A urmat unul dintre cele mai bune programe de master în implantologia dentară – Master Course of Implant Dentistry – în Nuremberg, Germania, precum și multiple cursuri și specializări în țară și în străinătate, pe estetică dentară, endodonție și protetică. A deschis primul cabinet stomatologic în 2010, iar în acest moment deține o rețea cu șase cabinete în București, Timișoara și Pitești.
---
Poate suna ca un paradox, însă învățământul medical românesc este bolnav. Și aici mă refer la stomatologie, ramura ce mi-a oferit de-a lungul anilor atât de multe satisfacții. Din păcate, deși stomatologia este bătrână și bolnavă, nu o proteză este salvarea acesteia și nici măcar un implant. Învățământul medical românesc are nevoie de un restart.
Au trecut zece ani de când eram student și îmi amintesc că, la acea vreme, mi-a lipsit existența unor parteneriate între facultate și diferite clinici stomatologice unde să pot practica meseria de medic stomatolog. Cât ești tânăr student, nu ai cum să alegi fără îndrumare și să validezi dacă o anumită clinică îndeplinește criteriile pentru ca tu, învățăcel, să poți desluși din tainele stomatologiei.
E drept că facultatea de stomatologie a avut și are multe părți bune, punând baza cunoștințelor noastre. Însă, mi-ar fi plăcut ca în învățământul universitar să pot lucra cu tehnologii digitale și să am parte de un laborator modern. Din păcate, aceste lucruri le-am descoperit în afara sistemului de învățământ. Mi s-ar fi părut extrem de interesant să văd și muncă de cercetare în domeniul stomatologiei.
Învățământul medical românesc are nevoie de un restart.
Cum funcționează lucrurile în România? După atâția ani, încă totul se bazează pe capacitatea de memorare a studentului și notele nu reflectă altceva decât capacitatea acestuia de a reproduce materia. După ani întregi de școală, chiar dacă au diploma de medic, absolvenții nu pot profesa dacă nu promovează Concursul Național de Rezidențiat. Nu am o explicație clară pentru care la noi în țară nu se liberalizează rezidențiatul. Aceasta ar fi o decizie luată atât în avantajul studenților, cât și al antreprenorilor. Această liberalizare ar trebui să aibă loc cu atât mai mult cu cât la noi, în stomatologia românească, nu există spitale de stat, așa cum se întâmplă în alte țări.
Bazele solide ale învățământului românesc sunt oamenii: cei care predau materia, specialiștii și cei dornici să aprofundeze lucrurile învățate.
În activitatea de zi cu zi din cadrul clinicilor noastre, tehnologia lucrează cot la cot cu oamenii. Deși avansul tehnologic este important, avem, evident, nevoie de mulți specialiști și ne dorim ca rezidențiatul privat să devină o prioritate pentru sistemul de învățământ. Un proiect din care toată lumea ar avea de câștigat: eu, ca antreprenor, facultatea și mai ales studentul și viitorul specialist.
Bazele solide ale învățământului românesc sunt oamenii: cei care predau materia, specialiștii și cei dornici să aprofundeze lucrurile învățate. Este nevoie de un efort unitar pentru restartul despre care vorbeam. Învățământul este bolnav, iar tratarea “pacientului” este misiunea noastră, a tuturor celor implicați în acest domeniu.
Ajută-ne și tu să ne amintim cum era înainte, dar și să mergem înainte, la școală. Trimite-ne textul tău pe adresa [email protected] și noi îl vom publica pe site
Comentezi?