În următoarele articole vom face un scurt ghid de SEO pentru cei care încearcă să înțeleagă cum să treacă afacerea din offline în online cu succes. Vom porni de la cele mai simple concepte, până la lucruri mai complexe.

Procesul de SEO este unul continuu și se concentrează pe a atrage vizitatori de calitate pe site prin rezultatele de căutare. Google și celelalte motoare de căutare au mulţi factori de clasare a unui site în rezultatele de căutare. În mare SEO se împarte în 3 mari categorii-SEO On Page, SEO Tehnic și SEO Off Page. Poate crezi că procesul de SEO este greu de dezvoltat și de efectuat, dar dacă ai ceva răbdare să înveţi să pui în practică toate tehnicile și să dezvolţi o strategie de SEO bine pusă la punct atunci site-ul tău va avea numai de câștigat.

Hai să vedem cele 3 mari arii ale unui proces de SEO: Optimizarea SEO Tehnică. În această arie te concentrezi să remediezi problemele tehnice de pe site cum ar fi viteză site-ului, fișierele necesare-robots.txt, sitemaps și problemele cu codingul.

Este important să efectuezi încă de la începutul procesului de SEO această parte tehnică pentru a avea o fundaţie solidă.

Optimizarea SEO On Page

În această parte a procesului de SEO tu ești în controlul tuturor elementelor de pe site/pagină precum conţinut, titlu, descrieri, imagini, url, link-uri. Toate aceste elemente trebuie să fie centrate în jurul unui cuvânt cheie/expresie cheie.

Câteva tips&tricks pentru a dezvoltă un proces de SEO On Page de succes:

  1. Titlul paginii trebuie să: fie unic aibă maxim 60 caractere aibă cuvântul cheie la început
  2. Meta descrierile trebuie să: fie unice, să aibă maximum 160 caractere, să fie persuasive, să conţină cuvântul cheie
  3. Imaginile trebuie să:
  • conţină cuvântul cheie în alt text, caption, descriere
  • conţină cuvântul cheie în numele fișierului
  • aibă o dimensiune în KB,MB cât mai mică

Conţinutul trebuie să: fie unic, să ofere valoare, să educe, să informeze. Trebuie să aibă minimum 600 cuvinte, să fie centrat în jurul unei expresii cheie.

Link-urile de pe pagină trebuie să: fie interne - să ducă spre o altă pagină de pe site site, externe - să ducă spre o altă pagină de pe alt site, să fie utile, să conţină anchor text în care să fie cuvântul cheie.

Optimizarea SEO Off Page

În această parte, după ce ne-am ocupat de optimizarea tehnică și cea On Page, trebuie să atragem link-uri către site-ul nostru. Astfel, trebuie să ţinem cont că Google și motoarele de căutare vor că site-ul tău să atragă link-uri de calitate de pe site-uri bine clasate și bine văzute.

Iată câteva tehnici de optimizare SEO Off Page pe carenle poţi utiliza pentru a atrage link-uri de calitate ridicată către site-ul tău:

Social Media Engagement

Dacă vrei că site-ul tău să fie mai cunoscut îl poţi promova pe platforme de social media - Twitter, Facebook, Google Plus și alte platforme de social media.

Blogging

Dezvoltă un blog în care să urci articole legate de produsele/serviciile tale.Atenţie! Blogul trebuie să fie un mediu în care educi publicul ţintă cu privire la domeniul tău de activitate, produsele tale, afacerea ta.

Video sharing

Dezvoltă video-uri legate de afacerea ta, produsele tale, serviciile tale și urcă aceste video-uri în agregratoare de video-uri precum Vimeo, Youtube, Dailymotion.

Image sharing

Dacă ai poze cu afacerea ta, echipă ta, produsele tale este recomandat să le urci pe platforme agregatoare de imagini precum Pinterest, Instagram, Imgur, Flickr.

---

Articolele din secțiunea Subiectiv sunt responsabilitatea autorilor. În secțiunea Subiectiv sunt scrise opinii ale jurnaliștilor start-up.ro sau articole scrise de specialiști din piață.

Flavius Noja e marketing manager la agenția Star Marketing din Timișoara, despre care poți afla aici.