Tera Com, Zalău, Sălaj - totul se ia de la zero
Tera Com este un business de comerț cu îmbrăcăminte în magazine specializate. În 2018 a avut o cifră de afaceri de 2,83 milioane de lei și 18 angajați. Am povestit cu Viorica Briscan, administrator al firmei, despre această perioadă.
„Pandemia a avut un impact negativ asupra afacerii. Am deschis magazin din data de 4 mai, dar rezultatele sunt foarte slabe, nu cred că anul acesta se vor îndrepta foarte bine lucrurile”, povestește Viorica. Planurile pentru 2020 au fost date complet peste cap.
O problemă în cazul afacerii sale e că nu a putut lua nicio măsură sustenabilă în perioada aceasta. În starea de urgență oamenii stăteau în case, nu a avut clienți, deci nicio măsură care să salveze situația.
„Furnizorii au blocat toate cecurile privind decontarea vânzării mărfurilor, 70% din angajați au fost trimiși în șomaj tehnic. Vânzările au fost blocate complet din 25 martie până în 4 mai”, spune Viorica Birsan.
Urmărind știrille a încercat imediat când a pornit programul să se înscrie, având în vedere situația financiară foarte grea în care se afla. Creditul obținut va fi folosit pentru capital de lucru.
„Avantajul e că oferă o gură mare de oxigen. Aprobarea a fost simplă, întocmirea actelor a fost mai greoaie, dar s-au rezolvat lucrurile”, spune Viorica.
Din punctul ei de vedere, e greu să ai multe pretenții acum, când am fost loviți de pandemie, dar ar vrea și facilități pentru personalul angajat, mai ales că nu a disponibilizat pe nimeni în perioada aceasta, ba chiar a amenajat un spațiu nou pentru produse de mercerie și a făcut noi angajări pentru a se pregăti pentru viitor.