Christopher Wylie, fostul director de cercetare al Cambridge Analytica, a devenit cunoscut în lumea întreagă după ce, în luna martie a acestui an, a dezvăluit tacticile de influențare psihologică pe care compania sa le utiliza, încercând să influențeze alegerile prezidențiale din 2016 ale SUA.

Absolvent al Școlii Economice din Londra, Christopher Wylie este un cercetător și data scientist care a lucrat ca senior advisor atât pentru guvernul britanic, cât și pentru cel canadian și are o vastă experiență în utilizarea tehnologiei în vederea îmbunătățirii comunicării și a implicării cetățenilor.

El va urca pe scena How to Web 2018 în prima zi a evenimentului, 19 noiembrie, în sesiunea de deschidere „Unicorns and Black Swans” și va vorbi despre cum tehnologia influențează democrațiile la nivel global. Prezentarea lui Chris se aliniază cu segmentul Disrupting Democracy, găzduit, de asemenea, de scena principală.

Wylie este fostul director de cercetare al Cambridge Analytica, parte a SCL Group, companie subcontractată de armata Regatului Unit al Marii Britanii, specializată în războiul informațional. În această calitate, Chris Wylie a fost martor la modul în care cultura, informațiile și algoritmii au fost transformate în veritabile arme folosite de armate, guverne și companii pentru a submina alegeri din întreaga lume. În 2018, Wyliea lucrat cu The Guardian și New York Times pentru a expune public modul în care datele personale ale utilizatorilor Facebook au fost exploatate și folosite împotriva cetățenilor obișnuiți.

Fostul director de cercetare al Cambridge Analytica a fost nominalizat de publicația Times în topul celor mai influenți oameni din lume – Times 100 – pentru aportul său în dezvăluirea riscurilor pe care le prezintă utilizarea necorespunzătoare a datelor și puterea tot mai mare a companiilor de tehnologie. Mărturiile sale din Congresul Statelor Unite ale Americii și Parlamentul Britanic au servit drept un apel de conștientizare pentru mulți și au condus rapid la noi propuneri legislative în ambele țări.

Pe agenda How to Web 2018 se mai numără speakeri de la Revolut, KPMG și UiPath. Daniel Dineș, CEO UIPath, care va vorbi despre cum devii unicorn.