Raportul Reinventing Enterprise Operations a constatat că 90% dintre liderii de afaceri aplică inteligența artificială pentru a aborda aspecte ale rezilienței operaționale, care acoperă activitățile bazate pe date, cum ar fi finanțele (89%) și lanțul de aprovizionare (88%), până la experimentarea cu inteligența artificială generativă.

În cadrul studiului, organizațiile au fost evaluate pe baza a șase indicatori de maturitate operațională: inteligență artificială, date, procese, talente, colaborare și experiența părților interesate. Deși doar câteva companii (9%) au atins maturitatea pe toate planurile, cele care au reușit au înregistrat în medie marje operaționale de 1,4 ori mai mari decât cele ale concurenților, și, în același timp, a generat inovare cu 42% mai rapidă, un grad de sustenabilitate mai ridicat cu 34% și scoruri de satisfacție cu 30% mai mari.

"Toți directorii executivi sunt presați să se digitalizeze mai repede, să pună mai multă reziliență în afaceri și să găsească noi căi de creștere", a declarat Yusuf Tayob, director executiv al grupului Accenture Operations. "Investițiile corecte în tehnologie, în timp ce se promovează talentele, datele și procesele, sunt cele care conduc la o nouă frontieră a performanței."

Cu o strategie de recrutare a talentelor care reflectă datele și maturitatea digitală, companiile au înregistrat în medie o productivitate de aproape trei ori mai mare atunci când au prioritizat activitățile de formare și competențele specializate pentru a răspunde nevoilor de recrutare a personalului. Acest lucru a fost confirmat și de investițiile care se fac în noi modalități de lucru (citate de 94%) și de cei 90% dintre respondenții (COO, CIO, CHRO) care intenționează să crească numărul de personal specializat și tehnic în următorii trei ani.

Pentru a profita pe deplin de această oportunitate, liderii ar trebui să adopte aceste cinci inițiative pentru a dezvolta operațiunile și a atinge o nouă frontieră a performanței:

  • Umanizarea experiențelor de inteligență artificială: explorarea de noi cazuri de utilizare pentru a îmbunătăți rezultatele legate de experiență și pentru a simplifica relațiile cu angajații și clienții.
  • Capacitate de decizie privind datele: definirea unei strategii clare care să reglementeze modul în care sunt create, colectate și completate datele, încurajând dezbaterile și eliminând prejudecățile pentru a capta cele mai eficiente informații care să ghideze procesul decizional.
  • Inovarea proceselor: Vizualizarea proceselor "așa cum sunt", aplicarea cunoștințelor bazate pe inteligență artificială pentru a descoperi noi eficiențe, simulând în același timp schimbări de scenarii pentru a optimiza îmbunătățirea proceselor de afaceri.
  • Forța de muncă agilă: crearea agilității în cadrul strategiei forței de muncă; conferirea de competențe angajaților cu o gamă de instrumente tehnologice pentru a răspunde nevoilor.
  • Abordare de 360°: Crearea de valoare în mod holistic, construind-o de la zero și în toate funcțiile, utilizând perspective bazate pe date, de la clienți, angajați și alți parteneri din ecosistem.