”Urmăream acest business de un an de zile până să decidem să îl preluăm. Am simțit că are un foarte mare potențial pe piața din România, fiind unul cu un concept unic, fără mari competitori, deci care se poate dezvolta rapid și crește frumos. În plus, e o provocare pentru mine și pentru asociații mei, Lucian și Andrei, împreună facem o echipă bună și suntem convinși că putem veni cu idei creative care să ajute business-ul să se dezvolte atât local, cât și pe plan internațional”, ne povestește Radu.

Printre noile concepte pe care le-au implementat în business-ul Cereal Crunch încă de la preluarea sa se nunără transformarea conceptului într-un all day breakfast, scopul fiind de a lărgi cercul potențialilor clienți.

”Noi considerăm că ne putem răsfăța în orice moment al zilei cu o porție de cereale gustoase, de la mic, la mare. Vârsta e doar o cifră. Pe asta se bazează filosofia din spatele Cereal Crunch”, spune Radu Savopol.

Franciza Cereal Crunch - un business de nișă

Cum a fost primit de consumatori acest business de nișă? Potrivit lui Radu, tot ceea ce este nou atrage atenția, așa că publicul a fost curios să vadă ce oferă Cereal Crunch.

”Nu avem o tradiție a cerealelor în România, dar nu spune nimeni că nu o putem dezvolta în timp. Și ne-ar plăcea să fim noi promotorii, prin Cereal Crunch. Tradiție există în SUA, în Anglia sau Spania, unde Cereal Crunch e foarte îndrăgit de public. De aceea, cred că există potențial de a cuceri și piața din Europa pe segmentul cereal bar și sper că timpul o va dovedi”, adaugă el.

Cofondatorul Cereal Crunch și 5 to go spune că business-ul Cereal Crunch a devenit mai activ încă de la preluare, la finalul lui 2019, moment în care au introdus mai multe elemente noi, atât legate de concept, cât și de meniu.

Astfel, dacă preluaseră afacerea cu o singură locație deschisă, în Piața Națiunilor Unite din București, la două luni distanță au inaugurat încă un Cereal Crunch în București, pe strada Hristo Botev.

”Noi credem că ideile pe care le-am implementat până acum au ajutat la dezvoltarea business-ului și, implicit, la un trafic mai mare în locații. Suntem în permanență atenți la nevoile publicului, la trendurile internaționale în materie de produse și dezvoltăm periodic gama de cereale, aducem noi sortimente. Am introdus și alte genuri de produse, precum smoothie-uri, sucuri, iaurturi cu granola și fructe și, desigur, produsele pe bază de cafea. Am creat, de exemplu, patru preparate SIGNATURE by Vlad Ștefănescu, barista anului 2019 în România”, mai spune Radu Savopol.

Planuri de dezvoltare în stare de urgență

Odată cu declanșarea crizei sanitare cauzate de coronavirus în țara noastră și a instaurării stării de urgență, la fel ca și în cazul francizei 5 to go, Cereal Crunch a luat o pauză.

Abia după finalizarea stării de urgență proprietarii Cereal Crunch au redeschis terasele celor două locații din București și din luna august au început să funcționeze în sistem de livrare.

”Totuși, fiind un business la început de drum, avem timp și potențial să continuăm dezvoltarea, am reușit să alocăm suficient timp pentru analiză și pentru creionarea planurilor de viitor”, afirmă Radu.

Iar planurile de viitor au demarat prin deschiderea primei francize Cereal Crunch din afara Bucureștiului, la Craiova, la începutul lunii august 2020, după o investiție inițială în valoare de 40.000 de euro. Iar din spusele lui Radu Savopol, prima lună de funcționare a francizei Cereal Crunch din Craiova a fost conform așteptărilor, cu trafic bun și feedback pozitiv din partea clienților. În momentul în care am realizat acest interviu cu Radu Savopol, în luna septembrie, acesta estima faptul că, în condiții normale de funcționare a locației, în perioada august-decembrie, aceasta ar fi avut încasări de circa 75.000 de euro.

”Sigur că situația de criză a destabilizat puțin business-ul, dar mă bucur că nu vorbim de pagube majore. Cereal Crunch este un business la început de drum și avem încredere în potențialul de dezvoltare. De aceea, estimările legat de cifra de afaceri până la finalul anului rămân optimiste, de 150,000 euro pentru Cereal Crunch-ul de la Națiunile Unite, iar pentru locația de pe Hristo Botev, sper ca în lunile septembrie – decembrie 2020 să atingem în total 50,000 euro. Pentru franciza de la Craiova, raportat la perioada august-decembrie, dacă contextul este favorabil, mizăm pe 75,000 euro cifră de afaceri”, declară Radu Savopol.

Cofondatorul 5 to go și Cereal Crunch menționează faptul că, planul de business pentru acest an era ca, după cele 2 locații deschise în București, să inagureze 5 noi locații în București și în țară.

”După perioada de pandemie, mă bucur să spun că targetul nostru a rămas neschimbat, ba mai mult, cred că vom reuși să avem deschise 6 noi locații la final de 2020. Una deja s-a întâmplat, franciza de la Craiova, și vor mai urma 3 locații în București și anume, o primă franciză în capitală, în Auchan Drumul Taberei, o insulă dezvoltată în colaborare cu ParkLake Shopping Center, și un flagship de 200 mp în zona Titan - Cinema Gloria, probabil cel mai mare cereal bar din Europa și Orientul Mijlociu, acolo unde vom introduce în premieră produsele noi Cereal Crunch și unde vom dezvolta și o zonă de coworking”, ne-a precizat acesta.

Cum iei o franciză Cereal Crunch?

Sunt mai multe criterii care ar trebui îndeplinite pentru a opera o franciză Cereal Crunch.

De exemplu, fondatorii conceptului iau în calcul orașe cu peste 100.000 de locuitori pentru extindere, iar spațiul ideal are o suprafață ce variază între 40 și 100 de metri pătrați. Cereal bar-ul din Craiova are o suprafață de 80 de metri pătrați.

”Pentru o franciză Cereal Crunch discutăm de spații mai mari pentru locații comparativ cu majoritatea celor de la 5 to go. Luăm în calcul suprafețe de 40-100 mp și recomandăm potențialilor francizați să vină către noi și cu posibile astfel de locații atunci când se gândesc să acceseze o franciză. Procesul da, e mai complicat, implică o negociere mai amplă și e puțin mai dificil în contextul actual, al pandemiei, când noi sigur că ne dorim costuri mai mici pentru a preveni eventuale pagube, iar proprietarii cer mai mult, pentru că știu că există cerere, dar și posibile riscuri”, afirmă Radu Savopol.

Alte criterii importante pentru extinderea francizei Cereal Crunch mai sunt puterea de cumpărare din acel oraș, potențialul de consum, precum și condițiile financiare pe care ar trebui să le îndeplinească francizatul: o investiție inițială estimată la 35.000-40.000 de euro cu toate taxele incluse - taxa de franciză, de 7,500 euro + TVA, și redevențele (5% taxa lunară și 2,5% contribuția la bugetul de marketing, care se vor aplica la cifra de afaceri).

”Durata contractului este de 7 ani de zile. După expirare, francizatul are posibilitatea de a prelungi contractul”, precizează Radu Savopol, adăugând faptul că vede un potențial foarte mare de dezvoltare pentru franciza Cereal Crunch în afara Bucureștiului.