoperire geografică din România. Inițiativa le permite tuturor comercianților offline, indiferent de dimensiune și industria în care activează, să devină jucători pe piața media și să își diversifice veniturile.

Investițiile în retail media vor depăși bugetele alocate pe TV și CTV

Footprints AI este prezent, prin clienți și parteneriate, în România, țările baltice, EAU și SUA. Compania a deschis, anul trecut, primul birou în SUA, în Silicon Valley, și anticipează că va câștiga primul client din piața americană în următoarele două luni.

În 2024, SUA vor continua să reprezinte cea mai mare piață de retail media din lume.

În următorii 4-5 ani, la nivel global, investițiile în retail media le vor depăși pe cele în advertising pe TV și CTV (connected TV). Estimarea ține cont de extinderea bazei potențiale de clienți pentru platformele de retail media, care țintesc companii de dimensiuni medii pentru completarea portofoliilor lor din verticale diverse, precum electronice și beauty, dar și în sectorul financiar.