Crezi că 2019 este anul în care vei trece peste toate temerile și vei ajunge să faci, în sfârșit, primul pas spre lumea antreprenoriatului? Te felicităm! Și dacă tot mai niște dubii privind șansele de reușită ale primei tale afaceri – domeniul nu ți se pare bun, pe partea de branding parcă ar merge ceva mai atrăgător, ai avea nevoie de un mentor ca să faci o strategie de business mai coerentă și pe termen lung (pentru toate acestea poți apela la sfatul specialiștilor listați pe BizTool.ro) – îți propunem să începi cu o afacere testată deja de alți antreprenori ca și tine. Ia-ți o franciză ieftină, în care să investești cel mult 15.000 de euro, și tatonează terenul în acest mod.

Odată ce vei câștiga experiență, ai putea să lansezi și un business pornit de la propriile tale idei. La fel de bine ai putea să continui să deschizi și alte francize ieftine.

Iată câteva idei de francize ieftine pe care ai putea să le deschizi cu investiții de cel mult 15.000 de euro.

Okfea

Okfea este un business pornit de Andreea Radu și David Ioanițescu. Deși fondatorii brandului nu exclud extinderea rețelei prin propriile investiții, au pus la dispoziția altor antreprenori pasionați de cafea, care vor să deschidă o franciză ieftină.

Astfel, taxa de franciză este una prietenoasă, de 3500 de euro + TVA, iar contractul se semnează pe o perioadă de 5 ani. Costul total, cu tot cu implementarea efectivă, amenajarea spațiului, utilaje și un prim stoc de marfă este cuprins între 10.000 și 20.000 de euro în funcție de dimensiunea spațiului, ideal fiind un spațiu între 10 și 25 mp.

Business-ul Okfea a avut parte în anul 2018 de aproape o dublare a cifrei de afaceri față de anul precedent, ajungând în momentul de față la 250.000 de euro.

Francize ieftine - Patria Credit

Patria Credit, parte a Patria Bank, este o instituție financiara nebancară (IFN) specializată în finanțarea agricultorilor și a microîntreprinderilor, în special din mediul rural.

Din 2018 Patria Credit a lansat un program de francize. Prin acest model, instituția financiară nu vine doar în sprijinul comunităților care au nevoie de finanțare pentru dezvoltare ci și oferă potențialilor parteneri oportunitatea de a dezvolta un business propriu profitabil în domeniul serviciilor financiare non-bancare.

Din informațiile postate pe site-ul francize.ro, Patria Credit caută parteneri în județe precum Mehedinți, Buzău sau Botoșani. Așa că, dacă ești în căutarea unei francize ieftine, ai putea lua în considerare deschiderea unui IFN.

O franciza Patria Credit presupune o investiție inițială netă de aproximativ 5.500 de euro. La aceste costuri se adaugă o redevență de marketing de 100 euro/lună. Prețul este unul extrem de accesibil și puteți investi într-o astfel de franciză ieftină.

Cât poți câștiga deschizând o franciză Patria Credit? Obții o cotă parte din operațiunile care generează venit: 50% comision din totalul comisoanelor de acordare a creditelor, la care se adaugă 35% comisioane din dobânzi și comisioare viitoare la încasare (în primii 2 ani), precum și bonusuri primite pentru recomandările de leaduri.

RE/MAX

RE/MAX este unul dintre cele mai cunoscute branduri din imobiliare. Rețeaua de servicii imobiliare, care și-a început activitatea în 1973 în Statele Unite, se extinde, de obicei, în sistem de franciză. În România brandul există din 2006.

Franciza RE/MAX este o oportunitate de afacere cu investiție minimă și cu un potențial rapid de creștere. În plus, chiar dacă nu au experiență în domeniul imobiliarelor, francizații beneficiază de susținerea întregii rețele, precum și de programe de training.

În esență, un contract de franciză RE/MAX se încheie pe o perioadă de cinci ani de zile, iar costul de achiziție variază între 6.000 și 8.000 de euro, așa că puteți trece deschiderea unui birou RE/MAX pe lista de francize ieftine în care să investiți. După cum declara Răzvan Cuc, directorul regional al companiei, costul include trainingul, materialele și ajutorul pentru demararea afacerii, la care se adaugă amenajarea unui birou pentru desfășurarea activității. Pe lângă aceste costuri, afilierea la rețeaua RE/MAX necesită certificări pe care agenții le pot obține în urma a minimum 150 de ore de training, ownerii/brokerii având nevoie de 200 de ore de pregătire specifică.

Franciză ieftină - Institute of Microtraining

Institute of Microtraining a fost fondat în anul 2010 la Innsbruck și mizează pe ideea de învățare concisă și eficientă prin unități de învățare scurte.

Rețeaua se extinde în sistem de sistem de franciză, contractul fiind încheiat pe o durată de 5 ani. Taxa de intrare în franciză este de 7.500 de euro, iar investiția este cuprinsă între 5.000 și 10.000 de euro, iar orașele vizate pentru extinderea și implementarea acestui concept sunt cele cu peste 200.000 de locuitori.

Leadership Management International (LMI)

LMI este un creator de programe de dezvoltare profesională fondat în Statele Unite. Din 2002, LMI este prezent și la nivel local în sistem de masterfranciză, peste 2.000 de persoane urmând cursurile puse la dispoziție de companie.

Contractul de franciză se încheie pe o perioadă de 3 ani, cu posibilitatea de prelungire de încă 3 ani. Taxa de intrare în franciză este de 7.500 de euro, iar investiția variază între 5.000 și 10.000 de euro.

Francize LMI sunt deschise în orașe precum Bacău, București, Cluj, Iași sau Constanța, iar pentru extindere sunt vizate orașe precum Brașov, Craiova, Oradea, Ploiești, Timișoara și, în continuare, București.

Francize ieftine - Dulce D’Or

Dacă v-au prins zorii pe la diverse festivaluri, atunci cu siguranță că ați văzut și cozile imense care se fac la orice stand cu mâncare. Iar dacă în acest an v-ați propus să vizitați aceste festivaluri din postura de antreprenori, atunci ați putea lua o franciză cu cozonaci secuiești pe care să-i vindeți untolderilor înfometați, pe plajă la Neversea sau pe sub pelerinele de ploaie de la Electric Castle.

O astfel de franciză ieftină pe care o puteți cumpăra este Dulce D’Or. Investiția se ridică la vreo 3.000 de euro, dacă vreți să fiți mobili, sau pe la 2.300 de euro în cazul în care vreți o locație fixă.

Investiția într-o unitate mobilă care produce cozonaci secuiești sub brandul Dulce D’Or pornește de la 2.700 de euro. Pentru această sumă francizatul primește pavilionul tip rulotă complet echipat (rulota este fabricată în Germania). Rulota este dotată cu linia tehnologică produsă în Ungaria. În taxa inițială sunt cuprinse acceptarea în rețea, consultanța, trainingul și amplasarea pavilionului.

Francizatul mai trebuie să cumpere frigiderul, cuptorul cu microunde, o investiție de circa 350 de euro, și mai trebuie să pregătească încă vreo câteva sute de euro pentru chiria unui spațiu și pentru materia primă. Totodată, redevența lunară este de 400 de euro.

În varianta unui amplasament fix, taxa inițială de intrare în franciză este de 2.000 de euro, francizatul având linia tehnologică, consultanța, trainingul și acceptarea în rețea. Pentru amenajarea spațiului, branding și logo ar mai fi nevoie de alți 2.000 de euro. În acest caz, redevența lunară se ridică la 300 de euro.

Sursa foto: https://depositphotos.com