Management

Documentează-te cu privire la trecutul conducerii, dar și despre experiența francizorului și a personalului, sugerează un articol pe Forbes. Poți să le soliciți și anumite documente care să îți prezinte o situația mai clară. Este esențial ca aceștia să aibă experiență atât în sfera de business, cât și în industria francizei în care operează. Francizorul trebuie să posede o serie de abilități și experiență de business.

Taxe

Întreabă dacă francizatul percepe și alte taxe pentru servicii suplimentare la cele pentru drepturi de autor sau pentru marketing. Aici poți face referire la taxele pentru utilizarea softurilor și cele de licențiere. Asigură-te că fiecare dintre taxele inițiale și cele pe care continui să le plătești pe parcurs sunt comparabile cu francizele similare din industrie.

Declarații financiare

Căutați afaceri care să aibă un flux constant de venituri din redevențele francizatului. Taxele inițiale de franciză nu ar trebui să reprezinte preponderența veniturilor, cu excepția cazului în care este vorba despre un startup.

Furnizori

Îți cere francizorul să faci achizițiile pentru afacere de la anumiți furnizori? În plus, vezi dacă acesta primește reduceri de la furnizori și care este valoarea. În multe cazuri, reducerile impuse ar putea compromite încrederea dintre un francizor și francizații săi.

Proprietate intelectuală

Trebuie să afli dacă francizorul are anumite informații confidențiale, de proprietate sau secrete comerciale care îl diferențiază de concurenți, pentru a determina dacă sistemul său este unic și dacă francizorul are un avantaj față de concurență. Asigură-te că francizorul și-a înregistrat marca și are control legal asupra acesteia, astfel încât să nu existe niciun potențial itigiu asupra dreptului de proprietate. Pe start-up.ro am publicat și un video în oferim sfaturi juridice despre cum să-ți protejezi proprietatea intelectuală.

Litigii

Venind vorba despre conflicte și litigii, acestea reflectă relația dintre cei doi parteneri într-o franciză. În funcție de numărul lor, poți să îți dai seama dacă este negativă sau pozitivă. În același timp, trebuie să iei în considerare dacă francizorul a acționat pentru a-și proteja sistemul și marca sau dacă nu a oferit francizatului suportul necesar. Suma și sursa litigiului sunt aspecte care trebuie urmărite, întrucât pot indica un semn de alarmă.

Programe de training

Programul de training oferit francizatului trebuie să fie cuprinzător și ținut de mai multe persoane, specializate pe diverse domenii. Acesta ar trebuie să includă instruire la fața locului, întrucât o astfel de experiență reală pe care informațiile dintr-o sală de curs nu o poate replica.
Dacă ești interesat să deschizi un business în franciză, ai putea lua în considerare să investești într-un business de cafea de specialitate sau poți să deschizi un magazin pentru vecinii tăi.