Gram de curaj este un proiect realizat cu sprijinul LG Gram, un companion care ajută antreprenorii să treacă peste toate dificultățile vieții de business.

Descoperă laptopul LG Gram.

Cristian Grozea, în prezent 27 de ani, a pornit pe drumul antreprenorial încă din studenție, când a lansat un joc, continuând cu GoldieLab, compania prin care a lansat, în 2019, și BeeFast. Cu un interes crescut pentru inovație, tehnologie, logistică și transport, Cristi vizează în prezent ieșirea pe piața internațională cu BeeFast.

Cum a pornit startup-ul care a ajuns la 650.000 de euro cifră de afaceri, cum a găsit curajul să se adapteze pandemiei dar și care sunt planurile de business, aflăm direct de la el.

Business-ul e ca o facultate

Cristi definește curajul ca acea forță interioară de a înfrunta necunoscutul pentru a-ți atinge scopul. ”Când mergi pe drumul antreprenoriatului, te lovești de foarte multe necunoscute și îți dai seama că ai foarte multe de învățat într-un timp foarte scurt. Eu tot compar businessul cu facultatea”. Mai exact:

”Business-ul e ca o facultate care te motivează și te obligă să înveți materia pe 3 ani într-un semestru.”

Curajul te ajută să pornești, dar e acolo cu tine și în momentele dificile. Și Cristi își aduce mainte că au fost multe momente când a vurt să renunțe, dar nu a ales niciodată calea asta. Dar întrebările și îngrijorările au fost mai mult decât prezenta în aventura antreprenoriatului: ”sunt multe momente când își pui întrebări dacă să continui, dacă produsul e bun, dacă piața vrea acel produs. Ideea e să fii încrezător și să mergi mai departe, să pivotezi dacă este nevoie și să-ți atingi scopul.”

Cristi știe că ceea ce îl motivează și îi dă cel mai mult curaj este că vrea să aducă ceva pe piață care să conteze cu adevărat, de aceea e într-un proces continuu de învățare.

”Curajul mi-l iau pentru că vreau să construiesc ceva semnificativ. Și-mi mai iau curajul din echipă, orice antreprenor are nevoie de o echipă pe care se poate baza, în care să existe un transfer al curajului.”

Cei mai curajoși oameni de pe Pământ

Când era mic, lui Cristi cei mai curajoși oameni de pe Pământ i se păreau pompierii. Ei se luptau cu focul și asta i s epărea complet inuman. Acum, cei mai curajoși oameni i se par antreprenorii: ”ai foarte multe de făcut și trebuie să te asiguri mereu că businessul e pe drumul cel bun. Și să sari în autorul lui când businessul are probleme. Exact ca un pompier”.

Sfatul de a sări în foc și l-a urmat și când a avut nevoie de cel mai mult curaj în business: atunci când numărul de comenzi a depășit numărul de curieri prezenți pe platformă. A fost un moment foarte dificil în care au fost nevoiți să găsească soluții într-un timp foarte scurt ca să poată livra toate comenzile care intrau in sistemul Beefast.

”Acela a fost momentul în care mi-am luat geanta de curier, m-am urcat pe trotinetă și am ieșit la livrat, pentru că țineam foarte mult la calitatea serviciilor noastre și la clienții noștri și ne-am dat seama că trebuie să facem tot ce e posibil ca să respectăm lucrurile pe care le-am spus.”

BeeFast a închis recent sistemul de livrări rapide și se concentrează pe a oferi soluții de tip software as a service ce ajută businessurile să gestioneze în timp real livrările last-mile proprii, în interiorul orașelor. Cumva, aceasta este evoluția firească pentru BeeFast, de a se consolida ca acea firmă de IT care dezvolă infrastructura pentru economia digitală.

”Noi am pornit cu partea operațională, ceea ce ne-a ajutat foarte mult pentru că ne-a dat o imagine de ansamblu asupra industriei pe care operăm și am cules din piață un know how real ca să putem dezvolta exact ce îi trebuie pieței.”

Lecțiile le-a învățat și în pandemie, o perioadă care va rămâne bine întipărită în mintea lui Cristi. Atunci a explodat Beefast, au avut un volum foarte mare de lucru și o cerede din piață pe care și-ar dori-o orice antreprenor. Și tot atunci au validat că fac bine ceea ce fac când au primit încrederea atâtor afaceri din HoreCa de a-i ajuta să se digitalizeze: ”restaurantele erau închise iar noi i-am ajutat cu dezvoltarea magazinului online în 24 de re, plata cu cardul și livrarea rapidă. Am fost un pilon important pentru ei și mă bucur că am reușit să îi ajutăm”.

Curajul de a pivota, curajul de a-ți asuma responsabilități atunci când business-ul atinge o scalare mare și curajul de a fi atât IN the business, cât și ON the business, acestea sunt câteva dintre ideile principale cu care am rămas după primul episod din Gram de Curaj. Urmează o nouă porție de curaj săptămâna viitoare.

Pentru a putea urmari acest video te rugam sa accepti plasarea de cookie-uri de marketing. Accepta toate cookie-urile.