Aceste produse au fost gândite pentru a ajuta producătorii de echipamente originale să construiască vehicule inteligente avansate, să dezvolte tehnologii inovatoare în industria auto şi să fie primii în domeniul vehiculelor autonome cu surse de alimentare alternative.

În octombrie 2020, Huawei a lansat brand-ul Huawei Inside (HI). Ca furnizor de componente digitale pentru automobile, Huawei a colaborat cu producătorii de echipamente originale pentru a construi vehicule inteligente premium în cadrul proiectului Huawei Inside, care include infrastructură digitală absolut nouă pentru vehiculele inteligente, cinci soluţii inteligente (Intelligent Driving, Intelligent Cockpit, mPower, Intelligent Connectivity şi Intelligent Vehicle Cloud) şi peste 30 de alte componente inteligente.

„Proiectul Huawei Inside a fost gândit să ajute producătorii de automobile să integreze tehnologia Huawei pentru a crea vehicule inteligente high-end şi pentru a oferi o experienţă de utilizare plăcută”, a declarat William Wanag, preşedintele Huawei's Intelligent Automotive Solution Business Unit. „Vehiculele inteligente trec printr-o transformare accelerată, iar Huawei îşi ia angajamentul să contribuie la viitorul vehiculelor autonome prin inovaţie.”

Panou de bord inteligent pentru o experienţă de condus îmbunătăţită

Soluţia Huawei Intelligent Cockpit foloseşte platforma informatică dezvoltată de companie şi sistemul de operare HarmonyOS (cockpit), care conţine un ecosistem complex compus din aplicaţii, software şi hardware ce le oferă utilizatorilor serviciile şi funcţiile dorite prin colaborare deschisă cu producătorii de echipamente originale, distribuitorii direcţi şi partenerii de aplicaţii. Huawei dezvoltă tehnologii de ultimă generaţie pentru panouri de bord inteligente, pentru a îmbunătăţi constant experienţa utilizatorilor. De exemplu, modulele folosite de unitatea principală Kirin folosesc o Unitate de Procesare Neurală pentru procesare complexă; ecranul inteligent Cockpit Vision poate restabili culorile şi permite utilizarea tactilă, oferindu-le o experienţă plăcută şoferilor pasionaţi de tehnologii noi, iar AR-HUD compact oferă un câmp de vizualizare mai mare şi afişare HD.

Folosind experienţa vastă în domeniul tehnologiei optice de bază şi cu ajutorul tehnologiilor inovatoare dezvoltate, Huawei a creat soluţia ultra-performantă AR-HUD. Tehnologia 10-L AR-HUD poate transforma un parbriz normal într-un ecran HD de 70 de inchi şi poate regla în mod inteligent zona de proiectare urmărind mişcarea ochilor utilizatorului. Poate afişa un unghi de vizualizare de 13° x 5°, permiţând utilizatorilor să vizualizeze informaţii detaliate pe parbriz. Funcţiile avansate de identificare vizuală şi AI oferă o experienţă vizuală intergrată şi asistenţă la condus.

Condus autonom avansat cu ajutorul radarului de imagistică 4D de înaltă rezoluţie

Radarul de imagistică 4D Huawei de înaltă rezoluţie foloseşte un sistem complex de antene 12T24R (12 canale de transmisie şi 24 de canale de recepţie) care este de 24 de ori mai puternic decât sistemul de antene al unui radar convenţional mmWave (3T4R) şi poate recepţiona cu 50% mai multe canale decât radarele de imagistică din industrie, devenind cel mai mare sistem de antene disponibil pentru producţie în masă.

Radarul de imagistică 4D poate fi folosit oricând, indiferent de lumina ambientală şi de condiţiile atmosferice, deoarece oferă putere de detectare NLOS unică pentru detectarea obiectelor ascunse şi asigură funcţiile de măsurare a distanţei şi a vitezei specifice unui radar obişnuit mmWave. În plus, radarul de imagistică 4D Huawei are o rezoluţie mare şi o distanţă de detectare mai mare pentru a detecta fără probleme obiectele. Radarul poate genera o densitate de puncte asemănătoare cu sistemele LiDAR şi permite utilizarea unor aplicaţii radar precum reconstituirea mediului, cartografiere şi localizare. Combinând punctele de la mai multe radare, vehiculele folosesc o vizualizare panoramică de 360° şi detectează toate obiectele în orice situaţie şi în orice condiţii meteo.

Radarele de imagistică 4D vor fi următorii senzori standard pentru vehicule şi vor facilita condusul autonom cu ajutorul sistemelor LiDAR şi a camerelor HD.

HUAWEI MDC 810 — o platformă cu putere de procesare excepţională

În acest moment, industria vehiculelor inteligente câştigă teren şi se îndreaptă spre producţia în serie, iar Huawei îşi doreşte să realizeze o platformă MDC deschisă şi standardizată. Folosind experienţa vastă şi inovaţiile hardware, software şi de securitate, Huawei a construit cea mai puternică platformă informatică pentru condus inteligent - MDC - accelerând producţia în serie a vehiculelor inteligente.

Platforma MDC 810 lansată la Salonul Auto Shanghai 2021 este o platformă informatică pentru condus inteligent produsă în serie, care oferă cea mai mare putere de procesare din industrie. Puterea densă de procesare, de până la 400 TOPS respectă standardele de siguranţă ASIL-D. Platforma MDC 810 foloseşte MDC Core (inclusiv sistemul de operare pentru condus inteligent AOS şi VOS) şi o gamă completă de instrumente pentru a putea oferi funcţii avansate de condus automat precum Traffic Jam Pilot (TJP), Highway Pilot (HWP) şi Auto Valet Parking (AVP). ARCFOX Alpha S sedan va fi primul vehicul care va folosi HUAWEI-MDC 810 şi va oferi experienţa necesară pentru implementarea acestei tehnologii şi la alte vehicule.

HUAWEI MDC este o platformă deschisă, standardizată, creată pentru a contribui la dezvoltarea industriei de condus inteligent. Huawei a colaborat cu furnizori de senzori, dispozitive de comandă şi algoritmi pentru aplicaţii pentru a construi aceste ecosisteme de tehnologii bazate pe platforma MDC. Cu ajutorul platformei informatice deschise, Huawei reuneşte eforturile eco-partenerilor de a accelera realizarea unui ecosistem de condus inteligent, trecând la faza de producţie în masă a vehiculelor inteligente.

HUAWEI Octopus - o platformă deschisă pentru condus autonom

HUAWEI Octopus foloseşte o mulţime de date, hărţi HD şi algoritmi avansaţi pentru a oferi o platformă cu circuit închis pentru condus inteligent. Folosind sinergia vehicul-cloud, capacitatea extraordinară de sortare, simularea virtuală îmbunătăţită şi servicii cloud securizate ce respectă reglementările, HUAWEI Octopus a fost gândită pentru a ajuta producătorii de echipamente originale să dezvolte funcţii de condus automat de la zero, să scadă timpul de dezvoltare şi să crească eficienţa.

Cloud-ul reprezintă soluţia pentru trecerea de la etapa de dezvoltare a condusului autonom la etapa de comercializare a acestei facilităţi. Vehiculele din toate zonele trebuie să fie conectate în cloud-ul local pentru a ajuta la rezolvarea problemelor legate de acoperire, securitate şi scalabilitate care pot apărea pe măsură ce condusul autonom va fi tot mai folosit. Prin direcţionarea datelor spre cloud, dezvoltatorii nu vor mai avea probleme cu spaţiile pentru echipamentele folosite la stocarea volumului mare de date şi astfel se pot concentra mai mult pe dezvoltarea algoritmilor de bază.

De asemenea, hărţile HD sunt un element vital pentru condusul autonom. În acest scop, Huawei a prezentat oficial cel mai nou serviciu de cloud pentru hărţi HD şi hărţi rutiere. Huawei a obţinut o calificare de clasa A pentru topografiere şi cartografiere pentru a putea realiza hărţi de navigare electronice şi pentru a oferi hărţi HD şi funcţii de cartografiere complexe.

HUAWEI TMS: Construind un sistem de management termic, inteligent şi integrat

Prin folosirea unei infrastructuri simplificate şi gruparea componentelor şi funcţiilor de control, Huawei TMS îmbunătăţeşte temperatura de funcţionare a pompei de căldură de la –10°C la –18°C fără a compromite confortul. Ca rezultat, autonomia vehiculelor care folosesc surse de energie alternative va fi cu 20% mai mare. În plus, HUAWEI TMS oferă aplicaţii personalizate care îi ajută pe OEM să realizeze un sistem termic cu consum de energie optim, oferind o experienţă superioară.

Pe măsură ce industria auto acordă tot mai multă atenţie vehiculelor electrice, sistemele de management termic devin din ce în ce mai importante. În prezent, multe vehicule electrice folosesc soluţia de încălzire PTC, ce reduce autonomia cu 30%-40% la temperaturi scăzute şi nu este foarte eficientă. Prin urmare, sistemul cu pompă de căldură are un consum de energie eficient (de două ori mai bun decât PTC) şi va fi viitorul managementului termic. Conform previziunilor companiilor din industrie, în intervalul 2020-2025 sistemul cu pompă de căldură va fi folosit de trei ori mai mult decât în prezent. Pompa de căldură obişnuită are mai multe probleme, de exemplu multe ţevi şi componente, adaptabilitate redusă la mediu (nu funcţionează sub –10°C) şi nu este suficient de inteligentă/automată, afectând astfel eficienţa şi funcţionarea sistemului cu pompă de căldură. După patru ani de cercetare şi dezvoltare, Huawei a obţinut o soluţie integrată şi inteligentă pentru managementul termic al vehiculelor. Cu design inteligent şi componente şi funcţii de control grupate, HUAWEI TMS a îmbunătăţit eficienţa termică cu 100% şi eficienţa calibrării cu 60%, oferind o experienţă de utilizare îmbunătăţită.

La Salonul Auto Shanghai 2019, Huawei şi-a anunţat intrarea oficială pe piaţa de componente pentru vehicule inteligente, iar în ultimii doi ani, Huawei a început să colaboreze cu unii dintre cei mai importanţi jucători de pe piaţa producătorilor auto. Anul acesta marchează începutul comercializării soluţiilor Huawei pentru automobile inteligente şi vom asista la lansarea unor modele de referinţă care folosesc componente inteligente dezvoltate de Huawei.

Huawei consideră componentele pentru automobilele inteligente o oportunitate strategică pe termen lung. Compania va continua să facă mai multe investiţii în acest domeniu, mai ales în dezvoltarea de software pentru condus automat, pentru realizarea unui sistem de condus autonom avansat. Anul acesta, Huawei va forma o echipă de peste 5000 de angajaţi care vor lucra în departamentul de cercetare şi dezvoltare pentru a crea componente pentru autovehiculele inteligente, iar investiţia în acest domeniu va depăşi 1 miliard de dolari. Huawei atrage cei mai talentaţi oameni în centrele R&D din Europa, Japonia şi China şi doreşte să dezvolte capacitatea de inovare pentru a-şi consolida produsele, oferind clienţilor produse mai bune şi o experienţă de condus îmbunătăţită.