Afacerile din România de dimensiuni mici și medii sunt motorul economiei, contribuind cu mai mult de jumătate din PIB-ul României. În același timp, afacerile numite general „de IT” reușesc să aducă inovație în țară, iar apoi să o exporte.

În ultimele 3 luni pe start-up.ro am povestit despre multiple aspecte ale continuității în afaceri. Fie că am vorbit cu afaceri din zona HoReCa desăre provocările lor și le-am promovat pe cele mai interesante, fie că am căutat soluții la criză sau am dat din timpul și atenția publicului nostru de pe Facebook unor afaceri foarte mici.

În proiectul IMMpreună pentru România pe care-l lansăm astăzi, alături de Microsoft, vorbim despre cum tehnologia nu e un lucru foarte complicat, ci un beneficiu pentru țară, prin exportul de valoare, prin găsirea de modalități noi și inovatoare pentru a lucra în Cloud sau a muta afaceri în mediul online și de a folosi procese digitale pentru a câștiga mai bine.

Prin digitalizare îți crești rezistența la pandemia de business pe termen lung, pentru că dacă te adaptezi vei avea pe viitor mai multe șanse să nu fii surprins de astfel de situații, de crize economice sau sanitare.

Conform studiilor din anii precedenți, 8% din IMM-urile din România vând online, iar doar 2% trec internetul pentru a trece granița. În România 5% din afacerile generate de IMM-uri sunt obținute online, pe când rata europeană este mult mai mare.

Ce înseamnă acest lucru?

Înseamnă că tu, cel care ne citești astăzi, și faci afaceri în țară ratezi oportunități pentru că te limitezi la piața locală și, de multe ori, la folosirea de unelte tradiționale, nu la cele digitale, care să te ajute să crești. Avem o piață liberă de 27 de țări în Uniunea Europeană care poate fi o oportunitate de vânzare. Pentru acest lucru nu trebuie nici să ai o prezență fizică, ci un sediu online.

Cu toate acestea, pornim acest proiect de la premisa că IMM-urile care vând servicii și produse online sunt doar 7,7% din total, clasându-ne pe ultimul loc în Uniunea Europeană. Cloud folosesc doar 6%, suntem pe locul 26%, iar România e pe ultimul loc la vânzările transfrontaliere.

Putem să ne plângem că nu există oportunități, dar înainte și după pandemie piața europeană va fi deschisă pentru business. Iar IMM-urile au oportunitatea să învețe digitalizarea și folosirea uneltelor digitale simple.

Ce vei citi aici?

Am ales, împreună cu Microsoft România, o serie de companii din România care arată cum poate fi folosită tehnologia pe mai departe. Companii la care te poți duce pentru a crește capacitatea digitală a firmei tale.

Vom povesti despre soluții românești bazate pe inteligență artificială care sunt folosite de instituții financiare pentru a lua decizii mai bune, de companii care ajută IMM-urile și nu numai să găsească candidatul potrivit într-o masă de aplicanți la un interviu de job sau firme care reușesc să schimbe viteza vânzărilor online în beneficiul oamenilor.

Tehnologia nu trebuie să fie scumpă. A trecut vremea în care orice firmă, indiferent de dimensiunea ei, trebuia să cheltuiască mii de dolari pentru a avea o infrastructură online. Soluții pe bază de abonament sau care sunt taxate la cât folosești au apărut.

Scopul nostru la start-up.ro, de cinci ani de când existăm, e să aducem cu insistență în fața voastră soluții care să vă facă afacerea mai rapidă și mai eficientă. Să evanghelizăm digitalizarea.

Microsoft și digitalizarea României

De la cel mai simplu utilizator până la business-urile mari, măcar odată te vei întâlni cu produsele Microsoft, partenerul nostru în acest proiect și un partener al IMM-urilor din România.

Cu Microsoft 365 pentru firme, afacerile reușesc să își gestioneze afacerea în Cloud, reunind cele mai bune aplicații Office, servicii de muncă în paralel și gestionarea mai multor dispozitive. Ai de la servicii Office, până la email, calendare, posibilitatea de a face întâlniri cu până la 250 de utilizatori pe Microsoft Teams, esențial în această perioadă în care munca de la distanță a devenit o obișnuință.

Serviciile Microsoft reușesc să ofere și inteligență de business, prin date și rapoarte, iar prin programul Microsoft for Startups, compania caută acele startup-uri B2B care pot să crească și să facă afaceri în Cloud alături de business-uri din toată lumea.