Business-ul se bazează pe un concept modern și alternativ de mini-cafenea ce folosește una dintre cele mai premiate sortimente de cafea din lume. Brandul folosit face parte din asociația Certified Speciality Coffee, ce promovează cultura cafelei de înaltă calitate și garantează nivelul superior al blendurilor comercializate de membrii săi. Cu toate astea, Okfea oferă spre vânzare preparate la un preț corect și competitiv.
“La sfârșitul anului 2018, grupul de firme ce activează sub brandul Okfea a înregistrat rezultate financiare cumulate în valoare de aproximativ 200.000 euro. Anul acesta ne așteptăm la o cifră de afaceri de aproximativ 500.000 euro per grup, având în vedere noile locații deja deschise dar și pe cele care care urmează a fi deschide în franciză.” David Ioanițescu, cofondator Okfea.
La jumătatea anului 2019, veniturile Okfea au crescut deja cu aprox. 50% față de aceeași perioadă a anului trecut, deși ultimele francize contractate în București, dar și în alte localități din țară sunt încă în curs de deschidere.
7 noi locații în portofoliu
“Ne așteptăm ca a doua jumătate a anului 2019 să ne aducă venituri cumulate egale cu întreg anul 2018, ținând cont că vom avea 7 noi locații în portofoliu, și o perioadă prielnică vânzării de băuturi pe bază de cafea.” Andreea Radu, cofondator Okfea.
O nouă linie de dezvoltare a grupului OKFEA se conturează pentru viitorul apropiat: înființarea unei școli de barista, în paralel cu deschiderea de noi locații. Meseria de barista devine din ce în ce mai atrăgătoare pentru tot mai mulți tineri, deschizându-le acestora multe oportunități în carieră, iar echipa Okfea își propune să fructifice avantajele oferite de o școală cu integrarea absolvenților în grupul Okfea, astfel rezolvând pe de o parte problema continuă a personalului de care se lovește orice antreprenor din Horeca, dar și asigurând în același timp menținerea unui nivel excelent al serviciilor din fiecare locație Okfea.
Prețul de achiziție al unei francize Okfea este de 3.500 de euro, iar costul inițial de amenajare și utilare a spațiului, împreună cu un prim stoc de marfă, este cuprins între 10.000 și 20.000 Eur în funcție de dimensiunea spațiului (incluzând și taxa de franciză). Întregul proces de implementare durează aproximativ 6 săptămâni de la semnarea contractului.