Care sunt cele mai frecvente greșeli pe care le fac antreprenorii în primul lor business și cum pot fi evitate? Aceasta este întrebarea care a apărut pe Quora, locul unde oamenii învață unii de la alții, din experiență proprie.
Unul dintre răspunsuri a venit de la Laura Behrens Wu, cofondatoare și CEO al Shippo, companie de software pentru afacerile de ecommerce. Împreună cu partenerul său de business, Laura a fost inclusă pe lista Forbes 30 sub 30 2017. În ceea ce privește greșelile în afaceri și sfaturile ei pentru antreprenorii la început de drum, Laura le-a împărțit în trei categorii:
Când ești abia la început
În mod ironic, primul ei sfat face referire tocmai la părerile pe care le vei primi de-a lungul timpului, de la diferiți oameni. „De multe ori, aceste sfaturi vor fi contradictorii. Tu îți cunoști afacerea cel mai bine și nu trebuie să iei în considerare toate părerile oamenilor”, afirmă ea. De asemenea, recomandă să discuți cu clienții tăi cât mai curând posibil și să le asculți feedback-ul. De asemenea, Behrens Wu transmite mai departe un sfat pe care l-a primit la rândul ei și spune că produsul pe care îl dezvolți trebuie să fie un analgezic, nu o vitamină.
Când scalezi
„Poți câștiga experiență colaborând cu oameni care au făcut asta înainte și au trecut prin greșeli. Nu-ți fie teamă să lucrezi cu oameni care sunt mult mai experimentați decât tine, pentru că eu ei sunt cheia pentru a construi și a scala o companie”. Potrivit Laurei, cofondatorul companiei consideră că strategia este echivalentul culturii. „Cultura îi ajută pe oameni să ia decizii atunci când nimeni nu-i supraveghează din spate. Verbalizează și formalizează valorile companiei cât mai curând posibil”, recomandă ea. Ca antreprenor, ești, în esență, o persoană de vânzări. „Întotdeauna vinzi compania și pe tine clienților, investitorilor, candidaților etc”.
Pentru persoana ta
Trebuie să faci o pauză din când în când. A avea grijă de tine înseamnă a avea grijă de business, este de părere antreprenoarea. Ai nevoie de hobby-uri care să te ajute să te relaxezi de la muncă - poți să alergi, să citești, să mergi în drumeții sau să ieși cu prietenii. Valoarea ta nu este egală cu valoarea companiei - trebuie să ții cont de acest lucru atunci când lucrurile nu merg bine în companie și să nu te desconsideri în acele momente.
Acestea sunt doar câteva dintre sfaturile pe care le oferă antreprenoarea Laura Behrens Wu, mai multe găsiți în răspunsul ei de pe Quora.