Sondajul Gartner a fost realizat în a doua jumătate a anului 2022 în rândul a 195 de respondenți din SUA, Canada, Marea Britanie, Franța și Germania pentru a înțelege modul în care turbulențele economice generează noi provocări pentru directorii generali, cât de încrezători sunt aceștia în capacitatea lor de a-și duce la îndeplinire planurile și măsurile planificate pentru a combate incertitudinea din piață.
”Depășirea performanțelor competitorilor într-o piață incertă necesită o capacitate peste medie de a îndeplini obiectivele ambițioase legate de venituri”, a spus Mark McDonald, Vicepreședinte și Gartner Fellow.
”Rezultatele sondajului indică faptul că aproape jumătate dintre companii (46%) nu dețin suficiente abilități de execuție pentru a-și atinge obiectivele stabilite la capitolul venituri”, a adăugat Mark McDonald.
Sondajul a constatat că mulți lideri de tehnologie au intrat în 2023 pregătiți pentru o potențială recesiune. În mod paradoxal, multe dintre acțiunile întreprinse s-au concentrat pe reducerea costurilor, mai degrabă decât pe creșterea veniturilor și a relevanței pieței.
Creșterea relevanței soluțiilor tehnologice reprezintă cheia creșterii
Gartner estimează că volumul global al cheltuielilor pentru IT va crește cu 2,4% în 2023, iar cheltuielile pentru IT ale companiilor vor crește cu 4,1%. Contextul în care se efectuează cheltuielile IT se schimbă, deoarece cumpărătorii apreciază din ce în ce mai mult și fac investiții urmărind rezultatele pe care acestea le aduc afacerii, mai degrabă decât din dorința de a cumpăra soluții.
”Schimbările de context influențează relevanța soluțiilor tehnologice. Relevanța mai scăzută reduce disponibilitatea clienților de a plăti și de a reînnoi relațiile cu furnizorii lor. Gartner consideră relevanța ca fiind legătura dintre soluția unui furnizor și gradul de aplicabilitate al acesteia la nevoile actuale ale clienților. Această conexiune există la fiecare nivel, de la nivelul directorilor până la cel al dezvoltatorilor individuali. Fără această relevanță, observăm extinderea ciclurilor de vânzări și un risc mai mare la care sunt supuse reînnoirile”, a spus McDonald.
Contextul este unul dinamic și impune liderilor să identifice relevanța în trei situații - acum și ori de câte ori contextul se va schimba pe termen scurt, cu scopul final de a poziționa soluții pentru creșterea viitoare atunci când condițiile economice devin favorabile în economia viitorului.
”Depinde de furnizor să știe când se schimbă contextul și să îl reconstruiască prin reorientarea mesajelor și repoziționare pentru a-și întâlni clienții acolo unde se poziționează aceștia”, a spus McDonald.
Din raportul special Gartner Leading Now: When Uncertainty Upsets Business As Usual, liderii din domeniul high-tech pot învăța cum să acționeze și să răspundă la schimbările survenite pe piață pentru a genera creșterea afacerilor organizațiilor lor.
Gartner va organiza în România, la București, pe 26 aprilie evenimentul Gartner Briefing – Digital Transformation – Dreams and Reality. În cadrul acestui eveniment analistul Darren Topham va răspunde la o serie de întrebări legate de provocarea transformării digitale.