Cele mai importante informații și articole publicate pe start-up.ro săptămâna aceasta

Nu putem acoperi toate știrile din domeniu, nici nu ne propunem. Din acest motiv, vă oferim un nou format, mai simplu, mai eficient, care se întoarce la originile jurnalismului: știrea de coloană. Aceasta este numărul 17 al acestui rezumat săptămânal.

Bringo în 2024: peste 1.6 milioane de comenzi și multe produse la ofertă

Analiza realizată de Bringo pe cele peste 1.6 milioane de comenzi livrate de personal shopperii Bringo în 2024 în cele peste 35 orașe în care serviciul este activ relevă faptul că românii sunt tot mai atenți atât la preț, cât și la alegerile lor alimentare. Datele Bringo LifeINDEX arată că 4 din 5 comenzi plasate pe Bringo includ produse la reducere, în timp ce 2 coșuri din 5 conțin produse bio.

Datele Bringo LifeINDEX arată că, deși frecvența achizițiilor online s-a menținut constantă, consumatorii adoptă o abordare mai strategică, alegând mai des produse aflate la reducere și planificând cumpărăturile astfel încât să beneficieze de cele mai bune prețuri.

Valoarea medie a coșului este de 300 lei, iar sâmbăta este ziua cu cele mai multe comenzi, sugerând un comportament de shopping recurent și organizat, cu accent pe planificarea săptămânală. În medie, fiecare comandă conține 19 produse, un indicator al alegerilor inteligente și eficiente, la fel ca în 2023. Analiza BRINGO LifeINDEX în 2024 mai arată că 23 decembrie 2024 a fost cea mai aglomerată zi de cumpărături a anului, pe fondul pregătirilor intense pentru sărbători, cu un vârf de aproape 8500 comenzi livrate, față de 4500 comenzi, media zilnică.

IMM-urile din România pot deschide conturi bancare 100% online la Raiffeisen Bank

Raiffeisen Bank, în colaborare cu ALTEN, una dintre cele mai importante companii de consultanță în IT și inginerie din România, lansează o platformă digitală care le permite IMM-urilor să-și facă cont de firmă exclusiv digital, în mai puțin de 15 minute. Noua platforma se adresează în primă fază companiilor mici și mijlocii cu un singur acționar, înregistrate la RECOM.

Alexandra Arsene, Director IMM, Raiffeisen Bank România, spune că „ne dorim ca efortul investit în crearea acestei platforme să reprezinte un nou punct de sprijin pentru sectorul antreprenorial. Cu fiecare produs și serviciu pe care îl adresăm IMM-urilor, consolidăm un ecosistem de soluții integrate, sigure, care aduc valoare adăugată clienților noștri antreprenori.”

Concret, accesând platforma, un antreprenor își poate deschide, în 5 pași, un cont bancar potrivit business-ului, configurându-și relația cu banca printr-o varietate de pachete personalizate de servicii și carduri bancare. La finalul acestui proces, antreprenorii primesc acces instant către aplicația de internet banking Smart Business, în care își pot gestiona fluxurile și tranzacțiile financiare aferente business-ului lor.

Devhd crește cifra de afaceri cu 25% în 2024 în ciuda dificultăților din sectorul IT

Devhd, companie axată pe soluții și servicii de transformare digitală prin AI, a reușit în 2024 să obțină o creștere a cifrei de afaceri peste 25% față de 2023, în linie cu estimările de la începutul exercițiului financiar, chiar dacă la nivel macroeconomic, cât și la nivelul industriei IT contextul nu a fost foarte favorabil.

Una dintre cele mai importante provocări ale anului 2024 a fost eliminarea parțială a facilităților fiscale acordate industriei IT, care a condus la creșterea abruptă a costurilor operaționale și a pus presiune pe profitabilitate și competitivitatea companiei pe plan extern.

În 2025, Devhd își propune să continue demersurile pentru dezvoltarea activității sale în cele trei piețe unde este acum prezentă: România, Germania și Marea Britanie, să mărească echipa și să lanseze aplicații noi pe platforma ServiceNow, care să răspundă nevoilor clienților globali din diverse industrii.

Rottaprint, cifră de afaceri de 37 mil. euro în 2024, creștere cu 7% față de 2023

Rottaprint, cea mai mare tipografie flexografică producătoare de etichete autoadezive și ambalaje flexibile în România, companie de familie cu acționariat 100% local, a înregistrat o cifră de afaceri de peste 37 milioane euro în 2024, în creștere cu aproximativ 7% față de anul anterior.

Rottaprint a tipărit anul trecut 154 milioane de metri liniari, în creștere cu 13%, comparativ cu 2023, iar domeniile principale din care au venit clienții au fost industria alimentară. Pentru 2025, Rottaprint estimează o cifră de afaceri de peste 40 de milioane de euro, susținută de o creștere semnificativă a exporturilor și de dezvoltarea organică pe piața din România. Astfel, compania continuă investițiile în tehnologie și inovație, alocând un buget de aproximativ 3 milioane de euro destinat achiziției de utilaje noi și modernizării celor existente.

Booking România renovează spații de seminar și un laborator pentru Universitatea Politehnica din București

Booking Holdings România a demarat lucrările de renovare a patru spații de seminar și laborator din cadrul Facultății de Automatică și Calculatoare a Universității Naționale de Știință și Tehnologie Politehnica București, cu o suprafață totală de 150 de metri pătrați, incluzând o sală de seminar, o sală de catedră, o zonă tehnică și un hol.

Lucrările de renovare includ înlocuirea mobilierului existent, a aparatelor de aer condiționat, a pardoselilor, a ușilor, a corpurilor de iluminat, a jaluzelelor, a tapetului, precum și repararea și vopsirea pereților.

Agroland Business, creștere a producției și a segmentului de retail în 2024

Agroland Business System anunță creșterea segmentului de retail și a activității de producție a ouălor de consum și furajelor în 2024.

De-a lungul anului, magazinele proprii Agroland au înregistrat majorarea cu 17% a numărului de clienți și cu 3% a valorii medii a bonului fiscal în comparație cu 2023. În ceea ce privește activitatea de producție, platforma avicolă de la Mihăilești a produs 58,4 milioane de ouă de consum în 2024, un avans de 28%, în timp ce producția de furaje a ajuns la 18.105 tone.

Horia Cardoș, fondator și CEO al Agroland Business System, a declara că „în acest an, vom continua investițiile în activitatea de producție, care generează marje ridicate de profit... ne vom concentra pe optimizarea rețelei de magazine pentru îmbunătățirea profitabilității fiecărei unități, coroborată cu extinderea rețelei cu 10 noi magazine, astfel încât să atingem pragul de 250 de unități până la finalul anului.”

Noul Chief Information Officer al ING Bank România

Bogdan Rotunjanu, un profesionist cu peste două decenii de experiență, se întoarce în România și se alătură ING Bank România în rolul de Chief Information Officer, începând cu 1 aprilie 2025. Absolvent al Universității Politehnică din București, Facultatea de Automatică și Calculatoare, Bogdan și-a construit cariera în sectorul telecomunicațiilor, unde a deținut diferite roluri IT în dezvoltarea de software IT, arhitectură și roluri de leadership, dar și titlul de IT Director al Orange România înainte de a se muta în Spania în 2022.

Bogdan este un lider care aduce competențe diverse și o experiență internațională. El este specializat în transformări organizaționale de top și se alătură ING Bank din Orange Spania, unde, în calitate de IT Director, a condus zona de integrare, acces, date și Inteligența Artificială.

Furnizorii de experiențe, cu 30% mai mulți clienți în 2024

Complice.ro, curator și furnizor de experiențe pentru persoane fizice și companii, a menținut vânzările din 2024 la un nivel constant de 850.000 Euro, similar anului precedent, în contextul creșterii cu 30% a numărului de clienți. Această dinamică subliniază o schimbare în comportamentul de achiziție al companiilor, care prioritizează optimizarea bugetelor.

Cazare și degustare de vinuri la cramă este cea mai aleasă experiență de către clienții Complice persoane fizice, urmată de experiența în simulatorul de zbor și experiența de conducere a unei mașinuțe special preparate pe șosea. Top 5 cele mai populare experiențe în 2024 este completat cu o experiență de zbor, respectiv pilot pentru o zi și o experiență inedită de relaxare, mai exact terapia prin plutire.

În 2024 numărul de companii care au ales să integreze experiențele complice în strategia de recompensare, retenție și motivare a angajaților a crescut cu aproximativ 30%, iar valoarea medie a comenzilor corporate se situează în jurul valorii de 4.000 euro. Cele mai multe solicitări au venit, similar cu anii trecuți, de la companii din domeniile IT, retail si industrii creative, iar 80% dintre comenzi provin de la clienți recurenți.

PwC: Aproape 75% dintre companii se așteaptă în următorii ani la mai multe controale fiscale

Aproape trei sferturi dintre companiile respondente la sondajul „Global Tax Controversy and Dispute Resolution Survey” realizat de PwC în 35 de țări, inclusiv România, au arătat că s-au confruntat cu mai multe controale fiscale în ultimii 3-5 ani și se așteaptă ca acestea să crească în următorii trei până la cinci ani, pe fondul extinderii reglementărilor, dar și a digitalizării autorităților fiscale.

Mai mult, din cele peste 2.000 de controale cu care s-au confruntat companiile participante la acest studiu, aproximativ 43% s-au transformat ulterior în litigii.

Multe companii văd în inteligența artificială (AI) un instrument potențial de gestionare a volumului tot mai mare de solicitări și litigii fiscale, deși adoptarea acesteia se confruntă în continuare cu provocări. Nouă din zece companii speră că inteligența artificială ar putea avea un impact asupra activității lor de soluționare a litigiilor fiscale.

De asemenea, alți 49% consideră că AI poate juca un rol în alte domenii de activitate, de exemplu, în analiza seturilor mari de date.

Cressent vizează o creștere YoY de 10-15% pentru anul 2025

CRESSENT, companie românească speializată în furnizarea de suprafețe și accesorii premium pentru mobilier, marchează intrarea în cel de-al 30-lea an de activitate cu o cifră de afaceri de 1,95 milioane de euro. Compania își propune investiții totale de peste 350.000 de euro, ce se vor reflecta într-o creștere procentuală YOY de 10-15%.

Printre cele mai apreciate produse din portofoliul CRESSENT în ultimul an se numără PAL-ul termo-structurat și MDF-ul ultramat Cleaf, recunoscute pentru versatilitate și inovație, elemente esențiale într-o industrie dinamică precum producția de mobilier.

În următorii trei ani, CRESSENT își propune investiții de minim 300.000 de euro, care să continue consolidarea prezenței pe piață prin reamenajarea showroom-ului din Baia Mare, extinderea capacităților de depozitare și deschiderea unui nou showroom. Pentru acest an, compania estimează o creștere de minim 10% a cifrei de afaceri și depășirea pragului de 2 milioane de euro.