Centrul de Inovație Digitală deschis de Infosys se va concentra pe dezvoltarea de proiecte pentru clienți care au nevoie de tehnologii digitale de ultimă oră, inclusiv Cloud, Big Data, Inteligență Artificială și Machine Learning.

Infosys va investi în programe de formare atât pentru angajații actuali, cât și pentru noii angajați. Aceste programe de instruire se vor concentra pe mai multe competențe cheie, printre care experiența utilizatorilor, Cloud, Big Data, ofertele digitale, abilitățile tehnologice de bază și abilitățile de informatică.

Potrivit reprezentanților companiei, România este locul unde Infosys poate găsi forță de muncă înalt specializată în domeniul tehnologic și un ecosistem educațional puternic, ceea ce va permite companiei să livreze soluții de ultimă generație în securitate cibernetică, inteligență artificială, robotică, open source, cloud și big data.

Totodată, noul Centru de Inovație din București va permite Infosys să-și continue misiunea globală de a modela următoarea generație de tinere talente în tehnologie. „Povestea Infosys nu se bazează pe o piață de talente existentă, ci pe a construi o plajă de talente din școli și universități”, a declarat Ravi Kunar S., Președinte Infosys.

În acest context, în timpul evenimentului au fost semnate acorduri cu Universitatea din București și Politehnica București, ceea ce va conduce la parteneriate strategice pentru inovare tehnologică și dezvoltarea resurselor umane în domeniul tehnologiei din România. În cadrul parteneriatului, vor fi organizate cursuri comune de formare, burse și cercetare.

Compania intenționează să încheie parteneriat cu universități din toată România, București fiind punctul de pornire. „Prin formarea și dezvoltarea unei forțe de muncă înalt calificate în România, putem ajuta la reducerea diferenței de competențe digitale în regiune, contribuind, astfel, la economia românească și europeană”, a declarat Ravi Kunar S., Președinte Infosys.

Joburi în IT și științe umaniste

Compania are deja la București 200 de angajați, dintre care 150 de persoane au fost angajate în ultimele 6 luni. Deși reprezentanții companiei nu au oferit cifre exacte cu privire la obiectivele de angajare pentru perioada imediat următoare, au menționat că cele 4 etaje ocupate de Infosys au capacitatea să găzduiască 500 de angajați și sunt pregătiți să se extindă, în cazul în care lucrurile vor merge în direcția bună.

Ravi Kunar a mai spus că intenția lor este să angajeze oameni din România, îi vor intrui pentru a le dezvolta abilități în cybersecurity și îi vor reloca în sectorul de securitate cibernetică. Kunar a subliniat faptul că, deși Infosys este o companie care dezvoltă soluții digitale, sunt în căutare de angajați care posedă nu doar abilități tehnice, dar și cei cu background în științele umaniste, cu abilități de design, limbi străine sau psihologie.

Infosys are 10 clienți din regiunea Europeană și speră ca în curând să atragă și clienți din România. Domeniile din care provin aceștia sunt destul de diverse, compania având clienți din energie, finanțe, automotive sau manufacturing.

România, hub european în cybersecurity

Totodată, Infosys are în plan deschiderea în această vară a unui Centru de Securitate Cibernetică în București. Centrul va furniza servicii complete de securitate cibernetică, 24/7, ajutând clienții europeni și globali să progreseze pe parcursul transformării lor digitale. Serviciile includ detectarea criminalității informatice, hacking, analize de securitate, detectarea și răspunsul la amenințări.

Centrul din București va fi important pentru furnizarea de servicii în întreaga regiune europeană, având în vedere restricțiile GDPR și alte cerințe de reglementare specifice fiecărei țări.

De asemenea, o zonă cu capabilitățile digitale ale Infosys, incluzând realitate artificială și augmentată, experiențe digitale și inteligență artificială, va fi disponibilă pentru testare și interacțiune.