”Antreprenorii Citesc” este o rubrică de recomandări de lectură de la antreprenori și inovatori, un spațiu de inspirație pentru viitori antreprenori și pentru cei care sunt în căutarea unor titluri care să le hrănească mintea și spiritul inovator.
La final de an, ne-am gândit să revizuim câteva dintre recomandările pe care le-am primit și să vedem cât de diverse sunt lecturile care inspiră și motivează antreprenorii români, într-o scurtă serie de trei materiale. Primele două părți le găsești aici și aici.
Guy Kawasaki
Carmen Ciulacu este Manager la Școala Informală de IT din București, iar din 2020 a pus bazele Digital Stack în calitate de Co-Fondator și Managing Partner.
Cu o experiență anterioară de peste 15 ani în industria media de IT, Carmen Ciulacu s-a format în echipa IDG România, parte din prestigiosul trust american IDG specializat pe IT Publishing (PC World, ComputerWorld, CIO Magazin etc), unde a coordonat activitatea companiei până în 2014 ca Deputy General Manager.
Obișnuia să citească în biblioteca școlii din comuna Bulzești, iar în interviul cu noi ne-a recomandat cărțile lui Guy Kawasaki.
”Primele cărți care m-au ajutat în business au fost cele scrise de Guy Kawasaki, un specialist american in marketing si investitor in start-upuri.
A scris în jur de 15 cărți (printre care și Realitatea în Afaceri, care a fost prima carte de la el pe care am citit-o prin 2011, când am început să mă pregatesc pentru lansarea primului meu business). Din 2019 urmăresc podcastul lui, Remarkable People, unde poți să descoperi poveștile din spatele unor personalități precum: Jane Goodall, Stephen Wolfram sau Andrew Yang.”
Madison Avenue Manslaughter
De aproape 20 de ani, Elena Bululete dezvoltă proiecte de comunicare corporate, instituțională sau politică. În 2010, a co-fondat agenția Conan PR, iar în 2012, a lansat proiectul independent, Aderwise - Life Behind Ads, un director de inspirație pentru care a intervievat zeci de creativi de renume de pe toate continentele.
În interviul cu noi mărturisește că pasiunea pentru citit a venit din dorința constantă de a-și imita fratele mai mare, iar că acum citește oricând are puțin timp liber.
”Madison Avenue Manslaughter de Michael Farmer este o radiografie a industriei de publicitate, a evoluției relației dintre agenții și companii, cu insight-uri atât de la advertiseri și cât și de la oameni de agenție. O lectură obligatorie pentru oamenii de marcom.”
The Crux
Sabin Gîlceavă este consilier în negociere, având o experiență de 30 de ani în domeniu. În 2009, a fondat Leverage, o companie de consultanță care ajută clienții săi să negocieze mai ușor contrate mai profitabile. De câțiva ani se implică activ ca Business Angel în dezvoltarea start-up-urilor românești din domeniul tehnologiei, fiind membru în board-ul TechAngels.
Când vine vorba de lectură, spune că de la poveștile citite de mama lui înainte de culcare a ajuns să combine toate metodele de a citi, de la audiobook-uri când aleargă la cele fizice din confortul propriei case.
”The Crux de Richard Rumelt în care explică de ce unele strategii rămân la nivel de plan și cum ar trebui să le faci să funcționeze. E plină de exemple și paralele din care poți învăța. De departe cea mai bună carte de strategie pe care am citit-o. Aici mă refer la strategie de business și nu mă refer la cele de strategie în jocul de Go - care pot fi de altfel foarte complexe și pline de paralele cu viața de zi cu zi.”