Potrivit datelor ING, 96% dintre interacțiunile clienților cu banca au loc în online și doar 4% au rămas în sucursale sau prin call-center. Totodată, managerii ING care s-au ocupat de proiect au subliniat faptul că telefonul mobil este principalul canal prin care clienții băncii accesează serviciile bancare, 70% dintre accesările platformei de Home'Bank fiind de pe smartphone, conform wall-street.ro.

"70% dintre utilizatorii ING Home’Bank accesează serviciul de pe telefonul mobil pentru a face tranzacții, a verifica contul, a rezerva o ofertă în ING Bazar sau a lua creditul de nevoi personale online. Tot mai mulți clienți își doresc opțiunea unei bănci pur digitale, promisiune pe care ne-o asumăm, iar plata cu telefonul mobil este încă un pas în această direcție", declară Michal Szczurek, CEO ING Bank România.

De 15 ori intră un client în Home'Bank

În medie, un client ING accesează Home'Bank-ul de 15 ori pe lună de pe smartphone și doar de 7 ori de pe desktop. De asemenea, de când banca olandeză a introdus în oferta creditul online, 75% dintre împrumuturi au fost luate tot de pe smartphone.

La activarea din Home'Bank a opțiunii ING Pay, banca îți va emite instant și gratuit un card virtual, atașat la oricare dintre conturile curente în lei pe care le ai deschise la ING Bank. Soluția de plată va putea fi utilizată pe două telefoane înregistrate ca dispozitive de încredere.

Plata efectivă cu telefonul presupune, ca și în cazul cardului contactless, apropierea telefonului de POS, cu ecranul aprins, indiferent dacă acesta este sau nu deblocat. ING Pay poate fi folosit la orice POS care acceptă plata contactless din țară sau din străinătate.

Notificările pe telefon devin gratuite

Dacă valoarea tranzacției depășește suma limită setată din Home’Bank, va trebui să introduci în POS codul PIN setat pentru acest card virtual, care poate fi diferit de cel al cardului fizic. În plus, pentru mai multă siguranță, poți seta din ING Home’Bank limitele de tranzacționare pentru plățile cu telefonul mobil.

La fiecare plată cu ING Pay, vei primi și o notificare direct pe telefon, pentru a avea controlul tranzacțiilor și sumelor aprobate, dar și situația soldului. De aceea, banca a decis că odată cu această lansare, serviciul de alerte push să devină gratuit pentru toți clienții ING.

Deocamdată, ING Pay este disponibil doar pe telefoanele mobile cu sistemul de operare Android (versiunea 4.4 sau superioară), urmând ca pe viitor ING să vină cu o soluție și pentru posesorii de iPhone, întrucât gigantul Apple nu permite utilizarea NFC-ului decât pentru serviciul propriu de plată, Apple Pay.

Spre deosebire de Banca Transilvania, ING a preferat să integreze proiectul de plăți mobile în aplicația de Mobile Banking, Home'Bank devenind o "platformă one-stop-shop" pentru cei 700.000 de clienți ai băncii olandeze, care fac în medie 16 tranzacții pe lună la POS-urile comercianților.

Serviciul ING Pay continuă să funcționeze și offline și vei mai putea plăti cu smartphone-ul pentru încă 10 tranzacții, timp de 15 zile. Ulterior, pentru a continua să faci plăți va trebui să te conectezi la Internet, banca urmând să opereze o validare de securitate.