Dave Munichiello a fost timp de 5 ani partener general la Google Ventures, brațul de investiții al Google, și a avut o mulțime de întâlniri cu fondatori de startup-uri care sperau ca firma lui să investească în ei câteva milioane de dolari.

Din punctul de vedere al lui Munichiello, investitorii își doresc să lucreze cu startup-uri care sunt deschise să experimenteze și să rezolve probleme. Cei mai buni fondatori, le-a spus el celor de la Business Insider, sunt deschiși și vulnerabili în ceea ce privește munca lor și empatizează cu punctul de vedere al altor persoane.

„Uneori, când antreprenorii vin și fac pitch-ul, par de neatins”, afirmă Munchenello. Unii vin în fața investitorilor și se prezintă ca și cum ar fi cei mai deștepți oameni din lume, care nu au făcut nicio greșeală și au impresia că investitorii sunt cei care vor pierde o oportunitate uriașă dacă nu le dau banii. „Este egoism și nu au simțul realității”, spune investitorul.

Cei mai buni fondatori sunt onești cu investitorii

Investitorii nu acordă foarte multă atenție liniilor de cod sau cel puțin nu cei de la GV, întrucât există o echipă de ingineri care se ocupă de asta. În schimb, investitorii sunt mai preocupați de oameni și personalitățile echipei fondatoare.

Munichiello amintește despre fondatorul și CEO-ul de la Slack, companie în care GV a investit 120 de milioane de dolari, la o evaluare de 1,2 miliarde. El spune că discuția lui cu Stewart Butterfield nu a fost despre motivele pentru care Slack este atât de grozav, ci a fost despre opinia asupra business-ului și indicatorii de măsurare a acestuia.

La acea vreme, Slack nu avea mult profit, ceea ce era o problemă pentru investitori, dar fondatorul nu a încercat să-i convingă de faptul că asta nu era important, ci a recunoscut că acesta era punctul lor slab și era pregătit să-și ia angajamentul de a îmbunătăți situația.

Munichiello a declarat că motivul pentru care ei investitesc nu este doar acela de a scoate profit, ci pentru că sunt și ei curioși să testeze lucruri noi și să vadă care pot fi rezultatele. Uneori investiții se dovedesc a fi nereușite într-un final, dar, potrivit lui, antreprenorii buni au capacitatea de a conștientiza acest lucru și poartă o conversație sinceră cu investitorii.