Goodyear lucrează la anvelope concepute pentru a rezista în condiții extreme de temperatură, de gravitație și de teren accidentat, cum sunt cele de pe Lună.

Compania Goodyear Tier & Rubber a furnizat materiale esențiale pentru programul Apollo al NASA, inclusiv pentru misiunea Apollo 11, care a reușit aselenizarea în urmă cu 53 de ani. După programul Apollo, Goodyear a continuat să inoveze alături de NASA cu scopul de a dezvolta anvelope destinate vehiculului ce ar urma să exploreze teritoriul Lunii.

Goodyear, printr-un parteneriat cu Lockheed Martin (NYSE:LMT), lucrează la dezvoltare unui vehicul destinat mobilității pe suprafața Lunii.Cele două companii și-au propus să devină primele care implementează operațiuni de lungă durată cu vehicule comerciale pe Lună. Astfel, Goodyear folosește experiența vastă în domeniul anvelopelor pentru a dezvolta această componentă esențială pentru o misiunie pe Lună.

Goodyear și Lockheed Martin preconizează că primul vehicul va fi finalizat în timp util pentru a lua parte la următoarea misiune de aterizare pe Lună a NASA, în cadrul căreia prima femeie și prima persoană de culoare vor păși pe suprafața Lunii, planificată pentru anul 2025.

Proiectul înaintează în dezvoltarea mobilității pe Lună, folosind tehnologia avansată a companiei de fabricare a anvelopelor de ultimă generație, fără aer, implementată pentru micro-mobilitate, vehicule autonome și autoturisme prin crearea unui produs care să reziste condițiilor neprielnice prezente pe Lună.

Roverele lunare Apollo au fost concepute cu scopul de a fi folosite pe o durată scurtă de timp și pe o distanță care nu depășește 8 kilometri de la locul aterizării. Următoarele misiuni vor implica deplasarea pe teren accidentat pe o distanță mai mare și în condiții de temperaturi extreme. Astfel, este necesară dezvoltarea unor funcționalități noi ale anvelopelor: durabilitate pe termen lung și rezistență la temperaturi care pot atinge chiar -150 de grade celsius Celsius pe timp de noapte și 120 de grade Celsius ziua.

„Tot ce vom învăța din fabricarea acestor anvelope, destinate mediului neprielnic al Lunii, ne va ajuta să îmbunătățim anvelopele fără aer folosite pe Pământ,” spune Chris Hesel, Senior Vice President și Global Operations & Chief Technology Officer în cadrul Goodyear. „Astfel, ajungem mai aproape de a ne atinge scopul principal, acela de facilita mobilitatea pe orice suprafață.”

Un alt partener al proiectului, MDA Canada, a anunțat recent ca va include tehnologia comercială a brațului robotic în componența vehiculului lunar. Brațul va fi folosit atât ca suport pentru astronauți, dar va și permite vehiculului lunar să desfășoare misiuni autonome pe suprafața Lunii. Împreună, companiile înglobează perspective unice și know-how pentru a soluționa provocări și abordări venite din partea piețelor, unele apărute pentru prima dată.