Un client a alocat în medie un buget de 2.372 de lei în 2023 pentru cumpărături și a plasat 7,5 comenzi. În coșul de cumpărături, pentru o singură comandă, oamenii au pus până la 21 produse din categorii diferite, în medie 32 de articole.

Cea mai mare comandă a venit din partea unui client care a cumpărat 187 de articole, din șapte categorii de produse diferite, în valoare totală de peste 9.500 de lei, iar cel mai fidel client a plasat pe toată perioada anului trecut 372 de comenzi.

Clienții Genius sunt în continuare cei mai activi din platformă, reprezentând aproximativ 70% din totali utilizatori ai serviciului.

„Pentru noi, al doilea an de activitate încheiat a fost marcat de creștere, în care am observat că oamenii sunt tot mai deschiși către cumpărăturile online și preferă să economisească timpul petrecut la cumpărături, plasând o comandă online, simplu și rapid. În 2023, oamenii au avut un interes crescut pentru achiziția online de produse alimentare. Clienții noștri au înțeles că este mai eficient să nu meargă ei la cumpărături și să ne lase pe noi să le aducem produsele de care au nevoie, în câteva ore, direct acasă. Astfel, am livrat de două ori mai multe produse față de anul trecut, ajungând la peste 29,6 milioane de produse într-un singur an. Pentru 2024 ne așteptăm de asemenea la creșteri, în condițiile în care segmentul de online este din ce în ce mai popular atunci când vine vorba de cumpărături FMCG și produse proaspete”, a declarat Andrei Popescu, General Manager Freshful by eMAG.

Pentru clienții care au ales să facă cumpărăturile online, faptul că au uitat să adauge un produs în coș nu mai e o problemă. Freshful a dezvoltat funcționalitatea Add to Order, cu ajutorul căreia clienții care au uitat să pună un produs în coș pot să îl adauge și după ce comanda a fost plasată.

Astfel, 24% din totalul clienților activi au folosit această functionalitate în 2023 la una din șase comenzi.

Intervalul orar preferat pentru plasarea comenzilor în 2023 a fost între 11:00 – 13:00, în timp ce intervalul preferat pentru primirea comenzilor a fost împărțit între două momente cheie ale zilei: 8:00 – 12:00 și 19:00 – 22:00.