Prin intermediul acestuia, compania își dorește să ofere resurse utile care să îi ajute pe dezvoltatori să depășească barierele legale și de conformitate și totodată să le pună la îndemână instrumente care permit localizarea aplicațiilor pentru piața din China.

Webinar-ul va fi găzduit de reprezentanți importanți ai companiei, care vor aborda teme de interese pentru dezvoltatorii de aplicații și parteneri precum: sectorul dedicat intranetului mobil din China, utilitatea HMS Core pentru gaming și tool apps, platforma online self-service de clarificare pe bază de întrebări, piața din China din perspectivă juridică sau succesul PicsArt pe piața din China. Accesul la webinar se face prin înregistrarea la acest link.

Prin intermediul acestui webinar, compania pune cunoștințele acumulate despre piața de telefonie mobilă din China la dispoziția dezvoltatorilor globali, pentru a facilita pătrunderea acestora pe piața de aplicații din China. În viitor, Huawei își propune să lanseze și mai multe inițiative menite să reducă decalajul dintre dezvoltatorii globali și utilizatorii chinezi.

Conform datelor furnizate, în al doilea trimestru al anului 2020, Huawei a înregistrat o cotă de piață de 46% din vânzările de smartphone-uri din China, în timp ce platforma sa de aplicații, HUAWEI AppGallery, continuă să se dezvolte în întreaga lume, adunâd un număr de 490 de milioane de utilizatori activi la nivel global într-un an de la înființare. Compania joacă un rol cheie în industria mobilă din China, iar tehnologia, produsele și serviciile sale au contribuit atât la modelarea celei mai mari piețe de smartphone-uri din lume, cât și a utilizatorului modern de smartphone-uri din China.

”Cum obții o aplicație de succes pe piața profitabilă și în continuă dezvoltare a aplicațiilor din China?” este o întrebare frecvent întâlnită în sectorul aplicațiilor mobile. Statisticile despre industria smartphone-urilor și utilizarea dispozitivelor mobile în cea mai populată țară din lume dezvăluie cifre importante: 1,3 miliarde de utilizatori de internet mobil, aproximativ 100 de miliarde de descărcări de aplicații în 2019 și o industrie a jocurilor mobile de 15 miliarde de dolari doar în primele șase luni ale anului 2020.

Deși rezultatele sunt uriașe și se preconizează că extinderea pieței de smartphone-uri în China va fi în continuă creștere, nu toți dezvoltatorii reușesc să aibă succes pe cea mai mare piață de aplicații din lume.

Eșecul majorității aplicațiilor de a pătrunde pe această piață poate crea o imagine destul de descurajantă pentru dezvoltatorii străini. Cerințele legale și normative uneori complicate sunt probabil cea mai mare provocare cu care se confruntă aceștia. Lista lungă de cerințe pentru înscriere, precum reglementările de confidențialitate, regulile de conformitate privind conținutul, legile privind protecția consumatorilor și cerințele de calificare creează bătăi de cap și, în cel mai rău caz, poate fi un obstacol de netrecut în procesul lansării unei aplicații în China.

Un alt obstacol este crearea unei aplicații care să rezoneze cu utilizatorii chinezi. Ceea ce ar putea fi un produs digital esențial pentru clienții occidentali ar putea foarte bine să nu aibă succes în Asia, iar dezvoltatorilor li se întâmplă adesea să nu priceapă unde au greșit. În timp ce unii consideră pur și simplu imposibilă pătrunderea pe o piață cu mii de aplicații create la nivel local, alții nu reușesc să se asigure că aplicațiile dezvoltate sunt potrivite și relevante pentru profilul consumatorului chinezi.

Pentru început, există o serie de diferențe culturale care trebuie luate în considerare la realizarea unei aplicații pentru China, de la traducerea și adaptarea corectă a mesajelor, la factori mai subtili, precum semnificația culorilor și imaginile adecvate. Mai mult, dezvoltatorii trebuie să înțeleagă modul în care obiceiurile și comportamentele unice ale utilizatorilor chinezi ar putea afecta modul în care aceștia utilizează o aplicație.

Succesul în China înseamnă mai mult decât simpla listare a unei aplicații și numărul de descărcări. Există detalii și nuanțe importante care pot face diferența între o aplicație care nu reușește să cunoască succesul și una de succes. Un prim pas pe care dezvoltatorii l-ar putea face pentru a se adapta pieței este un parteneriat cu o companie chineză care deja cunoaște profilul consumatorilor locali.