Cu toate acestea, în cele 30 de zile pe care le-au avut la dispozitie, doar trei din zece societăți au finalizat negocierile. Celelalte riscă amenzi foarte mari, iar în cazul în care aceste amezi ar ajunge să fie aplicate, jumătate din microîntreprinderi ar putea intra în faliment, suștin reprezentanții Consiliului IMM-urilor.

Conform Ordonanței care instituie obligativitatea acestor negocieri, amenzile pentru nerespectarea termenului sunt cuprinse între 5.000 și 10.000 de lei.

Președintele de onoare al Consiliului, Ovidiu Nicolescu, atrage antenția asupra mai multor aspecte negative ale prevederii.

Birou pentru sindicat

”Toată această negociere trebuia să aibă loc și cu sindicatele reprezentative, chiar dacă în firme nu existau sindicate, împreună cu reprezentanții salariaților. La nivelul economiei naționale, numărul de salariați pe o firmă este în medie 2,1. Și faci negocieri la care să participe reprezentanții salariaților și sindicatele pe ramura respectivă. Într-o firmă care are, în medie, doi salariați, unde poate au doar un birou, trebuie să faci un birou pentru sindicat. Firma respectivă, dacă are doi salariați, unul dintre ei este președinte de sindicat și trebuie trimis la cursuri de perfecționare, să-i dai libere. Niște aberații”, a explicat Nicolescu.

În aceste condiții, CNIPMMR solicită de urgență autorităților să nu aplice amenzile prevăzute în actul normativ.

Aflați mai multe pe wall-street.ro.

Testul IMM

În același timp, intenția guvernului de angajare a răspunderii penale pentru firmele care nu rețin și/sau nu plătesc la stat taxele pentru angajați și nu numai este o aberație economică, respinsă categoric de Consiliul Național al Întreprinderilor Mici și Mijlocii din România (CNIPMMR).

Reprezentanții Consiliului au realizat Testul IMM (pe care ar trebui să îl efectueze guvernul în astfel de cazuri) cu privire la impactul pe care Ordonanta l-ar avea asupra firmelor. Din acesta a reieșit faptul că, până în prezent, trei din patru societăți (74,1%) au întâmpinat probleme la reținerea și plata impozitelor și contribuțiilor.

Mai mult, unul din motivele pentru care multe firme au întâmpinat astfel de probleme este “plata întârziată din contractele de achiziție publică” - 80,7%.